Hond met allergieen, om gek van te worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Hond met allergieen, om gek van te worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 13:21

Inmiddels ben ik aardig hopeloos. Vandaar dat ik ons verhaal eens op bokt plaats, in de hoop dat hier ook nuttige tips uitkomen.

Sparky is een 6 jarige gecastreerde reu. Wij hebben vorig jaar een allergie test dmv haartjes opsturen gedaan bij Maasduyn. Alleen via deze weg kan je ook voedsel allergieën testen.

Kregen een lijst met zijn allergieën. Waaronder: Kip, graan, zoetstoffen, verschillende mijten en overgevoeligheid voor insecten. Direct zijn voer aangepast. Dus kvv gaan geven zonder pens en kip.
Het is toen een tijdje goed gegaan, maar de jeuk kwam terug. Dit kan te wijten zijn aan de mijten. Maar dat weet je dus nooit zeker. Voor het zelfde geld zit er wel pens ect in een kvv mix -O-.

Sinds 2 maanden zijn we apoquel gaan geven. Wat een wonder middel _/-\o_ . Binnen 2 dagen was de jeuk weg. Probleem opgelost zou je zeggen :j. Helaas is de jeuk in volle hevigheid weer terug. De dosis met 0.5 pil opgevoerd. Maar werkt niks. Je zou zeggen stop je ermee. Maar wellicht is de jeuk daarna nog erger ;( ...

Tevens een bloedtest bij de DA gedaan en hier kwam ook mijten uit. Inmiddels geef ik PUUR allergie over ze eten erbij. En sinds kort ben ik begonnen met kurkuma (schijnt mooie resultaten te geven).

Ik wil ook neemboom olie gaan sprayen over de stoffen meubels, in de hoop dat dit werkt.
Maar ook vanuit binnen uit moet ze weerstand omhoog.

En zit eraan te denken om met hem te gaan desensibiliseren.

Hebben jullie misschien nog nuttige tips? Goede homeopathische adresjes in zuid-holland?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:32

lastig hoor! Ik geef mijn honden ook Kurkuma dat helpt erg goed :) tea tree met water/olie oplossing werkt goed. Op de hele erge jeuk plekjes gebruik ik pure tea tree olie.

Ik heb goede ervaringen gehoord met CBD olie echter heb ik mij er niet in verdiept. Omdat hier alles goed onder controle is te houden.

miepmiep1

Re: Hond met allergieen, om gek van te worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:38

Ik volg even mijn hond heeft ook allergie voor mijten enzo. Voor de jeuk krijgen wij prednoral wat natuurlijk helemaal niet goed voor hem is.

Waar kopen jullie kurkuma?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 13:42

Ooh kijk nog iemand die kurkuma gebruikt, leuk. Merk je echt verschil? Ik begreep dat je de zuiverste vorm moet hebben. Maar hoe kom je hier achter? Waar koop jij het ook?

Ik heb het nu toevallig van de kippen poulier, maar natuur winkels verkopen het ook. Maarja welke is het 'beste' ?

Ik denk ook dat mijn hond ze weerstand omhoog moet om er beter tegen te vechten

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:44

op de markt hier :j je hebt een heerlijke binnen markt met slagers, bakkers, kaasmakers en kruidenmannetje etc.

Ik heb specifiek gevraagd om de pure vorm en dat had hij gelukkig.

het verschil is goed te zien als ik geen kurkuma meer hebt. Dan merk ik toch dat zijn vacht er minder uitziet en dat hij zich vaker begint te krabben.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 13:48

Tevens krijg ik overal tips van natuurlijke middelen, zoals paardenmelk capsules, groenlipmossel, colodiaal zilver (nog nooit van gehoord), kurkuma, quercetine (??) ect.. zie even door de bomen t bos niet meer.

@ Kirri, er is eigenlijk geen manier om te testen of je de pure vorm heb he?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 13:50

miepmiep1 schreef:
Ik volg even mijn hond heeft ook allergie voor mijten enzo. Voor de jeuk krijgen wij prednoral wat natuurlijk helemaal niet goed voor hem is.

Wellicht kan je eens kijken of apoquel wat voor jullie hond is. Tot zover zijn er nog geen bijwerkingen gevonden (wellicht op zeer lange termijn wel, want het is en blijft een medicijn). Maar zal sowieso zoveel beter zijn dan prednison.

Ik weiger echt dat nog te geven!

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:58

briitje schreef:
miepmiep1 schreef:

Wellicht kan je eens kijken of apoquel wat voor jullie hond is. Tot zover zijn er nog geen bijwerkingen gevonden (wellicht op zeer lange termijn wel, want het is en blijft een medicijn). Maar zal sowieso zoveel beter zijn dan prednison.

Ik weiger echt dat nog te geven!

Dank je wel voor de tip ik ga eens kijken daar naar

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:03

Hier nog één, zelfde verhaal. Maar ook allergisch voor grassen. Enige wat hier goed helpt is een druppel cannabisolie per dag en enkel paard voeren, mono eiwit. Verder een Sharp luchtbehandeling apparaat en alles glad. Iedere dag stofzuigen en het is nu goed onder controle. Wat gedoe in de zomer met gras maar gaat acceptabel. Al die andere middelen hielpen niet en medicijnen zijn een uiterst redmiddel voor mij. Kurkuma hielp geen zak.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:08

ja je weet het nooit, dus moet hem wel op zijn blauwe ogen geloven -O-

zo ziet het mijne eruit
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:12

Trovet voer al geprobeerd? De hypoallergene lijn hebben veel verschillende smaken. Bij ons in de praktijk verkopen ze bijvoorbeeld kwartel, konijn en struisvogel. Geloof dat daar ook minder tot geen granen in zitten.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 14:33

@ kirri zelfde als mijne, maar dat zegt nog niks :P

Willemina_L waar koop je die olie en hoe werkt dat ?

@ captainn Trovet? Is dat brok? Zoja valt ook af ivm mijten en wil graag op kvv blijven.
En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat het aan zijn kvv ligt, maar echt aan de mijten in oa huis.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:05

Olie bestel ik via http://www.opti-natuurshop.nl bij Linda Wille. Ze kan je denk ik heel goed advies geven,ze heeft mij al diverse malen erg goed geholpen met de honden en met mezelf. Voor de werking zou ik het fijne er niet van weten. Onze hond is bijna 3 maanden geleden overleden aan epilepsie en daar hebben we het eigenlijk voor gekocht. Maar dat hielp niet, toevallig doet de hond met allergieën voor mijten, gras en diverse voersoorten het er heel goed op....

Eigenlijk is het simpel en zijn er geen wondermiddeltjes. Een strak voerbeleid en je huis zonder stoffen met bijna enkel gladde oppervlakken zijn het meest belangrijk. Die olie is een apart iets, daar is de werking ook niet van aangetoond wetenschappelijk gezien. Erg toevallig dat het mijn hond net dat beetje extra helpt.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:15

Puur allergie over het voer werkt natuurlijk niet, je moet die druppels in een schone bek geven (minstens 15 min voor/na eten, evt met beetje melk/water).
Wat de mijten, heb je al eens advatix/advatage geprobeerd, legt een beschermlaagje op de huid, waardoor die minder gevoelig wordt voor mijten.
Ook willen omega 3,6,9 vetzuren nog wel eens helpen (wij gaven daar vroeger doils voor in de praktijk, moet zeggen, ben er al even uit, dus weet niet of dat nog bestaat).
Verder snap ik de opmerking brokken -> kan niet ivm mijten niet, zie daar echt geen verband mee. En als je kvv niet gegarandeerd zonder kip/pens kan zijn, zou ik dat dus niet geven. Ik geef dan liever een gegarandeerde hypo-allergene brok.
Waar zit de jeuk eigenlijk?

Edit: waar slaapt/ligt hij op?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:18

Kijk goed in je KVV wat erin zit. Welk merk voer je ?
Mijn hond heeft ook meerdere allergieën die zich in verschillende manieren tot uiting kwamen.
Intussen zijn we achter kip. En twijfel tussen rund of eend of wellicht beide.
Van pens krijgt hij weer geen jeuk. Hij eet ook KVV.
Heb nu 3 smaken die hij probleemloos eet. (En geen jeuk van krijgt) En dat ga ik nu langere periode volhouden en dan afwegen of goed blijft gaan.

Blijft een gezoek vind ik.

Kip schijnt bij veel honden een probleem te zijn. Zelfde als granen die ze zo wie zo niet horen te eten.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 20:36

Wij hebben klanten die hun voer eerst invriezen voordat ze t geven zodat je van de voermijten af bent. Werkt heel goed! Trovet is wel een fijn merk hiervoor namelijk. Verder zal je overal waar de hond in huis komt zoveel mogelijk gladde stoffen moeten hebben (leren bank etc) tot aan t hondenkussen aan toe en dagelijks zuigen. Wel apart dat ie zelfs door de apoquel heen jeuk heeft :-(

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:14

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 08:58

Ik heb voor huisstofmijt wel goede ervaringen gehoord met neemolie, geloof ik. Zou het topic even op moeten zoeken, daar stonden meer tips in.(barfplaats) Ook om de gordijnen te behandelen en de luchtvochtigheid in de gaten te houden.

Qua voer zou ik ook niet overstappen als dat normaal goed gaat en je niks veranderd hebt. Geen ander merk, andere versie oid? Hier een allergische hond die ook op speciale brokken voor allergieen heftig reageert. Hij kan niet tegen alle toevoegingen en niet tegen graan, rijst en aardappel wisselt. Welke KVV geef je?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 11:04

fannetje schreef:
Puur allergie over het voer werkt natuurlijk niet, je moet die druppels in een schone bek geven (minstens 15 min voor/na eten, evt met beetje melk/water).
Wat de mijten, heb je al eens advatix/advatage geprobeerd, legt een beschermlaagje op de huid, waardoor die minder gevoelig wordt voor mijten.
Ook willen omega 3,6,9 vetzuren nog wel eens helpen (wij gaven daar vroeger doils voor in de praktijk, moet zeggen, ben er al even uit, dus weet niet of dat nog bestaat).
Verder snap ik de opmerking brokken -> kan niet ivm mijten niet, zie daar echt geen verband mee. En als je kvv niet gegarandeerd zonder kip/pens kan zijn, zou ik dat dus niet geven. Ik geef dan liever een gegarandeerde hypo-allergene brok.
Waar zit de jeuk eigenlijk?

Edit: waar slaapt/ligt hij op?

Hoezo werkt dit natuurlijk niet? advatix/advatage zijn vlooienbestrijders toch? Vis olie word ook aangeraden, dus wellicht geeft dat ook dat extra beschermlaagje.

In brokken zitten ook bepaalde mijten (welke durf ik niet 1 2 3 te zeggen). Ik wil daarnaast ook niet op brok over stappen als dit niet nodig is.

De jeuk zit voornamelijk op ze buik. Hij ligt op een fatboy in de woonkamer, maarja ook ligt hij op bed en een stoffen bank. Dus hoop voor de toekomst dat de neemboom olie gaat helpen.

Marjo89 schreef:
Kijk goed in je KVV wat erin zit. Welk merk voer je ?
Mijn hond heeft ook meerdere allergieën die zich in verschillende manieren tot uiting kwamen.
Intussen zijn we achter kip. En twijfel tussen rund of eend of wellicht beide.
Van pens krijgt hij weer geen jeuk. Hij eet ook KVV.
Heb nu 3 smaken die hij probleemloos eet. (En geen jeuk van krijgt) En dat ga ik nu langere periode volhouden en dan afwegen of goed blijft gaan.

Blijft een gezoek vind ik.

Kip schijnt bij veel honden een probleem te zijn. Zelfde als granen die ze zo wie zo niet horen te eten.

Ik voer macho gear, lot gering en dog meat. Elke keer uitgebreid gekeken of er niks in zit wat niet mag.

Klopt wat je zegt mbt tot de allergieën, zijn ook juist de gene welke hij niet kan hebben.

WillemYntJee schreef:
Wij hebben klanten die hun voer eerst invriezen voordat ze t geven zodat je van de voermijten af bent. Werkt heel goed! Trovet is wel een fijn merk hiervoor namelijk. Verder zal je overal waar de hond in huis komt zoveel mogelijk gladde stoffen moeten hebben (leren bank etc) tot aan t hondenkussen aan toe en dagelijks zuigen. Wel apart dat ie zelfs door de apoquel heen jeuk heeft :-(

Helaas zijn wij mbt de apoquel weer de uitzondering -O-. Invriezen kende ik idd al. Maar wat zou ik nog moeten invriezen? Zijn vers gedroogde trainers?

Voor nu wil ik niet heel me huishouden overgooien, daar het financieel ook niet mogelijk is. Ik wil het eerst via desensillibatie proberen en de neemboom olie. Plus andere ondersteunsels.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 11:08

Anne_J schreef:
Misschien van specific allergy management proberen? Dit is speciaal voor honden met huidklachten er zitten ook extra vetten in om de huid te ondersteunen.

http://www.medpets.nl/specific+allergy+ ... lus+codhy/

Bedankt voor de tip, ga er eens naar kijken.

MyWishMax schreef:
Ik heb voor huisstofmijt wel goede ervaringen gehoord met neemolie, geloof ik. Zou het topic even op moeten zoeken, daar stonden meer tips in.(barfplaats) Ook om de gordijnen te behandelen en de luchtvochtigheid in de gaten te houden.

Qua voer zou ik ook niet overstappen als dat normaal goed gaat en je niks veranderd hebt. Geen ander merk, andere versie oid? Hier een allergische hond die ook op speciale brokken voor allergieen heftig reageert. Hij kan niet tegen alle toevoegingen en niet tegen graan, rijst en aardappel wisselt. Welke KVV geef je?

Via BP kreeg ik idd ook die tip, dus wil ik zeker proberen! Nee geen ander merk. Ik geef lotgering, macho gear en dogmeat. En bestel regelmatig met lijntjes mee.

De makers van macho gear hadden het over een chinese variant (volgens die voedingleer), waar honden het ook goed op zouden kunnen doen. Iemand ervaring mee?

Dit zei ze erbij:
Ze gaan in die leer, er vanuit dat de allergie een symptoom is van een balans die niet in evenwicht is

Vlees, kruiden, groenten, fruit en overige worden verdeeld in de functie van koud, neutraal, warm en heet.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:37

ik had vroeger toen het nog in Nederland verkrijgbaar was deze Colloidal Silver
http://store.purepaws.net/Colloidal-Sil ... p_248.html
het wordt gebruikt als een natuurlijk antibioticum.

Mijn oude reu was allergisch voor rundvlees , mais , het natuurlijk conserveermiddel rozemarijn , vlooien en veel vlooienmiddelen ( lekker tegenstrijdig :') ) . Allemaal zelf achtergekomen en zolang ik daarop lette was er niets aan de hand.

Ik heb nu alleen zijn zoon nog thuis ( naakthond ) en die heeft een milde allergie voor gras . Op dit moment smeer ik zijn pootjes in met Lipikar van Laroche - Posay , bij de mensen apotheek gehaald en heel tevreden over . Het is geen wondermiddel maar hersteld de huid goed.

Op dit moment zijn we ( baasjes en ik ) wel aan het tobben met zijn eveneens haarloze zus . Die heeft wel een allergie test ondergaan waar niets uitkwam en was al 2 jaar op prednison, met als gevolg dat de hond een pracht huid had maar nog steeds krabte en erg "emotieloos" werd . dus ik ga dit topic ook volgen !

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:13

Krabben zelf kan ook 'aangeleerd' zijn en die wondjes of plekken waar ze krabben gaan juist daardoor ook weer jeuken. Ik heb het krabben ook een tijd afgekapt op een vrolijke manier, want als ik gewoon nee zei werd hij zenuwachtig en ging harder krabben.

Dit was wel op momenten dat ik zeker wist dat de allergie niet meer opspeelde. ;) Ik gaf na een allergische reactie ook 2 of 3 weken groene leem, om te ontgiften. Daarmee kwam hij sneller van de reactie af. (jeuk, tot bloedens toe open krabben, slechte vacht en afvallen)

Briitje, ik heb er wel eens van gehoord, maar ik heb er geen ervaring mee.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:40

Onze Cockerspaniël had met anderhalf jaar een zeer ernstige voedselallergie en na diverse kuren prednison eindelijk onder controle. Maar daar wil je je hond niet op houden voor het leven.

Wij voeren een combi van vers vlees (met bot) en natuurvoeding. www.vitadier.nl heeft een vestiging in Ouddorp, maar je kunt ook bestellen.

Sinds wij hem zo voeren is de allergie volledig onder controle en hebben we weer een vrolijke hond.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:47

Je heb een pb.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 01:32

briitje, Puur is een homeopathisch product. de bedoeling is dat dat door de slijmvliezen wordt opgenomen. geef je het op voer, dan lukt dat niet/nauwelijks. geef je het in een schone bek, dan lukt dat wel en zal het dus (beter) zijn werk doen.
Wat betreft advantage/tix is idd een vlooien/teken bestrijding, maar helpt ook tegen mijt (legt een soort van filmlaagje op de huid).

Wat betreft ligplaatsen zo schoon mogelijk houden, liefst skai of leer. Goed stofzuigen/dweilen en regelmatig kleden etc wassen. Dit om de huisstofmijtjes tegen te gaan.
Desensibiliseren kan ook heel goed werken, hoop dat dat aanslaat, dan ben je van het geëmmer af ;)

succes iig.