Vorige week, 21 juli, is Lotje ontsnapt en bij mijn koppel in de ren gesprongen. Mijn moeder belde me en natuurlijk schrok ik me kapot. Ongelukken gebeuren hier altijd als ik niet thuis ben

Resultaat: een konijn met flinke wonden, koppel helemaal over de zeik.
Ik heb direct de dierenarts gebeld, kon vrij snel terecht. Ze hebben haar deels geschoren en de wonden gehecht. Ik schrok hoe erg het was, met vacht erop is zoiets toch minder erg...
Ik ben (ondanks de hechtingen) toch ook gaan smeren met Vetramil en uiteraard kreeg ze pijnstilling. Dankzij mijn supergoede DA en de gasnarcose at ze direct weer goed. Althans, toen ik haar buiten zette. Ze is halfwild en binnen is eng, spannend, en ja, dan stop je met eten. Ondanks de vliegen, de warmte en de wonden vond ik dit wat eng, maarja, wat moet je anders?
Vooralsnog gaat dat heel goed. Ze zit op 1m2.
De wonden zitten op haar schouder, een grote en een kleinere, en op haar achterpoot, ook 2 stuks. Verder is haar lip kapot.
Foto's 21 juli:

Arme schat

Foto van 22 juli. De hechtingen hadden iets losgelaten, ik denk door het bewegen en het wassen. Belletje naar de DA en die vond het wel verstandig om even langs te komen om het te checken, en evt opnieuw schoon te maken en te hechten.
Op naar de DA...

Daar aangekomen bleek het al zo netjes te zijn geheeld dat hechten niet mogelijk was. Ik moest doorgaan met de Vetramil (wat een wonderspul, ook volgens de DA) en verder niets. De verdere losse hechtingen mag ik weghalen.
We hebben een Medical Pet Shirt geprobeerd, maar mevrouw vond dit niets en werd er alleen chagrijnig van. Dit is dus achterwege gelaten.
Omdat ze het gepluk aan haar lichaam zat was en erg knorrig werd heb ik haar de afgelopen dagen in de ren gezalfd, terwijl ze om me heen liep. Vandaag weer een uitgebreide check gedaan en mee naar binnen genomen.
Schouder:

Achterpoot:

Mijn mooie meisje zelf. Ik ben zo trots dat ze dit allemaal zo toelaat, het pakken, zalven, het gedoe. Ik had echt niet verwacht dat dit zo makkelijk zou gaan, als ik kijk hoe ze was toen ze in oktober uit de opvang bij mij kwam...

Ik baal ontzettend dat dit gebeurt is, en ik sta er ook van versteld hoe zij heeft weten te ontsnappen.
Mijn ren is 1.20 hoog en deels overdekt met panelen, deels met gaas wat vastzit met ijzerdraad.
Doordat ik de ren in 2 heb moeten splitsen voor Lotje en haar maatje heb ik de overdekking wat aan moeten passen. En Lotje heeft dus een zwakke plek gevonden, het ijzerdraad losgekregen en door een gat gekropen. Om het nog meer bijzonder te maken heeft ze ook de kleine paneeltjes (die simpele 60cm rennetjes, die had ik IN het gaas gestoken en ook IN de panelen die als afscheiding dienden) eruit getrokken, die lagen op de grond.
Ik ga grote panelen bijmaken, voor nu is het gaas met ijzerdraad vast gevlochten, en ik vind dit allemaal al rot genoeg dus commentaar is niet nodig, als ik dat mag zeggen. Met halfwildjes blijf je bijleren en word je iedere keer weer creatiever, zullen we maar zeggen.
Tot slot, Lotje en haar man die nu even een LAT relatie hebben

Ik ben Lolo in alle haast vergeten toen ik Lotje zo aantrof en naar de DA vloog, en hoe lief Lolo ook is, ik wacht met samenzetten. Ik ga geen 2 konijnen, waarvan 1 kruising Lotharinger en gewond, samen zetten op 1m2. Groter mag Lotje nog niet ivm de hechtingen.

Dit topic heb ik aangemaakt voor wat evt tips, ervaringen, of commentaar over de wonden. Ikzelf vind ze er goed uitzien, maar ik heb dit ook nog niet eerder zo erg meegemaakt