Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Bij het desensibiliseren spuiten wij een allergisch dier in met stoffen waarvoor hij allergisch is. Eerst met een heel klein beetje, naderhand met steeds meer. Doordat wij het lichaam zo stevig in aanraking brengen met de stoffen waarvoor de hond of kat allergisch is, hopen we dat we ook de andere antilichaamsystemen stevig activeren. Deze andere antilichamen zijn veel sneller dan het IgE afweersysteem en hebben ook niet de vervelende mastcellen bij zich. Als de stof waarvoor je allergisch bent al is geneutraliseerd voordat de IgE-antilichamen ter plaatse zijn, heb je geen last meer van de allergie. Om de andere afweersystemen zo alert te krijgen en te houden is het meestal nodig om vaak en levenslang te blijven inspuiten.
Waarom het desensibiliseren in 50 % van de gevallen goed werkt, in 20 % een beetje werkt en in 30 % van de gevallen helemaal geen effect heeft, is niet bekend.
Rideltje1992 schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hier foto van het middel dat tie krijgt en zijn allergieën. Hoop dat het te zien is. Krijg ze niet beter.
Rideltje1992 schreef:De injecties gingen eerst wel goed, dit jaar helaas niet meer.
Vers vlees ben ik niet zoon fan van. Hij kan ook niet alles hebben omdat hij zeer gevoelige darmen heeft.
Atopica nog nooit van gehoord.
Stofzuigen 2 keer per week.
Ik denk dat ik het eerst maar op die pillen moet laten, en kijken of dat op langer termijn ook goed blijft gaan.