Huisdieren in studentenhuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Huisdieren in studentenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 21:13

Lieve bokkers,

Erg benieuwd of er meer mensen zijn met huisdieren in een studentenhuis!
Deel dan hier je ervaringen, vragen, ergernissen, meevallertjes etc...

Meet Jala, onze 'huisbewaker'.

Afbeelding

Jala is mijn hond, maar stiekem vinden m'n huisgenootjes haar ook wel heel erg leuk. Ik woon in een vrijstaand huis met een grote tuin, dus dat is perfect voor haar. In overleg met de huisbaas en huisgenoten heb ik haar na mijn buitenlandstage in Spanje laten overkomen.

Vaak krijg ik de vraag wat een hond nou in een studentenhuis moet, en ja, wij hebben ook wel een écht studentenhuis.... Maar het gaat super. Af en toe is het natuurlijk lastig te combineren, het is míjn hond, dus mijn huisgenoten zijn niet verantwoordelijk voor haar... Maar ik zou haar voor geen goud willen missen :)

Zijn er nog meer bokkers met een huisdier in een studentenhuis? Wat vinden je huisgenoten ervan?

Oja, het idee van dit topic kwam toen ik mijn scriptie moest typen. Concentratievermogen van een goudvis.

Kidrauhl

Re: Huisdieren in studentenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:17

Wat een leuk koppie heeft ze! Ik woon niet in een studentenhuis, dus ik kan geen antwoord op je vraag geven

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:20

Wat een heerlijke blije kop. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:21

Afwisseling bij scripties is soms noodzakelijk ken dat nog van vroeger, iets met studie ontwijkend gedrag :D :+
Lekker bekkie heeft je Espangnollie!

Woon allang niet meer in studenten huis, maar had zelf ratten en er was 1 huisgenoot met een kat, het was haar kat, haar verantwoording, maar ahum... hij woonde ook vaak bij anderen in de kamer aangezien hij gewoon leuk was en zij nog wel eens lang weg :( , kwam ze thuis had ik of andere huisgenoot de kat gekatnapt :Y).
Oh, en in ander studentenhuis was er een konijn dat los door het huis rende, ook leuk, maar was ook van een huisgenoot en woonde officieel gewoon in hokje op haar kamer uiteraard.

Bij studentenhuizen wel belangrijk dat het dier wel echt van iemand is die er ook verantwoordelijk voor is, maar als dat zo is en iedereen is het er mee eens dat ie er is, is het alleen maar gezellig!
(vind ik als dierenliefhebber zonder allergie 8-) )

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:24

Toevallig, student aan de zelfde school volgens mij?

Ik heb iig een poes en twee konijnen in mijn studentenhuis, met mijn huidige huisgenoten gaat dat prima maar er is met een vorige huisgenoot zo'n grote ruzie over geweest dat zij daarom is vertrokken :=

Dit is Malibu
Afbeelding

Puk
Afbeelding

Muk
Afbeelding

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 21:28

Marieke, grappig! Weet even niet of ik je ken, maar kan niet missen dat we allebei aan de CAH studeren :)
Wat een leukerd is Malibu! Huur je je kamer ook particulier? (geloof dat er weinig kamers zijn waarbij huisdieren zijn toegestaan)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 21:29

Sjolvir, heb je helemaal gelijk in ja. Anders wordt het met de vakanties toch ook wel lastig. We vinden het al lastig met onze vier goudvissen (die zijn wel echt van 'het huis') om iemand te regelen die ze even eten geeft. Een weekendje redden ze prima, maar een week vakantie wordt toch wel erg sneu... ;)

sannxxelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 21:37

Ik woon in een "studentenhuis" (woonhuis dat kamergewijs word verhuurd aan 5 meiden) met mijn 2 konijnen. Ze lopen los in mijn kamer en 1 mag soms mee naar beneden, samen in de keuken zitten of op het balkon van de zon genieten. De andere is wat te angstig om los door het huis te laten lopen. Mijn huisgenootjes vinden ze erg leuk. *\o/* Wel oppassen met bezoek dat allergisch is.

Het studentenhuis verderop heeft sinds enkele maanden een kitten. Deze loopt ook los door het huis. Probleem daar is wel dat het beestje wel eens ontsnapt via de voordeur als de bewoners niet goed opletten, de eigenaar wil niet dat het dier naar buiten gaat.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:00

xJolien schreef:
Marieke, grappig! Weet even niet of ik je ken, maar kan niet missen dat we allebei aan de CAH studeren :)
Wat een leukerd is Malibu! Huur je je kamer ook particulier? (geloof dat er weinig kamers zijn waarbij huisdieren zijn toegestaan)

Ik was dit topic helemaal vergeten := Volgens mij ken ik jou niet, is het toch nog best een grote school haha. Mijn huisbaas vind de dieren super leuk dus dat is ideaal :D