Kitten hoog in de boom, wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Kitten hoog in de boom, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 14:48

Hallo beste bokkers en kattenkenners...

Laten we voorop stellen dat ik geen discussie wil hier.

Wij hebben een grote, volledig omheinde tuin. Ik zag hier 2 katten in lopen, omdat wij (jonge) konijnen hebben willen wij geen katten in de tuin. Daarbij hoeven we ook geen stront tijdens het tuinieren. Mensen moeten hun katten maar bij huis houden. :+

Dus heb ik onze hond er op afgestuurd zodat ze de katten weg zou jagen. Dit hebben we haar geleerd omdat de vorige buren 4 katten hadden die onze tuin als strontbak gebruikten en bij onze konijnen zaten.

Wat ik niet gezien had was dat het 2 kittens waren, ik gok een maand of 3 oud? Toen ik dat zag heb ik direct mijn hond laten stoppen met opjagen, ze luistert namelijk goed. 1 was toen al weg en de ander zit nu in een hoge, dunne boom. :+

We hadden zelf het plan om hem een uurtje te laten zitten en dan een ladder te gebruiken. :+ Hij zit er nu 20 minuten.

Volgende raadsel, we kennen alle buren en niemand hier heeft katten / kittens. :+
Achter ons huis is een bungalowpark met 200 polen oid, hoop niet dat ze daar wonen. :o

Hoe goed zijn jonge kittens in bomen klimmen?
Ik ga nu eerst maar eens een rondje mennen, ben benieuwd of hij er dan nog zit.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:51

je zag die katten lopen,
maar het was je niet opgevallen dat het kittens waren ?
3 maanden oud, mss achter gelaten of verdwaald,
en jij stuurt je hond erop af..
+:)+

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:52

Ik zou hem even laten zitten en de tijd geven om er zelf uit te komen. Vaak als ze zien dat de kust veilig is doen ze dat wel.
Anders moet je hem eruit halen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:54

spicegirl schreef:
je zag die katten lopen,

Zorg dan gewoon dat er geen katten je tuin in kunnen -O-

Vind het ook stijlloos om je hond er op af te sturen. ..

Of je nou een discussie wilt of niet :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 14:54

spicegirl schreef:
je zag die katten lopen,

We wonen in het bos, ik zag katten lopen vanaf het terras. Wij hebben een tuin van 1500m2. Heb helaas geen superpowers. :+

Buren met geld als water maar die hielden vroeger nooit hun katten bij zich, en ze terroriseerden onze konijnen. Dus wij maken katten direct duidelijk dat onze tuin verboden terrein is. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 14:54

Shirley schreef:
spicegirl schreef:
je zag die katten lopen,

1500m2 volledig omheind + enorme schutting aan de achterkant? Wat moet ik nog meer doen? Mijn jonge konijnen laten grijpen door een kat wanneer ze even los mogen lopen in de tuin?

Mochten de kittens gedumpt zijn dan gaan we ze zeker naar een opvang brengen en medische zorg verlenen.

Shirley

Re: Kitten hoog in de boom, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:56

Blijkbaar niet goed genoeg omheind?

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:56

spicegirl schreef:
je zag die katten lopen,

Dus TS, met haar volledig omheinde tuin waarin ze haar eigen huisdieren houdt, moet volgens jou eerst een vreemde kat op haar terrein goed gaan bekijken alvorens ze het beest wegjaagd? Met als risico dat ondertussen háár konijnen aangevallen worden door de vreemde kat?
Nee, dat is +:)+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 14:56

Shirley schreef:

Ik hoef geen last te hebben van andermans katten, de meeste katten hoef je maar 1x weg te jagen en die weten het dan wel. Onze omheining is enorm hoog aan de zijde van de polen. De rest is het ongeveer 1.10 en ingegraven.

Note: we wonen in een bos waar genoeg ruimte is voor de katten, volledig voorzien van weilanden etc.

Ik zal een foto uploaden, kunnen jullie zelf beoordelen hoe goed je kan zien wat er precies loopt. Ik vind het namelijk compleet debiel om kittens buiten te laten lopen. En we wonen in een huis met oudere mensen die geen katten hebben. Laat staan kittens. :+
Heel af en toe loopt er eens een oudere kat langs, dat dacht ik namelijk.

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:59

Shirley schreef:

Dus TS moet een omheining van een TBS kliniek overnemen voor katten die niet van haar zijn?

Ík vind dat katteneigenaren er eens voor moeten zorgen dat hun beestem niet altijd maar overlast veroorzaken en maar aanjonken. Dan was dit probleem ook niet ontstaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 14:59

Ze zaten achter de droogmolen, rechts achter de hortensia's in de hoge bosjes... In de schaduw.

Afbeelding

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:01

Shirley schreef:

Zorg jij maar eens dat er in een bosrijke omgeving met grote tuin geen katten kunnen komen. Die beesten zijn lenig ;)

TS; Als ie er straks niet uit is, zou ik idd zorgen dat hij op een manier uit de boom komt. Hoe hoog zit hij ongeveer? Misschien kan hij er wel uit, maar durft hij niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:02

Palmera schreef:
Shirley schreef:

Dus TS moet een omheining van een TBS kliniek overnemen voor katten die niet van haar zijn?

Ík vind dat katteneigenaren er eens voor moeten zorgen dat hun beestem niet altijd maar overlast veroorzaken en maar aanjonken. Dan was dit probleem ook niet ontstaan.

Nee hoor, gewoon zorgen dat je konijnen of kippen veilig zijn voor katten, roofdieren of roofvogels.
Je hebt als eigenaar als eerste de taak je eigen dieren te beschermen!
Die hond is er niet altijd immers...

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:02

Ik snap je gevoel ts.
Heb een bloedhekel aan andermans katten in de tuin.
Bij mijn broer hebben we er 2 en die mogen alleen buiten als er iemand bij is.
Zou niet willen dat ze elders zitten en evt overlast veroorzaken.
De hond van de buren springt ook weleens door de heg als ie iets ziet en zou ze vermoorden.
Daarom zitten mijn konijnen ook beschermd.
Heb daar al een hekel aan dat mijn konijnen niet met fatsoen in de tuin kunnen door die beesten :=

Alleen je hond erop af sturen vind ik wel heel rigoureus :=
Kijk als het nou steeds dezelfde hardnekkige katten waren zou ik ze wellicht af laten schrikken maar deze ken je niet :')
Zou een ladder tegen de boom zetten en afwachten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:03

Daantjee12 schreef:
Shirley schreef:

Zorg jij maar eens dat er in een bosrijke omgeving met grote tuin geen katten kunnen komen. Die beesten zijn lenig ;)

TS; Als ie er straks niet uit is, zou ik idd zorgen dat hij op een manier uit de boom komt. Hoe hoog zit hij ongeveer? Misschien kan hij er wel uit, maar durft hij niet.

Zal best lastig zijn, dan maar de konijnen in een overdekte ren, zijn ze ook gelijk beschermd tegen andere gevaren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:04

Shirley schreef:
spicegirl schreef:
je zag die katten lopen,

Komop zeg, ik (of marlinde) moet investeren in katten van een ander? Nee absoluut niet. Ik heb altijd een kat gehad die buiten liep, en ik moet zorgen dat anderen geen last hebben van mijn kat. Een ander hoeft daar niet voor te zorgen. En zolang ze wel last hebben van de kat mogen ze maatregelen nemen. En dan bedoel ik geen val of beschieten of gif.

En in een overdekte ren, no way. Het zijn niet de konijnen die het probleem zijn. Het zijn andermans dieren.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:05

Tsja, vervelend maar je moet denk ik gewoon zorgen dat het kitten er weer uitkomt. Ik ben het met je eens dat mensen er voor zouden moeten zorgen dat hun katten geen overlast bezorgen aan anderen maar daar heeft dit kitten nu niks aan. Dus als hij er straks nog zit, straks ladder pakken en eruit halen. En wie weet is het een dapper kitten en is hij er zelf al uit.
En er is niks ergs aan om je hond erop af te sturen als je vreemde katten in je tuin hebt vind ik, mits hij ze niet verwondt en ze alleen wegjaagt. Dan leren ze vrij snel om weg te blijven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 15:06

Ik dacht dat het een bekende irritante kat was, maar ik zag het dus niet goed.

Hij zit zo'n 5 meter hoog en de hond is nu binnen.

Voor de duidelijkheid, mijn hond is sloom en durft nog geen spin vast te pakken dus die doet er niks mee. Alleen opjagen.

Mijn konijnen zitten in een volledig afgesloten ren. Maar ze lopen soms rond in de tuin waar wij bij zijn. Want die is immers omheind.

Ik ga eerst mennen en dan kijken of hij er nog zit.

kraakte

Re: Kitten hoog in de boom, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:10

o die kan toch heus wel weer naar beneden. Als je strakjes weg bent en hij ziet dat de kust veilig is dan komt ie wel. Zo niet... Hmm ladder ertegenaan zetten zodat t wat gemakkelijker is voor m om eruit te komen?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:10

Vind je dat niet zielig voor het beestje? Je zegt net een uurtje te wachten, wat ik eigenlijk al niet zo goed snap, en nu ga je ook nog eerst mennen voordat je hem eruit haalt? Als je een ladder hebt is het toch geen moeite?

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:11

Al zitten de kippen/konijnen in een goed overdekte ren, dan schieten ze nog in de stress door een voorbij lopende en wellicht uitdagende kat. Dus nee, imo hoeft TS geen katten in haar tuin te accepteren.

En dan zou TS ook nog 5 meter hoog een boom in moeten klimmen voor andermans kat?
Als dit bij mij zou gebeuren blijft die kat maar mooi zitten tot de eigenaar komt zoeken. Mag die hem zelf uit de boom plukken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 15:11

Ik ben alleen thuis, de boom is te dun voor een ladder. Over een uur komen er mensen thuis die me kunnen helpen. Daarbij geef ik hem zo de kans het zelf te doen.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:12

Bizar dat TS haar dieren maar beter moet beschermen zodat er andermans dieren in haar tuin kunnen óf dat ze haar tuin beter moet omheinen. Gekke wereld, dat TS daarin moet investeren.
Hond lijkt me goed te luisteren dus ik denk dat TS hem echt wel op tijd zal terug roepen hoor.

Ik denk dat het katje er zelf wel gaat uitkomen, maar ze zal wellicht even moeten bekomen van de schrik :))

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:14

Ik gooi mn honden ook naar buiten als een kat in onze tuin zit. Mijn honden jagen die kat weg en klaar. Katten worden 1x weggejaagd en laten onze tuin dan met rust. Ik zorg ervoor dat mijn honden niet door andermans tuinen lopen, de buren zorgen er maar voor dat hun katten niet in mijn tuin lopen. Doen ze dat niet, dan doe ik er zelf wat aan.

Ik zou de kitten ook nog rustig even laten zitten. Mijn ervaring is dat zodra de schrik eruit is ze wel naar beneden komen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:15

Oke, in dat geval heb ik niets gezegd :) . In je OP leek het een simpel klusje.
En Palmera, die kitten kan er niets aan doen he? Die doet dat echt niet om te pesten. Dus ik vind het eigenlijk bizar dat je van mening bent dat de eigenaar zelf maar moet gaan zoeken terwijl je weet waar hij zit. Dat is niet hoe je met dieren om hoort te gaan. De kitten is zich waarschijnlijk rot geschrokken van de hond en is hartstikke bang. Als mijn kat ergens vast komt te zitten hoop ik ook dat mensen hem helpen in plaats van te denken: 'ja, dagggg, er komt vast wel een keer een eigenaar zoeken.'