calcium in hondenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

calcium in hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 11:06

Ik wil graag over gaan op de taste to the wild brokken. Alleen zit daarin veel calcium.

Ik weet dat dit voor pups niet goed is, maar hoe zit dit met een oudere hond van iets ouder dan 1.5

Ik wil graag mijn duitse herder een brok geven met meer vlees. Toen kwam ik op de taste of the wild brokken. maar door de hoge calcium begin ik nu te twijfelen.

Ik heb na zitten denken om helemaal over te zetten op KVV. Maar dan wil ik een Compleete worst en niet dat ik verschillende worsten moet geven om aan de juiste vitamines enz te kunnen komen. Dit omdat mijn hond soms een gevoelige darm heeft. Dus dag 1 paard, dag 2 kip zie ik niet zitten.

Ik heb wel onderzoek gedaan naar een complete KVV, maar dan stijgen de prijzen de pan uit. 100-120 euro per maand vind ik erg veel. Veel van de worsten heeft ze 600 gram per dag nodig. Ze is gesteriliseerd dus kan ze op 500 gram.

Mocht iemand wel iets weten hoor ik het graag. 60-70 per maand vind ik prima.

Tase to the wild kost ongv 60 euro. Acana heb ik ook nog na gekeken maar kom er niet echt uit hoeveel daar nou persies inzit. Wel is de calcium lager bij dit voer.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:23

Alleen voor nog opgroeiende pups is het van belang een wat lager calcium gehalte in de brok te hebben, maar als ze ouder als een jaar of anderhalf zijn zou ik eerder kijken naar vleesgehalte, kwaliteit en de toevoegingen (geen BHT of etoxyquine of dergelijke rotzooi in het voer)

Orijen vind ik bijv. een kwalitatief goede brok, iets als (J) eukaneuba kwam er beslist niet in!
Je moet dat voeren waar je hond het goed op doet, en dat kan voor iedereen iets anders zijn.

Mizora

Re: calcium in hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:34

Hoe hoog is het calciumgehalte per 100g en per 1000kcal? Per 100g mag het maximaal zo'n 2.3g zijn, maar als de kcal erg afwijken kan het anders zijn. Hoeveel grams fosfor zit erin?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:05

plutolover schreef:
Ik heb wel onderzoek gedaan naar een complete KVV, maar dan stijgen de prijzen de pan uit. 100-120 euro per maand vind ik erg veel. Veel van de worsten heeft ze 600 gram per dag nodig. Ze is gesteriliseerd dus kan ze op 500 gram.

Er zijn een heel aantal complete KVV's, compleet door genoeg diersoorten in 1 worst, die je voor rond de 50 euro per 30 dagen kan voeren als je 500 gram voert. Zoals Darf en Tammenga bijvoorbeeld. Ik heb ook 1 hond die heel gevoelig is, met brok helemaal, maar na wat testen kwam ik erachter tegen welke diersoorten hij wel kon en kon ik dus gewoon ook enkelvoudige kvv's en verschillende merken afwisselen. Terwijl ik een brok niet kon afwisselen/veranderen en ook qua beloningen op moest passen.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:31

Ten eerste, met jouw budget kun je prima een complete kvv voeren. Bijvoorbeeld Buddy's Diervoeding (zo'n €60,- per maand) en je kunt eventueel 1 keer per week een goedkopere kvv voeren of gewoon puur pens.

Voor volwassen honden is een wat hoger calciumgehalte in een brok geen probleem. Een erg hoog calciumgehalte is niet optimaal, hier wordt uitgelegd waarom en aan welke maxiumgehaltes je kunt houden:
http://www.voerwijzer.com/forum/hoge-ca ... erken-brok

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 21:05

De kvv voeders die jullie opnoemen was ik nog niet tegen gekomen. Ik ga even verder op onderzoek uit. Bedankt

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:15

Je kunt heel makkelijk kvv's vinden met dit kvv-overzicht: http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken. Je kunt filteren op kvv's die een premix bevatten (toegevoegde vitamines en mineralen) en sorteren op prijs door op de kolomtitel prijs/kg te klikken.

Succes!