Welk soort salamander?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Welk soort salamander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 12:21

Ik dacht heel even dat ik hallucineerde vanmorgen toen ik dit zag zitten in de gang onderaan de trap, maar hij zat er toch echt :+ :+

Afbeelding

Afbeelding

Waar hij vandaan kwam geen idee, maar hij liep dus door mijn huis.
Ik ben erg benieuwd of iemand weet wat voor soort salamander dit is? Hij leek me wat donker voor een kleine watersalamander namelijk, maar ik heb er 0,0 verstand van, dus misschien vergis ik me.
Ben gewoon nieuwsgierig :D

Iemand een idee? :D

Solleke_Noah

Re: Welk soort salamander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:22

Heb je een foto van de buik? Is de gemakkelijkste manier om salamanders te determineren :)

ninji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:24

Haha wat leuk, dat verwacht je ook niet in huis zeg :D
Deze ving ik vroeger altijd met een netje uit de vijver, volgens mij is het wel een kleine watersalamander :j

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:27

Dat is inderdaad een kleine watersalamander, die de weg een beetje kwijt is. :P :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 12:27

Solleke_Noah schreef:
Heb je een foto van de buik? Is de gemakkelijkste manier om salamanders te determineren :)

Nee helaas. Echt niet over nagedacht. Heel jammer.

Nee dat verwacht je zeker niet.
Ik had vannacht echt zwaar idioot gedroomd dus ik grapte vanmorgen al dat iemand drugs in mijn thee had gedaan gisteravond. En toen zag ik ineens dit in huis zitten. Toen was ik zeker overtuigd van mijn drugs-verhaal. Totdat hij bewoog, en echt bleek te zijn :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:28

We hebben deze diertjes ook in de tuin. Ze zitten onder bloempotten en andere beschutte plekken, waar ze beschermd zijn tegen uitdroging en salamander etende dieren.
Ik denk ook dat dit het vrouwtje van de kleine watersalamander is, dat dus, ondanks de naam, ook op het land leeft. (Tja, je bent amfibie of niet.) :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:37

Goof schreef:
Solleke_Noah schreef:

Nee helaas. Echt niet over nagedacht. Heel jammer.

Nee dat verwacht je zeker niet.
Ik had vannacht echt zwaar idioot gedroomd dus ik grapte vanmorgen al dat iemand drugs in mijn thee had gedaan gisteravond. En toen zag ik ineens dit in huis zitten. Toen was ik zeker overtuigd van mijn drugs-verhaal. Totdat hij bewoog, en echt bleek te zijn :+

Handig voor de volgende keer :P

Salamanders hebben een land en waterfase, deze zal in landfase zitten en er daarom een beetje donker en 'uitgedroogd' uitzien :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:41

Wij hadden ze idd ook veel bij de vijver zitten ( nadat ik er zelf 20 uitgezet had :+ ). Altijd leuk een beetje leven om het water heen.

Hier in Frankrijk zie je veel meer salamanders en gekko's enzo, die zoeken vaak lekkere warme plekjes in de zon.

Maar soms kruipt we een naar binnen.

Gister hadden we ook nog een grote groene sprinkhaan binnen. Op een witte muur valt die wel op. Hij zat alleen te hoog om te vangen dus heb daar een paar uur mee moeten wachten om hem weer naar buiten te kunnen zetten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 12:42

palousa_boy schreef:
Gister hadden we ook nog een grote groene sprinkhaan binnen. Op een witte muur valt die wel op. Hij zat alleen te hoog om te vangen dus heb daar een paar uur mee moeten wachten om hem weer naar buiten te kunnen zetten.

Kijk en daar zou ik dus echt een beroerte van hebben gekregen. Dan had ik echt de ongediertedienst moeten bellen, want dan ontvlucht ik per direct mijn huis.
Maar deze was leuk <3

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:03

Jij aan de drugs? Misschien eerder die salamander, ietsie de weg kwijt. Grappig om zo tegen te komen in je huis, kan me voorstellen dat je dan even gek staat te kijken :')

Vooral de mannetjes van de kleine watersalamander zijn mooi <3

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 22:22

Wat een schatje! :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-16 22:48

Ja lief ding he! Haha.