mijn kat kwam vanavond met een heel jong waterhoentje aan. Beestje lijkt nergens beschadigd te zijn.
Ik heb de dierenambulance al gebeld maar die konden geen hulp bieden. Heb van hun wel tips gekregen en moest maar even laten weten hoe het verder gaat.
Nu weet ik dus nog steeds niet zo goed wat ik ermee aan moet. Heb hem in een leeg hok gezet met kranten en een klein bergje zaagsel aan 1 kant. Verder staat er schoon drinkwater en een schoteltje met kroos en beestjes uit de sloot. Heb geen warmtelamp in huis, maar heb een aantal stuk geknipte stukken fleece deken en daar een nestje van gemaakt. Heb hem nu op zolder staan waar het sowieso al vrij warm is.
Verder kreeg ik als tip Sivo start te halen morgen, dus dat doe ik dan ook even. Hij/zij heeft al wel wat gegeten en gedronken maar blijft toch wel piepen. Weet niet of dit heel lang aanhoud? Vind het namelijk echt heel sneu. Hij/zij houd wel z'n snavel als ik hem bij me hou. Maar ik ben juist bang dat hij dan helemaal in de stress gaat.
Iemand nog tips verder? Moet ik een donker stuk maken of kan ik het hok gewoon zo laten? Hij zit momenteel in een hamsterkooi met zo'n plastic bovenkant. Moet dus ook even kijken naar een ander hokje. Maar vraag me af of dit voldoende is voor vanavond?
Alvast bedankt!