Voer voor hond met nierproblemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Voer voor hond met nierproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 16:57

Onze oudste hond heeft minder goed werkende nieren en is op een dieetvoer gezet door de DA.
Nu vond ze het voer van de DA toch echt niet geweldig dus daarna heb ik een ander merk dieetvoer besteld.
Eventjes was het lekker en daarna gaat ze er voor zitten te kijken met een blik "ik heb het zo slecht getroffen"...... Vaak eet ze het met tegenzin op omdat onze andere hond er op aast. Mager is ze niet en ze gaat als een razende door het weiland, alles is gewoon ok. Ze was altijd al een kniesoor met eten!
Ik ben op zoek naar merken die ook een nierdieet hebben en misschien niet zo bekend zijn. Wel brokken en geen blikvoer, haar tanden zijn nog geweldig en dat wil ik graag zo houden.
Iemand goede suggesties?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:01

vragen aan de dierenarts of er alternatieven zijn..
geven ze gewoon antwoord op, want het voer van de dierenarts kun je ook gewoon online bestellen (over het algemeen), dus dat ze een klant kwijt zijn, ach dat zijn ze toch wel als je het voer online vind.

heb hier een kat met chronisch nierfalen, die behoorlijk kieskeurig is over haar dieetvoer.. dus we zoeken eigenlijk continue naar die kleine extraatjes om bij te voeren die niet (of niet te) belastend zijn voor haar nieren.

als de hond het gewoon eet, zou ik er persoonlijk niet te veel aan gaan morrelen.. want als het andere voer niet goed valt, maar wel goed smaakt, kun je misschien nog hongerstakingen gaan krijgen..

zeker als een dier wat ouder is als een dier eet, dan doe ik zelf niets aan het dieet.

fannetje

Re: Voer voor hond met nierproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:46

Welke merken heb je al geprobeerd?

Ik weet dat ze van Royal Canine, Hill's, Specific, Eukanuba ,Trovet en volgens mij nog wel veel meer merken nierdieet hebben ( prins? , sanimed? weet ik niet zeker of het veterinaire diëten zijn).
Zit er vast wel eentje bij die je hond smakelijk vindt.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:59

Ik weet dat je voor katten poeder hebt wat je over normaal natvoer kan doen, het heet ipakitine en neutraliseerd bepaalde stoffen in het voer.
Misschien bestaat er ook zoiets voor honden?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:06

Ik voer onze hond met nierproblemen Mastery.
Dit is niet in een winkel verkrijgbaar. Enkel bij dealers.
Je kunt even op de site kijken bij http://www.honden-enkattenvoer.nl
Mijn hond krijgt de sensitive.

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 18:15

Medipetfood heeft rauwe vleesvoeding speciaal voor honden met nierproblemen. Beter geschikt dan brokken, door de hoge kwaliteit van eiwit. Veel honden krijgen juist minder tandplak van vlees dan van brok, dus om die reden zou ik het niet laten.