Leon & Puma en Denzel & Lotje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Leon & Puma en Denzel & Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 20:02

Mijn vriend heeft vandaag een buitenverblijf voor Leon (wit) & Puma gemaakt... normaal zijn het binnenkonijnen, maar het is zo warm, dat we ze nu lekker buiten hebben gezet. Inmiddels heeft mijn vriend de ren aan de achterkant en een deel van de zijkanten en bovenkant dichtgemaakt, zodat ze droog en uit de wind zitten, mocht het regenen... en er is ook een onderbak met zaagsel en stro in nu, zodat ze zacht kunnen liggen. En er staat nu ook voer en water in... ;) Leon en Puma zijn teddy widders. Voor hun eigen gemak houden we ze kortharig, door ze regelmatig te knippen. Hadden we dan niet beter kortharige konijnen kunnen kiezen? Misschien wel... maar je wordt verliefd op een karakter... en als dat karakter bij een langharig konijn hoort... dan laten we ze daar natuurlijk niet voor in de opvang zitten... :P

Afbeelding

Afbeelding

Normaal zitten ze er binnen zo bij... de kat is helaas overleden.. we hebben er nog 1 nu... en ze deden/doen de konijnen niets... :)
Afbeelding

We hebben ook nog Denzel en Lotje. Denzel komt, net als Leon en Puma, van de opvang in Zwolle (Flappus).. we hadden hem eerst als gezelschap voor Debbie, maar die is vorig jaar overleden... Op advies van de opvang hebben we Denzel eerst rust gegund en hem laten rouwen en na een week of 2 is Lotje bij ons gekomen... ze is afkomstig van een vriendin van me... Lotje (zwart) is een beetje een kneusje... als baby is haar staart afgevreten... ze gaat nu dus staartloos door het leven. Het is een heel lief, ietwat onzeker meisje... de klik met Denzel was er direct... de totale koppeling was met 20 minuten wel bekeken... toen lagen ze tegen elkaar aan te slapen <3
Afbeelding

miesnaom

Re: Leon & Puma en Denzel & Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 20:28

Wat een cuties zeg! Hele leuke konijntjes, en die kat is/was ook echt schattig.