Heupgordels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Heupgordels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-16 19:01

Voor mensen die ze ook gebruiken. Bij welk merk heupgordel zweren jullie en waarom?

Ik heb al jaren met veel tevredenheid en intensief gebruik de furka workingdog heupgordel.

Inmiddels gaat hij wat te groot worden en wil ik hem vervangen voor de zekerheid zodat ik geen loslopende honden ga krijgen door slijtage van materialen die breken.

Ik zou zo weer deze nemen maar misschien zijn er nog meer om uit te kiezen.

Ik heb nu tussen de ringen een elastische lijntje zitten wat je in paardentrailer gebruikt. Enigste wat de aantal kg honden houd haha.

Wel een vereiste dus dat de ringen aan de band zelf zitten en niet hangen aan losse stukken aan de gordel

beatje

Re: Heupgordels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 00:49

Ik heb ,heel belachelijk maar functioneel een oude stijgbeugel riem om mijn heupen en daaraan 2 riemen van te samen 90 kg hond en drie lijnen houd ik dan in mijn hand.In totaal heb ik 150 kg hond bij als ik wandel.Ik moet zeggen dat ik brave honden heb die ik onder controlle kan zetten bij uitvallende honden.

Moet stiekem ook altijd lachen als ik iemand langs zie lopen die niet met fatsoen 1 jack russel onder controlle heeft.

Maar ik heb al eens andere heupgordels gehad waarvan het kliksysteem los schoot op het moment dat ik net een drukke weg over ging dat is niet een heel prettig idee.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:18

Ik heb een heupgordel bij actieve honden vandaan. Merk weet ik niet, zij heeft deze voor mij opgezocht. Geen al te brede riem met een extra beveiliging in de knip. Eerst twee rode knopjes in drukken.
Vriendin van mij heeft één bij pets en co vandaan, die is al twee keer los geschoten toen haar poedel enthousiast werd...

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 08:20

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-16 17:30

Denk dan toch dezelfde nieuw aan te schaffen.
Deze 2 grote ringen aan twee kanten en doordat ik die verbind kan er nooit iets zomaar los schieten. Heb dat ook in alle jaren nooit gehad.
Vroeger had ik 2 boxers 2 sint bernards en een martin espanol er aan. Nu 2 herders 2 huskys 1 boxer 1 lab x rottie. Nu 170 kg hond vandaar lijn met vering van paarden want geen hondenlijn is op die kg s gemaakt haha.
Elke hond afzonderlijk een lijn met vering kan niet omdat de husky's aan rollijn en zitten. De rest gaat alleen vast bij passeren van bepaalde honden of op bepaalde stukken. Die lijnen ook niet zo lang.

Ik moet ook al jaren lachen om mensen die 1 hond nog niet kunnen houden of mij niet durven passeren omdat hun zeker weten dat ik de mijne niet kan houden hahahaha. Heb 1 hond die kijkt en piept de andere 5 negeren alles als ze aangelijnd zijn. Ik ben daar erg streng op want idd als ze wel zouden gaan dan houd ik ze niet en dat zullen ze nooit weten ;)