Gisteravond kwam mijn jonge kat van 11 maanden in één keer thuis op 3 pootjes.
Zijn linker voorpoot bungelde er maar wat bij, na zelf onderzoek, spoed DA vannacht en vanmorgen foto's te hebben gemaakt lijkt het op een zenuw beknelling of schade aan de pees/zenuw die over de schouder naar de poot loopt.
Zowel mijn eigen DA als de orthopeed vanuit de kliniek die we om een second opinion hebben gevraagd kon in de ''harde'' delen niets ontdekken.
Het rare is dat Fredt geen verwondingen, rauwe zooltjes, ingescheurde nagels of wat dan ook maar heeft wat je vaak bij een aanrijding oid ziet.
Wat hij heeft uitgespookt blijft de grote vraag.
Hij toont ook geen tot weinig pijn op zijn linker voorpoot, vanmorgen probeerde hij alweer een langpootmug te achtervolgen alleen...ja, dat gaat wat lastig als je ene poot niet meewerkt.

I.o met mijn DA kijken we het nu een weekje aan, hij krijgt Metacam voor de zekerheid en heeft een shot B vitaminen gehad tbv het centrale zenuwstelsel.
Indien hij na een week geen verbetering laat zien zal zijn pootje geamputeerd moeten worden; naar wat ik begreep is dit een lastige ingreep die pijnlijk is voor de kat in het genezingstraject.
Ik heb aangegeven dat ik, indien hij daarna als een blije kat verder kan, dit absoluut wil proberen. Geld speelt ook geen enkele rol.
Graag zou ik van bokkers die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt met hun kat horen hoe dit is gegaan na de operatie en m.n of hun kat daarna weer een blije kat werd.
Dank alvast!