Ervaringen zeer erge allergieën hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rideltje1992

Ervaringen zeer erge allergieën hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 11:33

Hallo,

Door dat ik door de bomen het bos niet meer zie, vraag ik me af of hier nog mensen zijn met honden met allergieën?

Mijn hond is voor 4 dingen allergisch en voor 2 zeer ernstig.
Daarvoor krijgt hij injecties om de 3 week.

Helaas gaat het dit jaar slechter en is hij er zoon 3 keer per week ziek van.
Daarom een zware kuur gekregen voor allergie wat ze eerst liever niet gaven om de bijwerkingen.

De kuur is nu op en dan zou het weer alleen goed moeten gaan met de injecties.
Helaas 4 dagen na de kuur en mijn hond is weer ziek

Hij had er ook ander voer bij gekregen. DD ook tegen allergie.

Het lijkt allemaal niet te helpen. Ik hoop dat jullie nog ideeën hebben, wand ik weet het even niet meer. En zo kan het ook niet door gaan elke zomer. Winter is er niks aan de hand.

Vanmiddag ga ik even met de dierenarts overleggen.

XxDiandraxX

Re: Ervaringen zeer erge allergieën hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:56

Waar is hij allergisch voor en wat prikken ze hem elke 3 weken? Cortico's? Want dat is nou ook niet echt een fijn middel.

Heb je al eens gekeken om te desensibiliseren?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 12:05

Daar kom ik later even op terug, moet ik even na kijken.

desensibiliseren wat moet ik me daar bij voorstellen?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:16

Citaat:
Bij het desensibiliseren spuiten wij een allergisch dier in met stoffen waarvoor hij allergisch is. Eerst met een heel klein beetje, naderhand met steeds meer. Doordat wij het lichaam zo stevig in aanraking brengen met de stoffen waarvoor de hond of kat allergisch is, hopen we dat we ook de andere antilichaamsystemen stevig activeren. Deze andere antilichamen zijn veel sneller dan het IgE afweersysteem en hebben ook niet de vervelende mastcellen bij zich. Als de stof waarvoor je allergisch bent al is geneutraliseerd voordat de IgE-antilichamen ter plaatse zijn, heb je geen last meer van de allergie. Om de andere afweersystemen zo alert te krijgen en te houden is het meestal nodig om vaak en levenslang te blijven inspuiten.

Waarom het desensibiliseren in 50 % van de gevallen goed werkt, in 20 % een beetje werkt en in 30 % van de gevallen helemaal geen effect heeft, is niet bekend.

Zie: http://www.keerhoeve.nl/artikel/desensibilisatie/

Ik heb er bij ons in de praktijk al een aantal dieren van zien opknappen.

Wat ik overigens wel jammer (en raar) vind is dat je dierenarts wel elke 3 weken corticos erin wil gooien maar het niet gehad heeft over desensibiliseren of evt andere medicatie zoals atopica.

Maar ik heb nu natuurlijk geen idee waar hij allergisch voor en wat dierenarts besproken/gedaan heeft dus ik wil niet te snel oordelen.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 12:19

Zal vanmiddag even een foto maken van het flesje.

Inspuiten doe ik zelf. In overleg met de da hoe vaak.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:20

Belangrijkste vraag is hier: Voor wat is hij allergisch?
Voeding? Dan kun je dat vrij "simpel" gaan uitzoeken door eliminatie dieet.
chemische producten (shampoo, poetsproduct) kun je ook vrij simpel gaan uitsluiten.
Allergisch voor mijten, stof, gras, hooikoorts etc maakt de zaak al moeilijk

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 16:10

Afbeelding

Afbeelding

Hier foto van het middel dat tie krijgt en zijn allergieën. Hoop dat het te zien is. Krijg ze niet beter.

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:17

Rideltje1992 schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hier foto van het middel dat tie krijgt en zijn allergieën. Hoop dat het te zien is. Krijg ze niet beter.

Hoelang ben je al bezig met de Artuvetrin?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 16:32

anderhalf jaar ongeveer.

Ik heb net de da gesproken, hij moet weer op de pillen die hij laatst had als een kuur, daar ging het die weken dat hij er op zat goed mee. Artuvetrin op maken dan daar mee stoppen.

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:41

Allergie verhaal altijd zo ingewikkeld, soms kom je er niet uit. Zeker na anderhalf jaar de artu hoop je op een verbetering. Je hebt vast ook al eens andere hypoallergene voeders gebruikt voor de D/D?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 16:55

Alleen id. Daar heeft hij dik 2 jaar op gestaan. Nu dus zins paar weken dd

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:03

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:05

in de hills d/d zit nog steeds graan, dus als je een hypoallergeen voer wil proberen zou ik een kiezne op basis van aardappel en vis of hert. Maar geen kip of eend als eiwitbron. Verder duurt het minimaal 2 weken alvoren je effect ziet.
en anders idd vers/kvv gezien je hond vooral alelrgisch is aan de hele mijtenfamilie

Ik moet mijn hond altijd wassen met een verdunde chloorhexidine oplossing om de huid te kalmeren en zoveel mogelijk allergenen uit zijn vacht te spoelen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:42

Je bent dus al aan het desensibiliseren, niet alle honden hebben er profijt van. Jammer dat het voor jouw hond niet helpt..

Heb je al eens gekeken naar atopica?

Hond is allergisch voor verschillende mijten. Hoef je niet perse hypoallergeen voer voor te hebben. Wel kan je zijn brokken voor je het geeft in de vriezer leggen en dan eruit halen, ontdooien en dan voeren. Dan zijn evt mijten in de brok gedood.

Hoevaak stofzuig en dwijl je thuis?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 17:52

De injecties gingen eerst wel goed, dit jaar helaas niet meer.

Vers vlees ben ik niet zoon fan van. Hij kan ook niet alles hebben omdat hij zeer gevoelige darmen heeft.

Atopica nog nooit van gehoord.

Stofzuigen 2 keer per week.

Ik denk dat ik het eerst maar op die pillen moet laten, en kijken of dat op langer termijn ook goed blijft gaan.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:56

Neem eens contact op met een goede homeopaat. Vaak kunnen deze ook nov wel wat bereiken.

En weet niet of ik er nou overheen gelezen heb. Maar waar is hij allegisch voor. Wij hebben er 1 die is allergisch voor gluten en rund. Verder zijn we nog aan het uitzoeken. Wij hebben haar op kvv gezet met een eliminatie dieet.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:57

Rideltje1992 schreef:
De injecties gingen eerst wel goed, dit jaar helaas niet meer.

Vers vlees ben ik niet zoon fan van. Hij kan ook niet alles hebben omdat hij zeer gevoelige darmen heeft.

Atopica nog nooit van gehoord.

Stofzuigen 2 keer per week.

Ik denk dat ik het eerst maar op die pillen moet laten, en kijken of dat op langer termijn ook goed blijft gaan.

Ik zou je aanraden om voor dat je met de prednisolon begint (waarvan ik denk dat je die krijgt) naar de atopica te vragen. Is wel iets duurder maar kent veel minder bijwerkingen.

Ook het stofzuigen en dweilen zou ik gaan opschroeven, het liefst elke dag.

Edit: zoals op het flesje te zien is de hond allergisxh voor 4 verschillende mijten. Namelijk farinaemijt, meelmijt, hooimijt en copramijt.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 18:35

Weet niet welke medicatie die krijgt, naam vergeten.
Vorige keer geen last van bijwerkingen gehad. Was al wel erg duur.
Ligt al klaar.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:28

Prednison is super goedkoop dus dat zal t wel niet zijn dan. Vraag je dierenarts eens naar apoquel, is een nieuw middel vergelijkbaar met atopica maar dan met amper bijwerkingen. Wel ook aardig aan de prijs.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 17:50

WillemYntJee: medicatie heb ik en zie dat het is wat u zegt.

Vandaag zijn we wel even langs geweest omdat tie al zins gisteren bijna niet eet en niet drinkt en braakt.

Zeg vandaag ook veel bloed bij zijn ontlasting.

Dierenarts zegt dat er een flinke ontsteking zit. Nu op antibiotica en maag beschermers en een prik gehad tegen de misselijkheid.

Zodra dat een paar dagen goed gaat weer beginnen met de medicatie voor zijn allergie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 17:36

Je hond heeft waarschijnlijk dermatitische atopie. Aan je flesje van Artruvin te zien.
Onze hond heeft dat ook en als jullie de injecties al anderhalf jaar geven, dan kan je er wel mee ophouden, dan werkt het gewoon niet.
Vers vlees geven is ook niet altijd goed, vanwege de bacterien die het eventueel kan bevatten, wat bij dit soort honden niet altijd goed uitpakt.
Je kan je dierenarts vragen naar prednison, pilkuur. Het is een paardemiddel, maar jeuk is zo erg, dat je er soms maar aan moet. Onze hond reageerde niet op atopica en staat nu op een pilletje prednison om de dag.
Met huismijt moet je je hond niet op een matras laten liggen of een hondenkussen, mogen ze zeker niet op de bank of op bed, aangezien dat vol zit met huisstofmijten. Alles van stof waar de hond op ligt moet je op 60 graden kunnen wassen met een middel zonder parfum en dergelijke, ik persoonlijk gebruik neutral en was alles 1 maal per week.
Voeren zonder graan graag.
Je kunt de dierenarts nog laten testen op eventuele gisten, komt ook vaak bij dit soort honden, vooral in oksels, oren en liezen en tussen de tenen, het kan wat zurig ruiken, wanneer dit het geval is, kun je malaseb shampoo wassen.