Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maanlicht schreef:Ik zou het gewoon doen. Waarom onnodig risico lopen?
Duhelo schreef:Maanlicht schreef:Ik zou het gewoon doen. Waarom onnodig risico lopen?
Ik denk ook een beetje aan het aantal gifstoffen dat we in het lichaam van de dieren spuiten.
Lijkt me dat dat uiteindelijk ook niet helemaal gezond is. Ze kunnen ook titeren, maar de kostprijs daarvan is evenveel als gewoon enten, dus dat vind ik dan ook weer een moeilijkere keuze (want als ze niet genoeg antistoffen hebben moeten ze alsnog geent worden.
Duhelo schreef:Titeren ben ik niet zo voor, deels voor de prijs, deels omdat hondlief erg bang is bij de dierenarts en bloed afnemen een helse opdracht is, en een van de poesjes is ook niet bepaald lief te noemen (die moest de laatste keer in de dwangbuis om bloed te nemen, waarbij een gewone vaccinatie minder stress veroorzaakt.)
@ amanda: Op dit moment word er niet gefokt. Moederpoes is gesteriliseerd, kitten en de andere zijn nog ok met de vaccinatie's eind dit jaar.Hond ook. Volgende nest wordt ten vroegste verwacht ergens in de zomer van 2017, mits alles ok gaat, poeslief goedgekeurd wordt op alle testen en we een kater vinden die ons bevalt.
Amandavd schreef:Duhelo schreef:Titeren ben ik niet zo voor, deels voor de prijs, deels omdat hondlief erg bang is bij de dierenarts en bloed afnemen een helse opdracht is, en een van de poesjes is ook niet bepaald lief te noemen (die moest de laatste keer in de dwangbuis om bloed te nemen, waarbij een gewone vaccinatie minder stress veroorzaakt.)
@ amanda: Op dit moment word er niet gefokt. Moederpoes is gesteriliseerd, kitten en de andere zijn nog ok met de vaccinatie's eind dit jaar.Hond ook. Volgende nest wordt ten vroegste verwacht ergens in de zomer van 2017, mits alles ok gaat, poeslief goedgekeurd wordt op alle testen en we een kater vinden die ons bevalt.
Als je katten niet buiten komen dan zou ik ze niet laten enten. Hier altijd braaf geënt maar de onze komen niet buiten dus we slaan dit jaar over. Volgend jaar weer. Ik zou ze dan weer enten voordat je volgende nest komt.
Mizora schreef:Katten worden geent voor kattenziekte, waarbij eens in de drie jaar enten zat is na de enting met een jaar, en niesziekte, die een beperkte bescherming biedt en al voor het jaar minder effecyief wordt.
Bij katten die altijd buiten zijn en veel in contact met andere katten komen is bijhouden met enten minder belangrijk dan bij katten die vrijwel geen contact met buiten hebben. Bij hen wordt het immuunsysteem namelijk vaker geprikkeld en zie je vaak bij een titer dat de waarden hoger blijven.
maralyn schreef:Als ik n kitten van de cattery haal verwachtik wel dat zowel moeder als kittens ggeënt zijn tegen katten en nies ziekte. Ook standaard test op fiv felv en mogelijke erfelijkheids ziektes.
Dus daarom zeg ik ja.