Kast gebouwd voor hokken, maar hoe nu verder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anniekasaur

Kast gebouwd voor hokken, maar hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 14:21

Hoi :wave:

Zoals de titel al zegt, heb ik een kast gebouwd voor mijn muizen en hamster (in totaal 3 hokken), maar hier ben ik aan begonnen samen met mijn ex, en die had een heel plan en was hier handig in.. Maar ik? :o?

Dit is hoe het er nu uitziet:

Afbeelding

Maten: l: 2.00m b: 0.50m h: 1.10

Nu was de bedoeling om hier hokken in te laten maken van glas of ander materiaal wat het houdt voor muizen en hamsters. Maar ik kom niet verder!

Wat is nou handig? Mijn ex had het over bakken die van voor iets lager zijn en dan een klep er voor maken zodat je zo in de bak kan komen om de beestjes te pakken en water/voer geven enzo.

Ik zelf dacht, misschien is het mogelijk om iets met een schuifsysteem te doen?

Zo ver ben ik ondertussen...

Afbeelding

Iemand tips? :=

Anoniem

Re: Kast gebouwd voor hokken, maar hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:24

Is dat niet een beetje weinig ruimte per beestje?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:27

Sta je nog op goede voet met je ex ? Anders hem om hulp vragen ? Hoe hij het zou hebben gedaan bijvoorbeeld. Als t plan toch al compleet was..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:28

In elk geval snel tussenwandjes, want je planken buigen al door. Schuifraampjes kan zeker, raampjes die er helemaal uit kunnen ook (kan jij makkelijk overal bij zonder raam in de weg), maar zet er wel iets van of een lage bak in (4x zelfde maat maakt schoonmaken helemaal makkelijk, want 1 over om te ruilen met vieze bak) of plankje om beest en bodembedekking er in te houden.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 15:15

Anoniem schreef:
Is dat niet een beetje weinig ruimte per beestje?

Ze hebben minimaal 1.30m x 50m straks. Lijkt me niet weinig?

Plankjes komen er inderdaad zo snel mogelijk onder voor versteviging! Die worden nu op maat gezaagd en komen er dan onder.

Ik sta niet op goede voeten met mijn ex meer dus kan hem niet vragen (ben overal geblokkeerd ook) Helaas.

Hoe zou je dat voor je zien als je het glas (ik neem aan alleen de voorkant) er helemaal uit kan doen? (@tamary)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:25

Het is dus de bedoeling dat de kast, het hok wordt? Of iig meerdere hokken, en niet dat er kooien in de kast staan zoals op je foto?
Ik zou tussenwandjes plaatsen ter hoogte van hoe groot jij je hokken wilt, en dan een laag plankje aan de voorkant zodat het vlas er niet uitvalt als je het raampje openschuift...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 15:45

Schuifjes/sluitingen/draaiend plankje en balkje zodat ze niet het hok in vallen. Muis/hamster zijn klein, die drukken niet zo makkelijk een raampje er uit. Alleen even opletten dat ze er niet tussen vast komen te zitten (balkje en raam, dus alles moet goed aansluiten).

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:18

Je kunt misschien ideeën opdoen als je googled op ''Hamsterflat'' :)