Help, mijn hond eet poep..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Help, mijn hond eet poep..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 18:18

.. en maakt zichzelf daarbij elke keer ziek.

Gisteren weer naar de dierenarts geweest, hondlief had al een week diarree en diarree remmers werkten niet. Ontlasting onderzocht en jawel hoor Giardia. Alweer. Dit is de 3e keer dat mijn hond besmet is met Giardia. Waarschijnlijk loopt er hier in de buurt een besmette hond rond, of zit de parasiet in de grond, maar hoe dan ook mijn hond word keer op keer besmet omdat mevrouw wel geniet van een hapje poep onderweg.. Ik moet er constant boven op zitten, nee, foei, weg trekken doe ik allemaal maar als ik me 5 sec omdraai heeft ze weer een hap te pakken.. Ik heb eierkoek geprobeerd en banaan want ik had gelezen dat dat soms helpt maar helaas. Ze blijft het doen..

Mijn dierenarts raadde nu een muilkorfje aan, zodat ze de kans niet krijgt.. Maar ik wil ook niet dat mensen denken dat mijn hond vals is eigenlijk. Ik ben een beetje ten einde raad nu..

Het betreft trouwens een 7 maanden oude, gecastreerde, Border collie teef.

Noukie22

Re: Help, mijn hond eet poep..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:34

Dat deed mijn bordercollie eerst ook, maar toen een tijdje sanofor(veendrenkstof) gegeven en daarna deed hij het niet meer :) Af en toe krijgt hij weer een beetje sanofor als we in de gaten hebben dat hij weer graag poep wilt eten. Dus mogelijk helpt het bij jou hond ook.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:38

Wat ik eens heb gehoord is ananas geven en daarna de poep dwingen om te eten, of met ontbijt koek ( blijkt te werken, heb het zelf nooit geprobeerd... )

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:42

Hier een keer het stroom bandje om gehad bij poep eten stroom, dat leert ze het snel af. En nee ik ben geen voorstander van stroom, maar een steeds zieke hond is ook niets..

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:44

Wat ook helpt is eierkoeken geven.
Mijn hond deed dat ook en na het geven eierkoeken ging dit over. Kan een tekort zijn aan bepaalde vitamines.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:44

Een herkenbaar probleem...

Bij mijn vorige hond heb ik op advies van de dierenarts 6 weken lang iedere dag een schijf ananas uit blik gegeven. Sindsdien at hij geen poep meer.

Succes!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:48

nanne02 schreef:
Wat ik eens heb gehoord is ananas geven en daarna de poep dwingen om te eten, of met ontbijt koek ( blijkt te werken, heb het zelf nooit geprobeerd... )

Van ontbijtkoek kunnen ze echt ziek worden en doodgaan.. := vanwege een stofje dat er in zit wat giftig is voor honden.
Zou dat echt niet proberen.

Wij zitten nu aan de eierkoeken, stoppen binnenkort even om te kijken hoe het gaat.
Gaat het slecht, gaan we de ananas truc proberen. :)

Het gaat er vooral om dat ze bepaalde mineralen missen, die worden aangevuld door de ananas of eierkoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:01

Gewoon een muilkorfje om. En wat een ander daarvan denkt is toch niet belangrijk. Beter dat dan je hond ziek elke keer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:02

Toch die muilkorf, werkt het beste.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:06

Ik zou ook een muilkorf omdoen hoor, het kan natuurlijk ook dat je hond het gewoon lekker vind,en uiteindelijk maakt ze er een gewoonte van dan kan je allemaal troep geven maar poep blijft ze dan toch eten.
Mijn honden aten een poos lang 1 soort poep, die hond had standaard diaree ( zeker minimaal al een jaar lang ) en mijn honden vonden die vieze plakkaten zo lekker dat ze elke keer weer als het er lag ervan moesten eten, zoo smerig :7 snapte ook niks van de eigenaar vam die hond die dag in dag uit diaree had en daar niks aan deed helaas.
Gelukkig ben ik nu verhuisd en loop ik daar dus nooit meer, en ze eten nu ook geen hondenpoep meer *\o/*
Alleen eenden poep vind 1 hondje van mij nog wel is lekker :Y) maar dat vind ik lang niet zo erg als.hondenpoep.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 19:13

Wij hadden ook een hond die steeds poep at van andere honden. Toen om advies gevraagd bij een goede dierenwinkel. Deze zeiden dat het kan dat de hond (belangrijke) voedingsstoffen mist en hierdoor het poep lekker vind ruiken en het op eet. We hebben de hond toen overgezet op een ander beter kwalitatief merk (vlees, hond at eerst brok) en sindsdien is ze gestopt met het eten :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:24

Picasso schreef:
Gewoon een muilkorfje om. En wat een ander daarvan denkt is toch niet belangrijk. Beter dat dan je hond ziek elke keer.

Dit dus. En met giardia is het ook niet aan te raden haar flink te laten spelen met andere honden. Dus 2 voordelen heb je al!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 22:53

Ik heb sowieso een pot Sanofor besteld bij de dierenwinkel waar ik morgen om kan, omdat ik het toch er op wil wagen. Ik lees veel positieve dingen erover.. maar ik heb ook een muilkorfje gekocht. Alleen nu zit dat ding iedere keer onder de stront :r

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:29

Zeeuwsemeid schreef:
Ik heb sowieso een pot Sanofor besteld bij de dierenwinkel waar ik morgen om kan, omdat ik het toch er op wil wagen. Ik lees veel positieve dingen erover.. maar ik heb ook een muilkorfje gekocht. Alleen nu zit dat ding iedere keer onder de stront :r

Hond aan de lijn zodat het geen kans heeft.

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:42

Buiten een ongelukje hier en daar kan je hem dan toch even op plekken waar veel poep ligt kort houden. En op plekken waar weinig tot geen poep ligt aan een lange lijn zodat de muilkorf niet steeds onder zit en je het gedrag niet verder in de hand speelt.

Als hij echt op zoek gaat naar poep zou ik hem even helemaal niet meer los laten. Daar worden ze echt niet minder van en dan kan je even door deze fase heen.

Straffen heeft geen zin, voor hem is dit natuurlijk gedrag. Dus voorkom dat hij bij poep kan komen dan is het vanzelf weer over, even met veel geduld door deze fase heen ;).

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:46

Ik zie nu symptoombestrijding...maar eigenlijk is misschien de vraag die gesteld moet worden:
Waarom eet ze poep?

Wat voor voer krijgt ze als ik vragen mag?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:00

Heeft ze niet gewoon honger? Mijne doet het als ze een paar dagen even wat minder krijgt omdat ze teveel vetjes krijgt. De ander is gek op kattenpoep (krijgen vaak vlees wat de poep lekker smaakt schijnbaar)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 16:58

Tigress schreef:
Ik zie nu symptoombestrijding...maar eigenlijk is misschien de vraag die gesteld moet worden:
Waarom eet ze poep?

Wat voor voer krijgt ze als ik vragen mag?

Ik voer haar het merk Farmfood.. Op advies van mijn dierenarts trouwens omdat ze voorheen ook veel poepte op een dag. Hier krijgt ze 250gr per dag van verdeeld over 3x. Dat ze honger heeft lijkt me sterk, maar het zou kunnen.. Maar meer voeren durf ik niet omdat ik bang ben dat ze te dik word. Ze zit nu op een gezond gewicht.
Voor de rest houd ik haar in de woonwijken kort, maar in een bos laat ik haar graag los lopen.. alleen dan neemt ze dus soms een hap poep.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:15

Een muilkorf werkt erg goed, tot ze doorkrijgen dat er manieren zijn om 'm af te krijgen :\

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:17

Bij mijn hond werkte zelfs een korf niet, hij drukte zijn neus gewoon zo ver de (paarden, honden, ganzen, kippen, katten, koeien) poep in dat heel de korf onder zat zodat hij er wel bij kon :Y)

Kunnen meerdere oorzaken hebben:
Of ze missen iets in het voer...
Die van mij ging het vooral doen als hij zich verveelde, en toch iets van stress wat hij meedroeg.
Schijnt dan een verslaving te worden waardoor ze van zichzelf poep MOETEN eten om weer tot zichzelf te komen (denk aan rokende mensen)

Hij is er uiteindelijk wel mee gestopt omdat hem maar liet gaan, toen vond hij het ineens niet meer zo lekker/interessant :+
Af en toe heeft hij nog wel een terugval, maar is nu goed weg te houden dmv afleiding met iets leuks/lekkers omdat ik precies door heb wanneer hij weer op zoek is naar iets lekkers :')