Mijn kat snurkt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Mijn kat snurkt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 12:35

Oke het klinkt heel stom maar het is echt heel storend. :Z

Mijn kat snurkt dus! Zijn favoriete plekje is naast mijn kussen op het hoekje van het bed (de andere kant is bezet door een niet snurkende vriend :Y) ) en dus echt naast mijn oor.
Ik word hier iedere nacht wakker van en kan dan niet meer slapen van zijn gesnurk. Dus zet ik kat lief (die met geen mogelijkheid wakker word!) op de grond. Daar word hij dan wel wakker van sjokt weg en komt na x aantal tijd weer vrolijk op zijn plekje liggen. Ik vind het echt heel gezellig en vind het super vervelend hem uit bed te zetten. Hij snurkt ook niet altijd en ik slaap er ook wel ooit doorheen maar ook heel vaak niet.

Mijn vorige katten snurkten nooit! Kan hier iets simpels aan gedaan worden? Zijn er andere tips waardoor ik toch kan genieten van de kat op bed maar niet van zijn gesnurk?

Wie weet er een oplossing voor mijn nogal slapeloze probleem?

Anoniem

Re: Mijn kat snurkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:37

Deur dicht en zorgen dat 'ie er niet meer in komt! Zelfde geldt voor vriend... :D

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:40

Mijn oudste kat snurkt ook,moet zeggen dat ik eraan gewend ben en het stiekem zelfs mis als hij niet naast me slaapt.

Dus ik hoop dat je er ook aan kunt wennen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:42

Ik ken je probleem. Mijn Lizzy snurkt met haar amper 2 kilo harder dan menig volwassen vent.
En dan is ze niet wakker te krijgen hoor... soms por ik haar even als ze me echt wakker houdt en dan krijg ik een zwaar geirriteerd mauwtje >;) waarna madam zich omdraait op mijn kussen en rustig verder tukt.
Een oplossing heb ik helaas niet.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 12:52

Haha picasso, vriend mag er wel in, die snurkt niet.
Buiten dat ik het gewoon gezellig vind op bed en hem dus niet echt buiten wil sluiten denk ik dat ik dan een mauwende kat aan de deur heb :') die kon dan wel eens 2 mensen wakker houden ipv 1.

Hmm just one bite, ik weet het niet. Ben gewoon een lichte slaper en hij maakt behoorlijk herrie!

Dat dus Tica! Die van mij is dan wel ruim 4 kilo ondertussen maar toch! Ik betwijfel ook of er echt een oplossing is, maar wie niet waagt...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:58

Ik vraag me af wat je denkt dat Bokt kan doen aan een snurkende kat.
Enige oplossing is, kat eruit, deur dichthouden en de plantenspuit erop als hij aan je deur krabt. 2 of 3 nachten hooguit, en je bent van je probleem af.
Andere oplossing is er niet, er zijn geen middelen om je kat van het snurken af te krijgen. Of je moet zelf oordoppen gaan dragen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:02

Hier nog een snurkende kat! Ene nacht harder dan de andere. Als ze me wakker houdt vliegt ze buiten, simpel als dat haha

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:15

Ohropax oordoppen! :)

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:52

Haha ik ken het, ik ben ook een lichte slaper. Maar anders inderdaad buiten sluiten... zit weinig anders op. Stoppen met laten snurken gaat niet helaas

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:00

Alletwee mijn katten snurken. En mijn man ook. En ze liggen alledrie bij me in bed. Ik ben gelukkig een vaste slaper, eenmaal vertrokken hoor ik weinig meer. Ik zou oordopjes proberen als ik jou was.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 15:10

Dankjewel voor alle tips. Ik denk dat ik maar gewoon eens oordopjes ga proberen. Stom genoeg helemaal niet aan gedacht!
Vannacht is hij overigens op mijn voeten gaan slapen. Dat is al beter :P

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:32

Ik heb hier 3 katten op bed, waarvan 2 snurken, een vriend die snurkt en een hond die op de grond achter bed snurkt :+ :Y) Het kan dus altijd erger haha.
Dus ik heb geen tips voor je helaas :+ behalve oordopjes.