Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tobbes schreef:Denk zelf dat probleem niet zo zeer bij de hond ligt, maar bij de eigenaar van de hond. Altijd triest dit soort dingen.
Tobbes schreef:Denk zelf dat probleem niet zo zeer bij de hond ligt, maar bij de eigenaar van de hond. Altijd triest dit soort dingen.
topsylover schreef:Je hoort de eigenaar ook duidelijk roepen: "Schiet die hond dood!" op 0:09 zie je hem kijken naar de agent en dit roepen waarop de agent zijn schoten lost.
Lijkt me een klare zaak dus.
justahorse schreef:Ik vind het heel moeilijk en heb daarom niet gestemd.
Zelf denk ik dat als het daar rustig was geweest en die persoon in kwestie niet zou springen, maar juist stokstijf stil zou blijven staan. De situatie heel anders was geweest. Ook zie ik niet dan anderen de hond probeert te pakken en of af te leiden. Als er echt agressie in het spel was geweest dan had de hond vast gepakt en niet meer los gelaten. Hier zie ik enkel een hond die springt en daarna evt grijpt (nogmaals beeld onduidelijk)
Zelf zou ik anders handelen is zo'n situatie, maar ik ben dan ook opgegroeid met honden welke niet positief bekend staan. Ondanks dat het grote schatten zijn
Zoolgangster schreef:justahorse schreef:Ik vind het heel moeilijk en heb daarom niet gestemd.
Zelf denk ik dat als het daar rustig was geweest en die persoon in kwestie niet zou springen, maar juist stokstijf stil zou blijven staan. De situatie heel anders was geweest. Ook zie ik niet dan anderen de hond probeert te pakken en of af te leiden. Als er echt agressie in het spel was geweest dan had de hond vast gepakt en niet meer los gelaten. Hier zie ik enkel een hond die springt en daarna evt grijpt (nogmaals beeld onduidelijk)
Zelf zou ik anders handelen is zo'n situatie, maar ik ben dan ook opgegroeid met honden welke niet positief bekend staan. Ondanks dat het grote schatten zijn
Ik zal je uit de droom helpen: ik heb gezien hoe een hond uithaalde naar mijn dochter, die op de bus stond te wachten, stilstond, totaal niet naar de hond keek of uitdaagde.
Oh ja, en ook agressieve vechthonden kunnen overpakken als ze willen, ze hoeven niet per se vast te grijpen zonder los te laten.
justahorse schreef:Ze kunnen idd overpakken, maar wat je op het begin ziet is springen en hij loopt op de hond in te slaan.
De beste reactie is als ze bijten niet terug trekken. Hiermee krijg je alleen maar grotere verwondingen.
Laatst ook een bijt incident gezien en gelukkig reageerde die persoon heel rustig en trok ze niet terug. Hiermee heeft ze erger voorkomen. Wel is de hond uiteindelijk ingeslapen, omdat hij al meerdere keren gebeten had.