Puppybrokken; door de bomen het bos niet meer zien...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkeee_

Puppybrokken; door de bomen het bos niet meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 22:07

Hoi Bokkers!

Over een paar weken krijg ik mijn langverwachte pup. Het is een Parson terriër van dan 8 weken. Nu heb ik op het internet al veel rondgekeken wat nou goed puppyvoer zou zijn. Hoe meer ik ging lezen hoe vager het werd B-)

Bij onze vorige hond hebben we veel soorten voer geprobeerd, maar alleen het duurste voer (uiteraard) beviel goed en at hij ook goed. Dit was Orijen. Nu lees ik helaas bij de reviews van zooplus dat de puppybrok niet altijd even goed bevalt.

Wat ik het liefste wil, is zo weinig mogelijk graan in de brok en zoveel mogelijk vlees. Hoeveel % eiwitten is gezond?

Bedankt alvast!

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:17

Waarom dan brokken willen voeren en geen vlees? :)*
Onze pup krijgt vlees van darf, doet ze het echt super goed op!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:19

Ik voer Wolf of Wilderness.
Heb Orijen, Acana en Simpson ook geprobeerd maar hier kan ik smaken van wisselen, is betaalbaarder en bovenal, weinig dorst (van de andere drie wel) en weinig ontlasting.

Succes met je pup!

Vers voer overigens ook gevoerd maar dat was geen succes omdat ze niet alles aten en ik het niet wil laten staan met de Kids :x

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:23

Ik heb voor mijn pup van ongeveer 5 maanden oud Acana besteld via Zooplus. Hond had vanaf de tweede dag dar hij hier was verschrikkelijke diarree.

In het opvanggezin kreeg hij Eukanuba. Helemaal niet mijn keuze van brokken, maar toch maar een klein zakje gaan halen om te proberen. Na 3 dagen had hij geen diarree meer.
Je kan zelf zoveel willen, maar het is ook belangrijk dat je hond het er goed op doet. Dit heb ik nu ervaren met mijn pup, maar eerder ook al met mijn andere hond die geen brokken van taste of the wild at.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 22:27

Met dit warme weer lijkt vers voer me geen succes, daarbij komt dat ik mezelf er wel voor aanzie dat ik het voer vergeet terug in de vriezer te leggen of eruit vergeet te halen -O- Voor af en toe bij te voeren lijkt dit me overigens wel prima.

Acana en Wolf of Wilderness heb ik ook naar gegeken, deze spraken me ook wel aan qua brok. Het is idd even zoeken waar de pup goed op reageert...

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:37

Nienke, raadt je fokker ook iets aan?

Bij de hond van mijn ouders werd expliciet aangeraden om tot pup-af eukanuba te voeren, ivm een combinatie van stoffen die de botgroei bepalen. (Ze kregen hiervan ook al een beetje toen ze nog in het nest zaten. De fokker vertelde dat labrador-pups met alleen/vooral kraakbeen geboren worden en de voedingsstoffen bepalen hoe de botten ontwikkelen. Dit heeft ook invloed op de kans op hd en ed)

Ik weet niet of dit voor jouw pup ook belangrijk is en welk type voer dan geschikt is (hangt af van de uiteindelijke grootte van het ras), maar navragen bij de fokker kan misschien helpen?

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:43

mirriezz schreef:
Nienke, raadt je fokker ook iets aan?

Bij de hond van mijn ouders werd expliciet aangeraden om tot pup-af eukanuba te voeren, ivm een combinatie van stoffen die de botgroei bepalen. (Ze kregen hiervan ook al een beetje toen ze nog in het nest zaten. De fokker vertelde dat labrador-pups met alleen/vooral kraakbeen geboren worden en de voedingsstoffen bepalen hoe de botten ontwikkelen. Dit heeft ook invloed op de kans op hd en ed)

Ik weet niet of dit voor jouw pup ook belangrijk is en welk type voer dan geschikt is (hangt af van de uiteindelijke grootte van het ras), maar navragen bij de fokker kan misschien helpen?

Dat is echt de grootste onzin ever. Hd en ED is grotendeels erfelijk bepaald. Tuurlijk doet voeding ook veel, zorg gewoon dat je een goede brok haalt met een dierlijke eiwitbron als hoofdbestandsdeel. Een Puppy Largebreed brok als je een groot ras hebt, zodat het aantal eiwitten iets gereduceerd is zodat ze niet te snel groeien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:44

Je kan evt ook kijken naar applaws. Dat voer ik nu aan onze stafford pup. Orijen had ik voor de katten. Die aten het goed, en deden het er goed op.

Jennyxx

Re: Puppybrokken; door de bomen het bos niet meer zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:47

Op voerwijzer.com vind je veel informatie. Maar Orijen behoort tot de betere brokken hoor :-) Hier voer ik het al jaren naar tevredenheid.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 22:50

De pup wordt middelgroot, verder is het een vrij gezond ras (weinig honden met HD e.d.)

Welk merk de fokker gaf weet ik niet meer, volgens mij een (voor mij) redelijk onbekend merk. Omdat we in het verleden zoveel gedoe gehad hebben met voer ben ik een beetje bang dat het fout zou gaan als ik goedkoper voer koop.

Zelf had ik Wolf of Wilderness, Acana, Purizon of Orijen in gedachten. Applaws ben ik niet bekend mee, daar ga ik even naar kijken!

Bedankt voor de tips alvast! :D

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:04

Nutro! Ik heb over anderhalve week weer een pup in huis en ga weer Nutro geven. Mijn vorige hond kreeg t ook, daarna vers vlees. Is vorige maand op 2 jarige leeftijd overleden. Heel plotseling aan hoogstwaarschijnlijk een longontsteking. Kon door bacterie in t verse vlees komen. Weet ik niet zeker uiteraard, heb geen sectie laten verrichten.
Maar ik neem geen risico meer. Na een ander soortgelijk verhaal van een fokker en vers vlees.

Nieuw pup krijgt Nutro net als mijn 2 honden daarvoor. Nooit problemen gehad en goed betaalbaar.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:32

Orijen is kwalitatief goed aangeschreven, maar ik hoor idd ook steeds vaker dat sommige honden er wat plattere poep van krijgen en dat dit toch wat samenhangt met het hogere eiwitpercentage.

Ik zou nog geod navragen wat je fokker voert en wellicht krijg je nog een proef/puppypakket mee. Dan heb je wat tijd om te beslissen of je hierbij blijft of een ander merk kiest.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:27

Ik voer Dog Lovers Gold aan mijn Saluki pup. Dat is gewoon de brok die onze volwassen honden ook krijgen.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 09:53

Bedankt allemaal!
Het is wolf of wilderness geworden (: