We hebben gisteren onze kat moeten laten inslapen. Onze tweede kat in een paar maanden tijd... Waardoor we geen katten meer hebben. Ja, één kat, maar die is van mijn broer en gaat binnenkort samen met mijn broer het huis uit. Vanwege de drukke weg in de buurt willen we geen nieuwe katten... Maar het is toch wel wat leeg in huis zo... En het is iets wat al heel lang in mijn hoofd speelt. Een maatje voor mijn hond Szia... Ik bedoel, we moeten toch al met Szia lopen, veel veranderd er niet met een tweede hond erbij, behalve de gezelligheid in huis en de gezelligheid voor Szia.
Szia is een sociale hond, actief en houd van spelen. Ik denk dat een vriendje of vriendinnetje voor haar dan ook heel leuk zal zijn.
Ik bedoel, kijk naar dat prachtige lieve koppie. Die verdiend wel een maatje

Maar nu... Hoe zoeken we een hond. Szia kwam toevallig op mijn pad omdat ik op Marktplaats zat te kijken, zonder eigenlijk echt op zoek te zijn. Ik zag de foto en het was liefde op het eerste gezicht. Vreemd was dat. Maar blij toe, want ik heb mijn maatje voor het leven gevonden.
Maar Szia verdiend ook een maatje op vier voeten, die haar taal spreekt. Waar ze mee kan ravotten en lekker samen mee kan liggen.
Wat we zoeken... We hebben niet veel eisen, vind ik zo. We willen sowieso een herplaatser. Ik ben dus al aan het kijken geweest op ikzoekbaas.nl en verschillende websites van asiels. Ook op MP heb ik even geneusd, maar dat schrikt me af vanwege het hoge aantal 'stichtingen' met buitenlandse hondjes. Szia is ook een buitenlander en ik heb er niets op tegen om een hond van Spanje, Roemenië of waar dan ook in huis te nemen... Maar wel via een hele betrouwbare stichting en niet al die stichtingen die een bus vol pups naar NL halen en voor 250,- eurie per stuk verkopen.
Geslacht: Teef of reu, het maakt niet uit, maar wel gesteriliseerd en gecastreerd, of als ze nog jong zijn, dan doen we het zelf bij onze DA natuurlijk.
Leeftijd: Wederom niet echt een voorkeur. Van pup tot een jaar of 6 vinden we dikke prima eigenlijk.
Maat: Klein of middelgroot, maar niet groot.
Uiterlijk: Het liefst een hond wat iets weg heeft van een langhaar chihuahua, een vlinderhond of keeshond. Met van die prachtige puntoren.. Maar ook dat is niet een 'harde eis'. Het zou leuk zijn zeg maar, maar als het een hond is die perfect in het plaatje past en eruit ziet als een Yorkie met kale plekken is het ook dikke prima

Karakter is het belangrijkste. Dan kan uiterlijk me gestolen worden. Eigenlijk moet het voornamelijk gewoon klikken met onze eigen hond.. En een hond die met kinderen kan, met katten (je weet maar nooit of we in de toekomst katten nemen), mee in de auto kan en ook alleen kan zijn. Niet dat ze hier vaak alleen zijn, eigenlijk haast nooit. Maar af en toe weleens, voor een paar uur.
Verder moet de hond redelijk oké luisteren of in ieder geval de will to please om te luisteren hebben, ook al kan die nog geen commando's. Alles is aan te leren... Maar het moet dus wel een hond zijn die wat aan te leren valt. Want ze gaan elke dag mee naar stal en hij/zij zou dan los op het terrein moeten kunnen rondlopen uiteindelijk. Ik zou het verschrikkelijk vinden een hond te hebben die ik constant aan de riem zou moeten houden.
Je zou denken, nou, dat zijn niet veel eisen, honden genoeg toch. Ja, genoeg inderdaad. Maar toch niet 'het'. Je weet wel, datgene waarvan, als je kijkt en over de hond leest, dit is het.
Het heeft geen haast, al duurt het maanden. Ik blijf lekker kijken. Maar wie weet hebben jullie nog ideetjes, websites, stichtingen, tips etc.. En willen jullie met me meekijken

Prijs, max 200,- het liefst en ver reizen is geen probleem, als het maar in NL is.
Ik kwam wel al deze tegen en het sprak me aan. Uiterlijk al helemaal haha. Maar het enige wat me dan weer tegenstaat is dat hij niet bij kinderen kan. We hebben hier geen jonge kids, maar mijn nichtjes zijn hier sowieso eens in de week. Goed, dan kan de hond nog altijd even die middag boven blijven of in de schuur. Maar dat is wel jammer. Pluspunt is wel lekker actief. We bewegen hier veel met de hond dus hij zou mooi zijn energie wel kwijt kunnen. Maar ik vraag me af hoe het met luisteren is, aangezien hij beschreven word als een hond die nog wel een gehoorzaamheidscursus kan gebruiken

https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... klarenbeek
We zoeken gewoon een leuke klein tot middelgrote herplaatser, wat het dan ook voor soort hond moge zijn