Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rebel_Jits schreef:Ze kunnen prima urenlang zonder eten![]()
Gewoon minder geven, dat ze hooguit een half uurtje wat eten en daarna is het klaar tot de volgende maaltijd.
Rebel_Jits schreef:Ze kunnen prima urenlang zonder eten![]()
Gewoon minder geven, dat ze hooguit een half uurtje wat eten en daarna is het klaar tot de volgende maaltijd.
kiwiwitje schreef:Als je kuikens gaat voeren, zal je wel minder brok moeten voeren. Want anders schiet dat ook niet op natuurlijk.
Ik denk ook dat met iedere dag, het bewegen en spelen zo klaar is. Wat je wel/ook kan overwegen is een voerbal. En deze dan vullen met hun hoeveelheid brokjes.Wat voor brok voer je eigenlijk?En zijn de katten geholpen?
Orijen was ik ook erg tevreden over. Maar hier werden ze er ook erg vet van.. Zelfs met minder voer.. 2x per dag 60 gram, zou betekenen dat de katten boven de 5 KG zijn?
Magrathea schreef:kiwiwitje schreef:Als je kuikens gaat voeren, zal je wel minder brok moeten voeren. Want anders schiet dat ook niet op natuurlijk.
Ik denk ook dat met iedere dag, het bewegen en spelen zo klaar is. Wat je wel/ook kan overwegen is een voerbal. En deze dan vullen met hun hoeveelheid brokjes.Wat voor brok voer je eigenlijk?En zijn de katten geholpen?
Orijen was ik ook erg tevreden over. Maar hier werden ze er ook erg vet van.. Zelfs met minder voer.. 2x per dag 60 gram, zou betekenen dat de katten boven de 5 KG zijn?
Ik heb ze (nog) niet gewogen want we hebben niet echt een geschikte weegschaal. Stom eigenlijk want nu weten we ook niet of het effect heeftGaan we vanavond gelijk maar eens doen dan. Het zijn wel grote katten dus ik verwacht wel dat hun normale gewicht minimaal 4,5kg is oid. Ik hou meestal bij mijn dieren aan dat je de ribben moet kunnen voelen en dat kan nu dus niet.
Misschien dat we nog een klein beetje naar beneden gaan schroeven als het inderdaad een vette brok isWe gaan sowieso nog een keer shoppen voor meer voerpuzzels enzo, dat is sowieso leuk. En misschien voeren vanaf de kast, dat ze als ze willen eten eerst wat moeten klimmen. Spelen gebeurt genoeg, ze zijn elkaar geregeld aan het lastig vallen, stoeien, achter elkaar aan racen enz enz
Sleeper schreef:Zelf op de weegschaal gaan staan en daarna de kat erbij nemen? 4,5 kilo voor een grote kat is niet teveel. Zou eerst uitzoeken hoeveel ze wegen, objectief beeld.
kiwiwitje schreef:Sleeper schreef:Zelf op de weegschaal gaan staan en daarna de kat erbij nemen? 4,5 kilo voor een grote kat is niet teveel. Zou eerst uitzoeken hoeveel ze wegen, objectief beeld.
Dat is ook niet erg betrouwbaar. Wij hebben 3 weegschalen.. en iedere weegschaal geeft hier een verschil.. Bij de ene weeg ik (bij wijze van) 53, bij de ander 57 en bij de ander 55.. Dus dat hoeft niet betrouwbaar te zijn. Die van de DA zijn over het algemeen een stukje beter.
kiwiwitje schreef:Sleeper schreef:Zelf op de weegschaal gaan staan en daarna de kat erbij nemen? 4,5 kilo voor een grote kat is niet teveel. Zou eerst uitzoeken hoeveel ze wegen, objectief beeld.
Dat is ook niet erg betrouwbaar. Wij hebben 3 weegschalen.. en iedere weegschaal geeft hier een verschil.. Bij de ene weeg ik (bij wijze van) 53, bij de ander 57 en bij de ander 55.. Dus dat hoeft niet betrouwbaar te zijn. Die van de DA zijn over het algemeen een stukje beter.