Politie schiet agressieve hond neer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schoot de politie terecht?

Ja(, want..)
163 (85%)
Nee(, want..)
22 (11%)
Anders(, want..)
6 (3%)

Totaal aantal stemmen: 191

Anoniem

Politie schiet agressieve hond neer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:44

Hallo!

Aangezien op bokt vele dierenliefhebbers zitten, en ook genoeg mensen die denken 'genoeg is genoeg'.. Ben ik heel benieuwd naar jullie reacties.

LET OP!
Filmpje kan heftig overkomen:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6849671 ... _dood.html

Vinden jullie het terecht dat de politie geschoten heeft? En waarom?

Ik vind het terecht. Politie trekt niet zomaar het wapen (agent krijgt heel onderzoek of er terecht is geschoten) en er zal op de vuurlinie gelet zijn. Waardoor alleen de hond geraakt kon worden.

Kom maar op met de meningen.

Anoniem

Re: Politie schiet agressieve hond neer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:46

Denk zelf dat probleem niet zo zeer bij de hond ligt, maar bij de eigenaar van de hond. Altijd triest dit soort dingen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:51

Tobbes schreef:
Denk zelf dat probleem niet zo zeer bij de hond ligt, maar bij de eigenaar van de hond. Altijd triest dit soort dingen.

Alleen kan je de eigenaar niet neerschieten :D en wordt de hond daardoor niet minder gevaarlijk.
Als een hond echt gevaarlijk is, doe je de maatschappij maar ook de hond, denk ik meer 'plezier' door de hond af te maken.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:55

de hond leek op het filmpje inderdaad wat agressief maar we weten nooit precies wat hier aan vooraf is gegaan. Dat ze hem neer geschoten hebben zal waarschijnlijk ook echt wel terecht zijn geweest, om meerdere gewonden te voorkomen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:56

Tobbes schreef:

Niks triest aan.... een gevaarlijke hond hoort niet in de maatschappij en politie heeft recht gevaarlijke mensen en dieren neer te schieten. Gaan bij een man die hen neer wil schieten toch ook niet eerst bij die ouders aanbellen omdat die vent een slechte opvoeding heeft gehad?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:58

Ik denk dat je de maatschappij een groter plezier doet met zulke lui een huisdierverbod op te leggen. Ongelooflijk dat ieder mens maar aan dieren mag beginnen :n Triest verhaal.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 12:58

Volgens de tekst hing de hond bij zijn eigen baasje in het kruis nadat hij al drie andere mensen gepakt had.. Tja, terecht geschoten om meerdere gewonden te voorkomen maar pak die eigenaar dan ook nog even aan, want die is medeverantwoordelijk voor het gedrag van die hond.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:06

Gelukkig komen bijvoorbeeld hersentumoren en bijbehorende gedragsveranderingen bij dieren niet voor en is slecht/gevaarlijk gedrag voor 100%toe te rekenen aan de eigenaar :roll: .

Terecht dat de politie de hond heeft neergeschoten.

Onterecht dat men zomaar de baas wegzet als asociale hondverpestende baas :r .

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:11

Nou al drie gebeten en hij hing tijdens het schieten ook nog aan iemand te bijten.. terecht dat die afgeschoten is.
Kan je hoog of laag springen.. je gaat niet wachten tot er een verdovingsgeweer is terwijl beest lekker agressief mensen bijt.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:12

Ik zie dat 3 mensen hebben gereageerd met ''Nee, want...''. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hun ''want''.

Ik vind ook dat er terecht is geschoten, als deze hond inderdaad al 3 andere mensen gepakt heeft, is dit inderdaad een gevaar voor de rest!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:13

Sommige honden/dieren zijn beter af als ze niet meer leven. Ben niet zozeer voor het afmaken van honden die ooit weleens mensen gebeten/aangevallen hebben maar ben wel van mening dat de meeste mensen niet met zo'n hond om kunnen gaan en daardoor het risico te hoog is voor de medemens.
En uiteindelijk heeft de hond daardoor ook geen prettig leven als de eigenaar er niet mee om kan gaan. Voor alle partijen een stuk beter.

Ben er niet helemaal in thuis maar ik denk dat vele van die honden behoorlijk gefrustreerd zijn en dat zal er niet beter op worden als ze opgesloten worden of een muilkorf op krijgen.
Dus ja ik vindt dat er goed gehandeld is. Zou ook niet weten wat ze anders hadden moeten doen. Wachten op een dierenarts met een verdoving duurt veel te lang en het lijkt me verder ook niet slim om te proberen die hond er af te halen dan is de kans groot dat er nog een slachtoffer valt. Zo'n hond krijg je niet zomaar in en andere gemoedstoestand.

Waarom de hond agressief is blijft natuurlijk gissen. Maar hoe dan ook heeft het beestje nu rust.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:19

Je hoort de eigenaar ook duidelijk roepen: "Schiet die hond dood!" op 0:09 zie je hem kijken naar de agent en dit roepen waarop de agent zijn schoten lost.
Lijkt me een klare zaak dus. :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:41

En terecht dat ze het dier afmaken. Ondanks dat dit een fout is van de opvoeder van de hond. Het feit blijft dat hij 3 mensen heeft aangevallen en dit moet ten alle tijden voorkomen worden.
Beginnen met een baas die geen honden meer mag bezitten. Ongeacht het ras.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 13:54

Hond is beter af, ondanks de waarschijnlijke fout van de opvoeder.

Voor dit soort honden is gewoon geen plaats in deze maatschappij. De hond die het 6 jarige meisje ernstig heeft verwond was ook een herplaatser, bewust niet te plaatsen bij kleine kinderen en katten. En dan gebeurd zo'n ongeluk waarbij een kind plots in zijn cirkel komt.
Zulke honden mogen ze wat mij betreft direct laten inslapen na een dergelijk incident. Als asiel wil je dit toch ook niet?

Kortom; laat zo'n hond maar gewoon gaan.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:03

Ik denk dat je zo'n hond met gedragstherapie er ook niet meer bovenop helpt. Dus voor de hond is dit het beste.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:06

Ik vind het heel moeilijk en heb daarom niet gestemd.

Zelf denk ik dat als het daar rustig was geweest en die persoon in kwestie niet zou springen, maar juist stokstijf stil zou blijven staan. De situatie heel anders was geweest. Ook zie ik niet dan anderen de hond probeert te pakken en of af te leiden. Als er echt agressie in het spel was geweest dan had de hond vast gepakt en niet meer los gelaten. Hier zie ik enkel een hond die springt en daarna evt grijpt (nogmaals beeld onduidelijk)

Zelf zou ik anders handelen is zo'n situatie, maar ik ben dan ook opgegroeid met honden welke niet positief bekend staan. Ondanks dat het grote schatten zijn ;-)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:07

Als je stil blijft staan gebeurt er niets? Nou ff uit de droom helpen: dat kan alleen bij goed afgerichte honden die onder appèl staan.... bij valse honden geldt dat niet.....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:08

@justahorse; ik heb vorig jaar een filmpje gezien van een hond die zijn baas aanviel. Omstanders wilden helpen, maar die hond greep één voor één degene die hem eraf wilden halen of af wilden leiden. Ik dacht dat hij zo 4 of 5 mensen had gegrepen. Misschien wilde de eigenaar zijn hond ook wel corrigeren en keerde hij daarna richting hem, sommige laten zich gewoon niet pakken.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:09

topsylover schreef:
Je hoort de eigenaar ook duidelijk roepen: "Schiet die hond dood!" op 0:09 zie je hem kijken naar de agent en dit roepen waarop de agent zijn schoten lost.
Lijkt me een klare zaak dus. :)

Duidelijke zaak..
De hond grijpt zelfs de eigenaar, die dus heel kordaat besluit dat het beter is dat hij afgemaakt wordt..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:29

justahorse schreef:

Zelf denk ik dat als het daar rustig was geweest en die persoon in kwestie niet zou springen, maar juist stokstijf stil zou blijven staan. De situatie heel anders was geweest. Ook zie ik niet dan anderen de hond probeert te pakken en of af te leiden. Als er echt agressie in het spel was geweest dan had de hond vast gepakt en niet meer los gelaten. Hier zie ik enkel een hond die springt en daarna evt grijpt (nogmaals beeld onduidelijk)

Zelf zou ik anders handelen is zo'n situatie, maar ik ben dan ook opgegroeid met honden welke niet positief bekend staan. Ondanks dat het grote schatten zijn ;-)

Ik zal je uit de droom helpen: ik heb gezien hoe een hond (Ducktoller uit het asiel) uithaalde naar mijn dochter, die op de bus stond te wachten, stilstond, totaal niet naar de hond keek of uitdaagde. Er gebeurde verder niets, doordat hij aangelijnd was. Hond had alle ruimte langs mijn dochter te lopen, maar koos haar toch uit als doelwit.

Oh ja, en ook agressieve vechthonden kunnen overpakken als ze willen, ze hoeven niet per se vast te grijpen zonder los te laten. Ze zijn wel sterk genoeg om te blijven hangen met hun kaken, als ze dat willen, dat kan een boxer zelfs nog.

Verder: terecht schoot de politie, deze situatie moest snel opgelost worden, met hondenkoekjes en "braaf" roepen red je het niet, als het al zover is.
En deze hond gaat tenminste niet het marktplaats circuit in.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:07

Zoolgangster schreef:
justahorse schreef:

Ik zal je uit de droom helpen: ik heb gezien hoe een hond uithaalde naar mijn dochter, die op de bus stond te wachten, stilstond, totaal niet naar de hond keek of uitdaagde.

Oh ja, en ook agressieve vechthonden kunnen overpakken als ze willen, ze hoeven niet per se vast te grijpen zonder los te laten.

Ze kunnen idd overpakken, maar wat je op het begin ziet is springen en hij loopt op de hond in te slaan.

De beste reactie is als ze bijten niet terug trekken. Hiermee krijg je alleen maar grotere verwondingen.

Laatst ook een bijt incident gezien en gelukkig reageerde die persoon heel rustig en trok ze niet terug. Hiermee heeft ze erger voorkomen. Wel is de hond uiteindelijk ingeslapen, omdat hij al meerdere keren gebeten had.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:13

Ik wil jou wel eens stil zien staan als een hond zijn tanden in jou kruis geplant heeft. Want dat is er in het begin van het filmpje aan de hand, dat was de reden dat de agent de hond schoot.

Ik vind het goed gehandeld door de agent. Geen enkel probleem mee. En het hoeft niet gelijk aan de opvoeding te liggen dat een hond doordraait en om zich heen bijt. Zelfs een goede lobbes kan ineens last krijgen van een knop die omgaat en dan toeslaat.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:15

@justahorse,
Ik ben het met je eens dat slaan niet werkt, eerder averechts, maar ik weet dat er weinig voor hoeft te gebeuren om sommige honden aan te laten vallen... deze man slaat terwijl het kwaad al geschiedt... We weten helaas de aanleiding niet. En de hond is al in een dusdanige staat dat wel of niet slaan geen invloed heeft. Als deze man zich alleen maar los zou proberen te trekken, of zelfs dat niet doen, dan zou dat nog geen garantie zijn dat die hond loslaat... er zijn gevallen bekend dat mensen en dieren al op de grond lagen, dat er toch nog doorgebeten werd door de honden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:15

justahorse schreef:
Ze kunnen idd overpakken, maar wat je op het begin ziet is springen en hij loopt op de hond in te slaan.

De beste reactie is als ze bijten niet terug trekken. Hiermee krijg je alleen maar grotere verwondingen.

Laatst ook een bijt incident gezien en gelukkig reageerde die persoon heel rustig en trok ze niet terug. Hiermee heeft ze erger voorkomen. Wel is de hond uiteindelijk ingeslapen, omdat hij al meerdere keren gebeten had.

Dus? Hond moet gewoon niet bijten. Je doet het over komen alsof degene die gebeten wordt ook schuld heeft. 'had ie maar stil moeten blijven staan'.

Hond is gewoon terecht neergeschoten, zoals iemand anders ook al zei: voor dergelijke honden is geen plaats in de maatschappij.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:22

Nee hoor ik zeg niet dat het slachtoffer schuld heeft, want ik zie enkel een filmpje en verder niet wat er vooraf gebeurd is. En wat de evt. Aanleiding is.

Wat ik in mijn eerste reactie neerzette is dat ik het moeilijk vind om te oordelen of de agenten juist gehandeld hebben. Aangezien alleen gefilmd is op het moment dat er gebeten word en het donker en rumoerig is.