Ik hoop dat ik hier om jullie hulp kan vragen.. Sinds 1,5 jaar hebben mijn vriend en ik een huis gekocht met stallen/bak en een stuk land. Nu liepen er 2 wilde konijntjes die we heel af en toe eens zagen.. Maar die hebben nu dus een nestje gemaakt in de veranda waar we een berg hout hadden opgeslagen om later naar de stort te brengen.
Na een vakantie zag ik opeens 4 kleine konijntjes in de tuin zitten !
Ik schrok me rot maarja we hebben ruimte zat dus ik zat er niet zo mee. Maar goed. Dit is nu een week of 4 geleden en nu zag ik gister wéér kleine (jongere dan de 1e groep) lopen! Ik ben echt gek op dieren maar dit wil ik niet! Hebben jullie tips om enigszins diervriendelijk van deze konijnen plaag af te komen? Ze lopen dus echt in de tuin (af en toe gaan ze naar de bak/land) en ze zijn wild
Als wij mensen ons te veel gaan bemoeien met de wildpopulatie dan raakt het helemaal uit balans, en zie je dus dat roofdieren steeds dichter naar de bewoonde gebieden trekken en ons vee gaan aanvallen.
. Ik heb er echt een schurft hekel aan omdat ze ook holen in de wei maken en zoveel gras vreten met zijn allen. Er loopt hier wel een vos die de populatie redelijk stabiel houdt.
) Maarja ik moet er wel vanaf want zo hebben we elke maand nieuwe.