Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zonnepaardje schreef:Als buurvrouw terug komt zal ze het je niet in dank afnemen als je die kat naar het asiel brengt, vermoed ik!
Een kan kan het prima overleven buiten, ook in de winter.
Als je echt iets wilt doen voor de kat, dan kan je even controleren of er in de tuin een afdakje is waar het eten onder kan staan (zodat het droog blijft) en waar de kat kan schuilen als hij dat wilt!
Lieke schreef:Bedankt voor jullie tips. Ik zal het asiel eerst even bellen om te overleggen. Die vangkooi klinkt als een goede optie. Of (en op welke termijn) de buurvrouw terug komt weet ik niet. Er is eigenlijk nauwelijks contact met haar en al helemaal niet met familie. Gezien wat er afgelopen jaar is gebeurd hou ik hier ook zoveel mogelijk afstand van.
Ook heb ik mijn twijfels of het voor de kat goed is dat hij terug gaat naar zijn baasje. Maar goed, daarover heb ik niets te zeggen natuurlijk en de hele situatie is ook gewoon sneu. Mijn idee is nu om het diertje te vangen en daarna de GGZ in te lichten. Zij kunnen het dan eventueel met de buurvrouw overleggen, mocht zij hem nog terug willen.
Het dier op de lange termijn in de tuin laten wonen is voor mij geen optie. Zijn vacht ziet er dof uit en eigenlijk vind ik dat hij een liefhebbend huisje verdient. Zijn basisbehoeften (eten, water en schuilplaats) wordt wel aan voldaan, dus voor nu is er geen nood.