Yess, we nemen een tweede hond! Nu nog één vinden...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Yess, we nemen een tweede hond! Nu nog één vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 01:05

Na lang wikken en wegen... En serieus wel twee jaar met zullen we of zullen we niet... Hebben we vandaag besloten dat er een tweede hond mag komen *\o/* .

We hebben gisteren onze kat moeten laten inslapen. Onze tweede kat in een paar maanden tijd... Waardoor we geen katten meer hebben. Ja, één kat, maar die is van mijn broer en gaat binnenkort samen met mijn broer het huis uit. Vanwege de drukke weg in de buurt willen we geen nieuwe katten... Maar het is toch wel wat leeg in huis zo... En het is iets wat al heel lang in mijn hoofd speelt. Een maatje voor mijn hond Szia... Ik bedoel, we moeten toch al met Szia lopen, veel veranderd er niet met een tweede hond erbij, behalve de gezelligheid in huis en de gezelligheid voor Szia.

Szia is een sociale hond, actief en houd van spelen. Ik denk dat een vriendje of vriendinnetje voor haar dan ook heel leuk zal zijn.

Ik bedoel, kijk naar dat prachtige lieve koppie. Die verdiend wel een maatje :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar nu... Hoe zoeken we een hond. Szia kwam toevallig op mijn pad omdat ik op Marktplaats zat te kijken, zonder eigenlijk echt op zoek te zijn. Ik zag de foto en het was liefde op het eerste gezicht. Vreemd was dat. Maar blij toe, want ik heb mijn maatje voor het leven gevonden.

Maar Szia verdiend ook een maatje op vier voeten, die haar taal spreekt. Waar ze mee kan ravotten en lekker samen mee kan liggen.

Wat we zoeken... We hebben niet veel eisen, vind ik zo. We willen sowieso een herplaatser. Ik ben dus al aan het kijken geweest op ikzoekbaas.nl en verschillende websites van asiels. Ook op MP heb ik even geneusd, maar dat schrikt me af vanwege het hoge aantal 'stichtingen' met buitenlandse hondjes. Szia is ook een buitenlander en ik heb er niets op tegen om een hond van Spanje, Roemenië of waar dan ook in huis te nemen... Maar wel via een hele betrouwbare stichting en niet al die stichtingen die een bus vol pups naar NL halen en voor 250,- eurie per stuk verkopen.

Geslacht: Teef of reu, het maakt niet uit, maar wel gesteriliseerd en gecastreerd, of als ze nog jong zijn, dan doen we het zelf bij onze DA natuurlijk.

Leeftijd: Wederom niet echt een voorkeur. Van pup tot een jaar of 6 vinden we dikke prima eigenlijk.

Maat: Klein of middelgroot, maar niet groot.

Uiterlijk: Het liefst een hond wat iets weg heeft van een langhaar chihuahua, een vlinderhond of keeshond. Met van die prachtige puntoren.. Maar ook dat is niet een 'harde eis'. Het zou leuk zijn zeg maar, maar als het een hond is die perfect in het plaatje past en eruit ziet als een Yorkie met kale plekken is het ook dikke prima :D :')

Karakter is het belangrijkste. Dan kan uiterlijk me gestolen worden. Eigenlijk moet het voornamelijk gewoon klikken met onze eigen hond.. En een hond die met kinderen kan, met katten (je weet maar nooit of we in de toekomst katten nemen), mee in de auto kan en ook alleen kan zijn. Niet dat ze hier vaak alleen zijn, eigenlijk haast nooit. Maar af en toe weleens, voor een paar uur.

Verder moet de hond redelijk oké luisteren of in ieder geval de will to please om te luisteren hebben, ook al kan die nog geen commando's. Alles is aan te leren... Maar het moet dus wel een hond zijn die wat aan te leren valt. Want ze gaan elke dag mee naar stal en hij/zij zou dan los op het terrein moeten kunnen rondlopen uiteindelijk. Ik zou het verschrikkelijk vinden een hond te hebben die ik constant aan de riem zou moeten houden.

Je zou denken, nou, dat zijn niet veel eisen, honden genoeg toch. Ja, genoeg inderdaad. Maar toch niet 'het'. Je weet wel, datgene waarvan, als je kijkt en over de hond leest, dit is het.

Het heeft geen haast, al duurt het maanden. Ik blijf lekker kijken. Maar wie weet hebben jullie nog ideetjes, websites, stichtingen, tips etc.. En willen jullie met me meekijken :D

Prijs, max 200,- het liefst en ver reizen is geen probleem, als het maar in NL is.

Ik kwam wel al deze tegen en het sprak me aan. Uiterlijk al helemaal haha. Maar het enige wat me dan weer tegenstaat is dat hij niet bij kinderen kan. We hebben hier geen jonge kids, maar mijn nichtjes zijn hier sowieso eens in de week. Goed, dan kan de hond nog altijd even die middag boven blijven of in de schuur. Maar dat is wel jammer. Pluspunt is wel lekker actief. We bewegen hier veel met de hond dus hij zou mooi zijn energie wel kwijt kunnen. Maar ik vraag me af hoe het met luisteren is, aangezien hij beschreven word als een hond die nog wel een gehoorzaamheidscursus kan gebruiken :') Maar goed, Szia kon ook niets, alleen maar zit en af... En die kan nu van alles, waaronder een heel scala aan trucs. Commando's aanleren kan ik wel. Misschien toch een e-mail aan wagen. Wie weet. Maar goed, dat bedoel ik al, een hond die eigenlijk niet onder de summiere eisen die ik heb valt, maar wat ik toch interessant vind.

https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... klarenbeek

We zoeken gewoon een leuke klein tot middelgrote herplaatser, wat het dan ook voor soort hond moge zijn :P

Saskia9

Re: Yess, we nemen een tweede hond! Nu nog één vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 01:13

Mijn tip,plaats zelf een oproepje. Mensen kunnen jou benaderen met wat ze hebben. Ik heb dat jaren geleden ook gedaan en koos.uiteindelijk een hond waarvan mensen hem nergens neer hadden gezet maar het wel vonden passen bij mijn oproep.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 01:31

Kijk eens op de site van hondenbrokkenmakers ( http://hondenbrokkenmakers.jimdo.com/ ), zij hebben een asiel in Roemenië, maar er zitten nu ook al een aantal honden hier in NL in foster.

Ik moet wel zeggen dat een bedrag van Max 200euro, weet niet wat je daarvoor kunt krijgen. Volgens mij betaal je bij de meeste organisaties ergens tussen de 200-300 euro aan adoptiebedrag.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 01:35

Ik zal even kijken. Via asiels blijf je onder de 200 meestal wel. En stichtingen die meer vragen, ik snap het, want de reiskosten om ze naar NL te krijgen zit er natuurlijk ook bij. Maar stichtingen hebben sowieso niet mijn voorkeur.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 02:06

Ik wil geen spelbreker zijn, maar is het wel verstandig om er meer dieren bij te nemen terwijl je nog maar heel kort geleden je paard te koop moest zetten vanwege de te hoge kosten. En je pensionhoudster je hierin heel genereus tegemoet kwam met een flinke vermindering van de maandelijkse kosten voor je paard zodat je haar kan houden. In je andere topic geef je aan dat ratjes snel wat mankeren en dat dat best geld kan gaan kosten. En dan ook nog een tweede hond erbij met alle kosten van dien.

Persoonlijk zou ik dan eerder mijn pensionhoudster weer wat meer gaan betalen als ik structureel geld overhad. Ik zou niet willen dat zij het idee kan krijgen: "ik verminder de pensionkosten en Eline gaat potverdorie van de daardoor ontstane financiele ruimte nieuwe dieren onderhouden, zo had ik dat niet bedoeld".

Maar ook: kun je al je dieren (onder)houden als je vader, die al op leeftijd is, ziek wordt en moet verhuizen of overlijdt?
Niet alleen financieel, maar ook in tijd/aanwezigheid. Kun je dan woonruimte voor jezelf vinden met die dieren?
Het zijn, hoe lief ook, wel handenbinders.Passen ze wel in je toekomstplannen die nog op je pad gaan komen?
Of gaan ze je beperken.

Ik bedoel het niet banketstaaf, maar ik vraag het me oprecht af.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 02:11

Ik kan me de aangehaalde punten van Boras wel voorstellen..

Laat je je bij de hond op Ik Zoek Baas vooral leiden door zijn uiterlijk? In de beschrijving staat dat de hond trekt aan de lijn en een gehoorzaamheidscursus moet ondergaan. Hoe mobiel ben je momenteel en sta je stevig genoeg in je schoenen (zowel fysiek als mentaal) om met een sterke en trekkende hond om te gaan?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 03:24

Nee hoor, natuurlijk mogen jullie die vragen stellen, dat is hartstikke logisch dat jij en misschien anderen het zich afvragen naar aanleiding van mijn topic waarin ik vaker aangeef dat het financieel soms lastig is, en dat wil ik best verder toelichten. Ik houd er niet heel erg van om mijn hele financiële hebben en houden op internet te gooien, dus ik stuur even een PB met uitgebreide uitleg :D Maar het komt er eigenlijk op neer dat de hond van mijn vader is en hij die financieel onderhoud. Ik niet. Hij wil graag een tweede hond voor hemzelf.

Ik heb het financieel wel lastig hier en daar (hoewel dat ook steeds beter gaat!) en mijn vader hielp me veel, maar nu dat steeds minder nodig is, en de katten ook nog zijn overleden waar we 50/50 mee deden (waarvan de oudste veel geld kostte vanwege een jaar aan de medicatie en speciaal nier kattenbrokken) kan hij een hond wel bekostigen. Het is zijn geld en hij heeft me met zijn geld genoeg geholpen, maar nu dat minder nodig is, heeft hij weer ruimte om er dingen mee te doen die hij er graag mee wil doen, zoals een hond. Ik vind dat alleen maar leuk, een tweede hond. Ook voor Szia. Zeker omdat ik geen urgentie heb gekregen helaas en ik nog wel een tijd bij mijn vader zal wonen. Hebben die twee mooi iets aan elkaar. En de stalhoudster vind het alleen maar leuk. Die hoopt dat we een klein keffertje nemen.

En ikzelf... Maandelijks is het wel echt lastig en soms net op het randje met uitgaven. Ik zou een tweede hond inderdaad niet kunnen bekostigen, met mijn maandelijkse inkomen. Hoe doe ik dat dan met al mijn andere dieren? Als die naar de DA moeten etc. Nou, ik heb wel een spaarrekening als DA pot voor al mijn/onze dieren mocht het mis gaan, waar ik eigenlijk weinig aankom, hoe verleidelijk ook. En het was heeel verleidelijk om eraan te zitten dit jaar, met al die rekeningen. Maar zo'n pot is nodig. Zeker met paarden houden. Anders had ik ze verkocht, als ik geen reserves had voor als het een keer goed misgaat. Want ik wil wel hun zorg kunnen betalen, anders moet je geen dieren hebben. Maar ze zullen aan zorg dus nooit tekort komen.

@Cayenne: Ja, precies, daarom dat het ook een hmm, zal ik een bericht sturen of niet, geval is. Want hij is wel mooi en zijn karakter trekt me wel aan, in de beschrijving. Behalve dan dat hij dus blijkbaar niet heel gehoorzaam is etc. Daarom dat ik niet heb gemaild nog. Ik laat me niet compleet leiden door uiterlijk. Zoals ik in de openingspost zei, uiterlijk is eigenlijk het minst belangrijkste. Maar natuurlijk altijd mee meegenomen als het een mooie hond is. Mijn vader wil graag een hondje met grote puntoortjes en dat keesjes uiterlijk, maar het is geen pré. De hond kan misschien wel perfect zijn qua uiterlijk maar als die niet met andere honden kan, niet in de auto kan, niet los etc, dan houd het echt wel op, hoe mooi het dier ook is. Dus ook met de link die ik heb neergezet weet ik het niet zo. Het is ook meer een voorbeeld van, dit soort type hondjes vinden we leuk, maar qua karakter past hij niet helemaal. Maar ook daarin zijn we toch wel erg 'vrij', want als de hond trainbaar is, dan is het niet erg als hij nog geen commando's kent of lastige kenmerken heeft. Zolang hij wel wil en kan leren. Maar dat is niet te beoordelen vanaf een foto of beschrijving.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 05:47

Leuk hoor, een tweede hond! Je schrijft echter dat je maar weinig eisen hebt, maar ik vind het eerlijk gezegd best wel veel eisen. Geen vreemde eisen hoor, daar niet van, maar zeker niet weinig. Lijkt me best nog een opgave om zo'n compleet pakketje te vinden.

ElineS schreef:
Geslacht: Teef of reu, het maakt niet uit, maar wel gesteriliseerd en gecastreerd, of als ze nog jong zijn, dan doen we het zelf bij onze DA natuurlijk.

Waarom je daarin laten beperken? Waarom het wél zelf laten doen als de hond nog jong is en niet als de hond al ouder is? (buiten de vraag waarom je het überhaupt zou doen, maar dat is een andere discussie)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 06:05

Ik zou geen teef adviseren bij een teef om eerlijk te zijn, ik hoor daar heel nare verhalen over, teven die een keer vechten houden niet weer op..... zou ik je niet aanraden

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 06:39

Avalanche81 schreef:
Ik zou geen teef adviseren bij een teef om eerlijk te zijn, ik hoor daar heel nare verhalen over, teven die een keer vechten houden niet weer op..... zou ik je niet aanraden

Wat een onzin heb al jaren meerdere teven bij elkaar heel simpel er is maar 1 baas en dat ben ik...nog anders ik wil alleen maar teven hebben,,,

Even on topic, ik zie tegenwoordig veel hondjes op Facebook voorbij komen van oudere mensen die of hun hond niet meer kunnen verzorgen of overleden zijn, vaak hele sociale lieve hondjes..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 06:57

Echwel schreef:
Avalanche81 schreef:

Wat een onzin heb al jaren meerdere teven bij elkaar heel simpel er is maar 1 baas en dat ben ik...nog anders ik wil alleen maar teven hebben,,,

Even on topic, ik zie tegenwoordig veel hondjes op Facebook voorbij komen van oudere mensen die of hun hond niet meer kunnen verzorgen of overleden zijn, vaak hele sociale lieve hondjes..

Dat is helemaal geen onzin. Dat het bij jou goed gaat, wil niet zeggen dat het altijd goed gaat.
Het is een feit, twee teven samen kan een heel riskante combinatie zijn. Maar dan gaat het meestal om sterke rassen en dan ook nog vaak teven die qua leeftijd dicht op elkaar zitten. Zo hadden wij in het verleden twee Dobermann teven die elkaar naar het leven stonden en op het moment hebben we ook twee Cane Corso teven die we gescheiden moeten houden.
Maar we hebben ook vier chihuahua teefjes die hier samen leven en daar valt nooit een onvertogen woord. Maar goed, Cane Corso's en Dobermanns zijn duidelijk van een hele andere orde.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:24

Hier is er ook een 2e bijgekomen. Ik had al een teefje en heb gekozen om er een reu bij te nemen. Mijn hond is vrij onzeker en heb er een zeker/dominanter reutje bij genomen.
En dat doet het prima zo.
Oma heeft 3 teefjes wat overigens ook goed gaat. Gewoon kijken als het klikt.
En op Facebook zie ik regelmatig hondjes voorbijkomen die een nieuw plekje zoeken.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:26

Kijk eens bij dierenopvang het Noordbroek.Wij hebben erg fijne ervaringen met hun. Hebben er een geweldige hond aan.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:09

Echwel schreef:
Avalanche81 schreef:

Hey, zelf weten joh :)

ik heb er nare verhalen over gehoord, ik zou het niet aanraden.....

vraag me af wat exact daar onzin aan is, jij was er niet bij denk ik toen ik die verhalen hoorde :) jij kunt ook niet bepalen of ik iets aanraad of niet.......

maar nogmaals, zelf weten, het zijn mijn dierenartskosten niet :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:16

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:30

ElineS schreef:
Wat we zoeken... We hebben niet veel eisen, vind ik zo. We willen sowieso een herplaatser. Ik ben dus al aan het kijken geweest op ikzoekbaas.nl en verschillende websites van asiels. Ook op MP heb ik even geneusd, maar dat schrikt me af vanwege het hoge aantal 'stichtingen' met buitenlandse hondjes. Szia is ook een buitenlander en ik heb er niets op tegen om een hond van Spanje, Roemenië of waar dan ook in huis te nemen... Maar wel via een hele betrouwbare stichting en niet al die stichtingen die een bus vol pups naar NL halen en voor 250,- eurie per stuk verkopen.

Dit schiet mij even verkeerd :x
Want wat is er precies mis met organisaties die transport over de weg doen en een adoptiebijdrage van 250 euro vragen volgens jou?
Verdiep je svp eerst eens in de materie voor je dergelijke uitpraken doet, want zo ongefundeerd zwartmaken is erg jammer en niet nodig.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:42

Volgens mij maakt Eline helemaal niks zwart... Het is een feit dat er genoeg organisaties opereren onder zogenaamd "adoptie" maar in het echt niet heel veel meer zijn dan een broodfokker uit het oostblok die daar hopen honden verscheept in kleine kooitjes en hier met een zielig verhaal verkoopt en zo grof geld verdiend. Zoals ik het lees is dat ook wat eline bedoeld en dat begrijp ik goed.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:49

Nou dat is dus geen feit, vandaar ook mijn reactie ;)
Wat jij zegt is evenmin waarheid overigens.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:50

ligt de waarheid niet ergens in het midden, dat je ook bij deze stichtingen het kaf van het koren moet scheiden? :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:53

Haha nee, er zijn geen rescue organisaties die dit doen. Dat zijn echt cowboyverhalen puur en enkel gericht op het zwartmaken van kansarme dieren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:56

Iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet, maar mijn ervaring met stichtingen is niet heel bijster goed (ondanks dat ik een enorm geweldige hond heb gehad), wij zouden dus ook niet meer voor een stichting met buitenlandse honden gaan. En dat heeft niets te maken met de honden, maar des te meer met het (mis)management. Natuurlijk zijn er ook goede stichtingen die alles goed op de rit hebben, maar vaak kom je daar pas achter als je er eenmaal een hond van hebt.

Zag gisteren bv op Facebook een herplaatser voorbij komen (grote hond) en zo zie ik er wel meer. Via dierenasiels en ikzoekbaas kun je wellicht iets vinden en anders een keer op een zaterdagochtend langs het plaatselijke asiel, wie weet zit er wat leuks.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:05

Ik heb mijn hondje via marktplaats snel erna had die mevruw er nog 1(was niet de bedoeling) via dierenbemiddeling Europa heb nog altijd goed contact met de opvang mama van mijn honden het zijn vrienden geworden) 1e was 200 e moest nog geholpen worden de 2e heb ik voor 50 euro en schatten van hondjes ook voor onze kinderen van 3 en 4.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:05

Want jij kent alle rescue-organisaties die in Nederland opereren Barbalalala? Ik heb de verhalen toch echt uit eerste hand... Naiviteit is een zegen zullen we maar zeggen...

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:06

Wat leuk!
Hier ook na een paar jaar dat we onze eerst asielhond hebben gehaald , 3 weken geleden besloten van een spanjaardje te gaan nemen. Had ze gevonden op facebook bij : http://cheyennesdream.weebly.com/
Tess is een hele lieve teef van 4 jaar , we hebben het echt getroffen met haar.
De honden die van daar gehaald worden, worden echt goed geplaatst door de organisatie. Ze komen op huisbezoek etc.
Maar kwa "niet veel veranderin" ben ik het toch niet heel erg mee eens. Twee honden is wel wat meer werk dan eentje. Hebben ons daar hier wel op verkeken. Maar het is zeker een tof idee, en als het gaat waarom niet he :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:09

BarbaLala schreef:
Haha nee, er zijn geen rescue organisaties die dit doen. Dat zijn echt cowboyverhalen puur en enkel gericht op het zwartmaken van kansarme dieren.

Dan moet je lezen voordat je op je achterste benen gaat staan. Ze schrijft heel duidelijk dat ze betrouwbare organisaties zoekt er zijn genoeg kofferbak verkopers die zich voordoen als goede organisatie maar dat verre zijn.
Als je dat wil ontkennen dan noem ik dat struisvogel politiek