Ik heb 3 dagen geleden een konijn opgevangen. Hij is minstens 7 jaar, (zo goed als) blind en dun. Hij komt van een kinderboerderij waar ik vrijwilliger ben en dat was niet meer de geschikte plek voor hem, dus mocht ik hem mee nemen.
Ik heb Sience Selective 4+ opgehaald voor hem en hij gaat vrijdag naar de dierenarts omdat ik zijn kiezen wil laten nakijken, omdat hij dus dun is.
Maar nou zat ik flink te balen omdat ik vind dat een konijn niet alleen gehouden moet worden en een castratie in zijn geval leek me geen goed idee meer... Maar toen ving ik op dat enkele rammen op de kinderboerderijen gecastreerd zijn. Heb dus even gekeken en hij blijkt ook gecastreerd!

Maargoed, ik wil nou dus wel een vriendin voor hem. Hij zit alleen al minstens vanaf 2011 alleen en zeer waarschijnlijk al langer. Heeft iemand dus tips voor het koppelen?

Heb nu contact met iemand die een voedster heeft van 6 jaar, die eenzaam is omdat haar vriendje overleden is. Wellicht klikt het tussen hun. Maar anders ga ik naar de opvang voor een dame voor hem, dan kunnen zij het koppelen ook regelen.