Anoniem schreef:Wel sneu, vooral ook voor kai zelf. Wat is het voor een hondje?
Weet je ook wat hij meegemaakt heeft, omdat je wel benoemde dat het door zijn verleden komt?
Kai is een kleine kruising uit Roemenie.
Hij is met zijn hele familie gedumpt. Zijn zusje woont inmiddels bij mam, en hij bij mij.
Hij was niet hanteerbaar, bijten, krijsen etc.
Ik was helemaal niet opzoek naar een hondje erbij, maar hoorde hem ( zag hem niet op het filmpje, hoorde hem alleen krijsen ) en wist dat hij bij mij hoorde.
Vanaf het moment dat hij bij mij is, is er van hem uit ook die klik die ik toen had.
Ik kan alles met hem doen inmiddels. ( Hij is er nu een jaar)
Hij heeft een hele erge angst voor honden, wilde alleen maar vluchten als hij die een zag. Levensgevaarlijk. Ik heb hem geleerd dat hij, als hij bang is voor wat ook, naar mij komt, en da tik hem dan optil. Niet geheel mijn stijl, maar alles beter dan wegvluchten. Dit gaat nu prima, 9vd 10 keer komt hij naar me toe, of gaat hij, als ik vraag: "moet ik je even tillen?" zitten.
Inmiddels kunnen we, langs de meeste aangelijnde honden lopen samen. Het blijft heel spannend, maar we doen het rustig aan.
Bestelbusjes zijn ook dood eng, Mensen die achter hem lopen, "schop" bewegingen.. onverwachte dingen.. Dat soort dingen is hel voor hem, maar we komen er samen wel.
De grootste frustraties zijn inderdaad die mensen die persee moeten aaien, persee moeten laten zien dat ze alles van honden weten, persee commentaar moeten leveren.
Heb hier in de buurt al knallende ruzie omdat ik mijn eigen hondje optil als er een loslopende hond op hem af komt. Ruzie, met bedreigingen aan toe.