Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NAIWHL schreef:Ik ga het helemaal niet uitrekenenIk wil het namelijk niet weten omdat ik mij waarschijnlijk helemaal de rambam schrik
Maar ze zijn alle drie het geld wel waard
_Alarm_wlkp schreef:Er loopt denk ik al een soortgelijk topic
Hier 3 Duitse herders en een Oost-Europese herder.
Per maand aan voeding 62,80 en 58,60 euro totaal => 121,40 euro (goedkoper wegens fokkerstarief)
Varkensoren 100 euro per jaar (fokkerstarief)
Af en toe nog wat dentasticks ofzo a 3€ voor 3.
Supplementen is om de zoveel maanden max totaal 50 euro.
DA inentingen zijn in groepsverband (betaal dan enkel de spuiten), enkels de pups gaan naar de praktijk.
Ontwormen doe ik haast niet aan mee... enkel tegen de teken.
Bravecto wat mij voor 4 honden zo'n 150 euro kost.
Kosten van RX foto's op 6 maanden en 1 jaar voor de sport totaal zo'n 300€ per hond.
Voor de rest nog geen grote kosten gehad gelukkigenkel wat medicatie voor oren, manken.
Voor de rest koop ik wat ik nodig heb.
Deze week nog trainingsmateriaal gekocht van om en bij de 60 euro.
Sjolvir schreef:Kost stuk minder dan mijn paard in ieder geval.
Oude hond had dieet voer was duurder dan voer van huidige hond en die hond was groter dus at meer, dus ook iets duurder, maar hond vind ik echt goedkoper dan paard.
Hond kliko.
Aanschaf 225 euro (geent en gechipt)
registratie chip was paar euro.
Vrat oog van pluche dier op.. dierenarts om te laten braken 70 euro.
vlooien en teken band seresto 33 euro (gaat ca half jaar mee)
vlooien teken middel fles defendog spray 30 euro
drontal dog 6 tabletten (kan ik 3 x mee doen) 17 euro
voer (puppy voer was iets duurder) 2 zakken samen 25 kilo 80 euro, doet ze grofweg 85 dagen mee.
speelgoed, kringloop paar euro (sloopt alles)
honden tuigjes tot nu toe 4 stuks, samen 58 euro. (al 1 helemaal stuk en 1 deels, ze bijt erin)
honden riemen, paar op voorraad 3 stuks samen 25 euro (leren politie lijn en 2 nylon lijnen, heet al 2 oude van mijn vorige hond gesloopt)
uitrol lijn, voor toen ze nog niet los kon (stopverf oren) 20 euro.
OVE, ca 400 euro.
2 benches (1 voor mijn auto, 1 voor oppas, lang leve kringloop en marktplaats) 22.50
snoepjes en ander lekkers, dentasticks, kauwbotten, belonings snoepjes etc. ca 6 euro per maand ? geen idee eigenlijk.
Heb haar vanaf 14 februari.
en had nog heel veel zooi van vorige hond, dat koste niets.
Sjolvir schreef:@xxllxx, sloopt al stuk minder hoor, en ach.. haar hobby is nou eenmaal om de ingewanden van pluche beesten te verwijderen, hier is het dus altijd witte kerst... en ze heeft nu dus diverse "lege" pluche beesten.