Hoi, ik heb gisteravond een leuk pup opgehaald van 12 weken oud! Nu is het afgelopen nacht erg goed gegaan (maar mede doordat onze herder naast z'n Bench lag, en hij lag dus niet alleen). Maar nu wil ik morgen naar m'n vriend en hem meenemen, maar is het verstandig om dan gelijk met de pup te blijven slapen daar? Of is dat te onrustig voor hem?
Het is wel de bedoeling dat hij uiteindelijk overal met me meegaat en dat betekend wel dat we ong 2 nachten van de week bij m'n vriend thuis slapen en de rest nog op 't ouderlijk huis, waar die na vannacht dus 2 nachten in de bench heeft gelegen.
Hoor het graag, ook wanneer het dan wel de juiste tijd is en of jullie evt nog tips hebben.
Je zegt ouderlijk huis, dus ik ga ervan uit dat er dan mensen bij de pup zijn als jij er niet bent?
De pup is uit zijn vertrouwde omgeving weg gehaald. Hij zal nu moeten wennen aan zijn nieuwe thuis, zijn nieuwe hondenvriend en de nieuwe baasjes. Dit kost tijd.
Dus als jij de pup met een gerust gevoel thuis kan laten raad ik je aan dat te doen. Laat hem helemaal wennen en neem hem af en toe mee. Eerst kort, later langer. Dat hij langzaamaan alle nieuwe dingen leert kennen.
Suusie22
Geplaatst: 22-07-16 19:39
Laat de pup eerst lekker wennen aan de nieuwe omgeving thuis. T zijn al zoveel nieuwe indrukken sinds gister neem m binnenkort eerst een keertje alleen overdag mee
QuintyKelly
Geplaatst: 22-07-16 19:39
Ik zou hem thuis laten slapen. Hij is nog niet gewend aan zijn nieuwe huis. De eerste dag is vaak ook best stressvol vandaar dat hij mogelijk ook goed heeft geslapen. Ik zou hem eerst leren waar zijn plek is bij jou thuis.
Oka, ja zo'n gevoel heb ik ook al! Fijn bedankt voor de reacties!!
elenaMM77
Geplaatst: 22-07-16 19:42
wel jong mee beginnen om hem mee te nemen + te overnachten.. dan voed je een hond op om zich thuis te voelen daar waar jijzelf bent.
Maar niet voordat hij gewend is aan zijn nieuwe woonomgeving..
als het jouw hond is, zou ik het weekend bij je vriend overslaan.. Immers hij moet vooral aan jou en jouw thuissituatie wennen. Je vriend kan rustig bij jou komen toch?
En na een weekje neem je m een paar uurtjes mee en laat je m daar ook een keer uit.. en met een week of 3 kun je m rustig ieder weekend mee gaan nemen.