hond met psychische klachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

hond met psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 00:44

volgens mij heeft mijn loesje er last van..
om maar bij het begin te beginnen.

Ik heb een hond vanaf puppie, en volgende maand word ze vijf.
Ik heb haar zusje ook dus ze zijn nooit alleen.

Afgelopen zondag was het warm weer en was ik de hele dag thuis met de honden, eigenlijk niks aan de hand. Ik voer ze altijd tegen een uurtje of zeven en ook deze avond, na het eten werd Loes ineens heel hijgerig en steeds naar buiten en echt gras vreten, niet een paar grasjes maar net als een paard echt grazen.
Dus maar naar binnen gehaald en het een beetje aankijken, later werd de ademhaling wel weer normaal en zijn we gaan slapen.
Maandag was ik ook vrij, sochtend niks aan de hand en smiddags eigenlijk hetzelfde verhaal weer hijgerig en gras eten.
dus de dierenarts gebeld en daar kon ik terecht, ik had als omschrijving gegeven dat de hond niet echt fit was maar ook niet echt ziek.
ze speelde en kwispelde ook gewoon en met uitgaan rennen en gek doen.

dus toen ik bij de dierenarts kwam was ook het eerste wat hij zei dat hij zich niet kon voorstellen dat dehond niet fit was, ze was zo blij en gezellig, niks aan de hand.
maar goed, hartslag geluisterd, temperatuur, buikborrel en alles was goed..
toch een spuitje gekregen wat koortsverlagend was en een paar pilletjes omdat ze waarschijnlijk een irritatie in de keel of buik had..
Inmiddels zijn we bijna een week verder en weet het nog steeds niet goed.
ze doet nog steeds niet ziek aan maar ze kan kan heel zielig doen, zondert zich af en komt ook iets angstig over.
ik heb ze snacht in een kennel in de garage en overdag gewoon los in de tuin en in huis maar het kan zo zijn dat ze weer in de kennel gaat liggen terwijl ze dat eerst nooit deed.
Nu is het altijd wel een gevoelig hondje en gevoelig voor stemmingen ed ( zover dat kan bij een hond)

maar ik zit nu eigenlijk met mijn handen in het haar?
hond is niet ziek maar je ziet gewoon dat ze ook niet lekker in der vel zit..
nu lijkt me dat terug gaan naar de dierenarts niet nodig is ( of eventueel voor een bloedtest)
maar een hondenfluisteraar ed?
maar eigenlijk geloof ik daar zelf dan weer niet in...

wie heeft ervaringen of tips?
vind het gewoon erg lastig en sneu!

GRTJS alja

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 01:43

Is ze geholpen? Zo niet dan zou het ook iets hormonaals kunnen zijn.

Shirley

Re: hond met psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 01:46

Kan ze niks in haar maag hebben?
Stuk speelgoed, hout, of iets dergelijks?

Zou eens een fotootje laten maken.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:20

Ik denk ook dat ze last van haar maag of buik heeft.
Zou toch ook even bloed laten na kijken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:42

Gras eten heeft niets met psychische problemen te maken. Wel met zich ergens niet lekker door voelen als het opeens een obsessie is.
De mijne eten in deze maanden veel gras omdat ze het lekker vinden dat is heel anders en gaat ook relaxt. Gras eten hoeft niet slecht te zijn.

Gezien het gedrag (zich afzonderen) zou ik zeker terug naar dierenarts gaan.

Welk ras is het? Maag of darm probleem kan er oorzaak van zijn maar nooit iets onderzocht dan zou ik het breder pakken. Ze heeft ergens pijn aan. Heup rug ellebogen maag darm baarmoeder maakt niet uit iets is in haar lijf niet oke.

Heel erg vreemd trouwens als een dierenarts niets kan vinden en er toch koorts verlangend spul in spuit. Had ik nooit goed gevonden persoonlijk immers iets wat er niet is hoef je niet te bestrijden en kost lichaam alleen maar onnodig energie. Tenzij je injectie tolfedine bedoeld. Dat is koortsverlagend idd maar nog veel meer pijnstillend en pijn had ze wel....ergens....

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:50

Die hond heeft geen psychische klachten maar ergens last van haar ingewanden. Kan wel een zoektocht zijn....
Je kan misschien iets van maagcompositum geven van de groene os of vers vlees als je brokken geeft om te kijken of ze hier baat bij heeft. Zo niet, terug naar de Da

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:09

ook ik sluit me aan bij de bovenstaande posten.
Klinkt echt als maag/darm klachten, het hijgen kan ook zijn vanwege het warmere weer.

Zal inderdaad wel een zoektocht worden, maar het kan maar zo zijn dat als je morgenochtend op sta het probleem ineens verdwenen is.

Succes!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:02

Lastig het kan van alles zijn.
Ik ben jaren aan het tobben geweest met mn hondjes,ik bleef volhouden dat ze niet in orde was en dierenartsen(ik bleef wisselen) wisten het niet meer...diagnoses van epilepsie tot hernia maar ze bleek uiteindelijk een parasiet in haar bloed te hebben terwijl ze nooit in het buitenland is geweest....

Mijn advies als jij denkt dat je hond niet in orde is zou ik het zeker niet van 1(of meerder)dierenarts(en) af laten hangen ze kunnen immers niet van binnen kijken.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:42

Een dierenarts begint bij een klacht vaak met de meest logische/simpele 1e stap van een behandeling. Als het niet beter gaat zal een dierenarts verder onderzoek doen. Even bellen met ze dus en uitleggen dat de behandeling niet echt heeft geholpen ;)

Niet meteen naar een andere dierenarts stappen, die zal ook weer met de 1e, voor hem logische, stap beginnen. Zo blijf je bezig.

mijntje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:01

Klinkt inderdaad als problemen in de buik..

Had je na het dierenartsbezoek wel verschil gemerkt? Was ze de dag(en) erna 'normaler'? Dan zou je daaruit kunnen opmerken dat de injectie wel baat heeft gehad.
Ben je misschien veranderd van voer? Dat ze daar last van heeft?
En het zusje heb je ook, heeft die helemaal geen (gedrags)veranderingen?

Ik zou als ik jou was toch weer contact opnemen met de DA. Zoals Britt al zegt, nu plan A niet heeft geholpen zal de DA overgaan op plan B.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:53

Het hijgen kan een teken van stress/pijn zijn. Ik zou zeker ook de binnenkant willen checken, wie weet wat zich schuilhoudt in de buik van je hond.

Graseten doen honden vaak wanneer ze merken dat er iets verkeerds in hun maag zit dat eruit moet. Door gras te eten kunnen ze gaan braken.
Maar honden kunnen het ook zien als lekkere snack. Het is dus een kwestie van goed kijken of jouw hond dit doet om te braken of omdat ze het lekker vindt.

Onze hond at ook regelmatig gras, met name het sappige gras in de lente en zomer. Hij vond dit heerlijk, maar deed dit niet heel hard als een koe.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 12:57

ik denk dat ze vorige week zondag en afgelopen maandag echt gras at om te gaan braken.
heb het nog nooit zo extreem gezien.

inmiddels hijgt ze niet meer maar ze lijkt gewoon zo down, niet zichzelf zeg maar.
Ook niet ziek, absoluut niet maar toch is er wat zeg maar....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:59

Ik zou het nog steeds op het medische vlak zoeken, zeker vanwege het gras eten in combinatie met het hijgen en afzonderen.

Alleen zal dat bij jouw hond wel neerkomen op aanvullend onderzoek omdat het blijft en je een keertje bij DA bent geweest.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 12:59

Shirley schreef:
Kan ze niks in haar maag hebben?
Stuk speelgoed, hout, of iets dergelijks?

Zou eens een fotootje laten maken.

nee dat kan absoluut niet het geval zijn.
of het moet der halsband zijn die in der maag zit, die is wel kwijt :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 12:59

Sjolvir schreef:
Ik zou het nog steeds op het medische vlak zoeken, zeker vanwege het gras eten in combinatie met het hijgen en afzonderen.

Alleen zal dat bij jouw hond wel neerkomen op aanvullend onderzoek omdat het blijft en je een keertje bij DA bent geweest.

dat gras eten heeft ze sinds maandagavond niet meer gedaan he?
zou je dan kiezen voor bloedonderzoek of foto?