Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wesco schreef:En de honden in de nacht gescheiden houden? Zodat ze niet speelt en dan minder drinkt?
Amiigo schreef:Ik zou het water weghalen. Hoeveel honden liggen snachts wel niet op bed bij de baas, geloof niet dat iedereen een bakje water in de kamer heeft staan
Amiigo schreef:Ik zou het water weghalen. Hoeveel honden liggen snachts wel niet op bed bij de baas, geloof niet dat iedereen een bakje water in de kamer heeft staan
Sjolvir schreef:Wanneer eet ze? Krijgt ze maaltijden of hele dag door voer staan? Drinken is vaak gerelateerd aan het eten en uiteraard aan de activiteiten die ze ontplooid en de temperatuur.
Je heb hele vaste tijdstippen voor het uitlaten, dat werkt vaak bij pups en honden die nog zindelijk moeten worden gemaakt niet helemaal, aangezien die niet bedenkt als ik het nu nog een uur ophoudt gaan we weer uit, je moet en als je moet tja, dan moet je, want je weet als hond ook nog niet hoe je je baas handig kan laten weten dat je moet....
Dus in het begin is vaste tijden prima, maar ook, na het spelen, na het wakker worden, na het eten etc. Even naar buiten, hoeft dan niet lang te zijn, maar wel dat ze wat gaat doen, vervolgens buiten de hemel in prijzen als ze wat doet.
Zo leert ze dat het buiten helemaal leuk is en goed is om wat te doen en gaat niet in huis de fout in, hoe vaker ze in huis de fout in gaat, hoe moeilijker ze uiteindelijk snapt dat ze het daar niet moet doen.
Wat vaak helpt is inderdaad kleine ruimte denk daarbij niet aan gang, maar bench, een hond bevuilt zijn nest, niet, nest is ca grote van ene leuke mand niet een hele gang dat is te groot. (met andere hond in bench een optie?)
En je wilt haar niet leren dat de gang wel oke is als toilet.
In het begin kost je dit echt wel veel tijd (zei diegene die nu met een 9 maanden oude buitenlander zit die ze op 5 maanden heeft gekregen), maar het werkt echt, overigens is deze aanpak universeel ongeacht de nationaliteit. Wij hadden van de week op een terras nog een ongelukje, we snappen elkaar ook nog niet helemaal en mevr. had halve Noordzee opgedronken en daarna water van de paarden gehad en piepte, maar wij dachten naar het andere hondje dat er ook zat, dom dom dom, ze vertelde ons dat ze moest plassen...
En straffen helpt niet, zeker niet bij toch al angstige hond.
finnens schreef:Ik denk dat als je snachts een rustige plek voor haar creëert en haar misschien toch in een bench stopt ze minder zal spelen en rennen en dus ook minder zal drinken. De meeste honden die ik ken liggen snachts gewoon te slapen. Waterbak weghalen zou ik persoonlijk pas doen als dat geprobeerd is.
finnens schreef:Ik denk dat als je snachts een rustige plek voor haar creëert en haar misschien toch in een bench stopt ze minder zal spelen en rennen en dus ook minder zal drinken. De meeste honden die ik ken liggen snachts gewoon te slapen. Waterbak weghalen zou ik persoonlijk pas doen als dat geprobeerd is.