kat neemt kikkers mee naar binnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

kat neemt kikkers mee naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 11:09

hallo!

de titel zegt het al.. onze kat van 1 jaar neemt kikkers mee naar binnen.. ik weet dat ze het als soort van cadeautje ofzo voor je zien, maar ik vind dat soort cadeautjes niet zo fijn :')

overdag heb ik het raam open staan voor frisse lucht. hier komen de katten dan ook door naar binnen. ik durf het raam niet op kantelstand te zetten omdat ik meerdere keren heb gezien dat er een kat in vast zat en behoorlijk wat kapot had in de rug. raam dicht houden vind ik geen optie.

is erg iets wat je er tegen kan doen? of moet ik de komende tijd toch echt 5 keer per dag een kikker uit huis halen?

MarlindeRooz

Re: kat neemt kikkers mee naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:12

Hor voor je raam Maken?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:13

Oooh toen die van mij nog buiten liepen nam 1 van de twee ook altijd kikkers mee naar binnen. En niet 1, maar gewoon een hele kudde joh :+

Die beesten kunnen trouwens best hard gillen :=

Je hebt van die dingen die je op het kantelraam kan zetten zodat katten er niet door kunnen. Beveiliging zodat ze niet vast komen te zitten. Misschien werkt dat?

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:16

Hier ook een kat die graag kikkertjes ving. Kan nu niet meer denk ik, want al het gras e.d is weg. Maar misschien kun je ze leren om door de deur te gaan? Dan komen ze er niet in met een kikker tot jij de deur open doet

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 11:28

de reden dat ik het raam altijd open heb staan is dat ik geen kattenluikje heb, en met 2 katten geen zin en tijd heb om ze om de 10 minuten naar binnen of buiten te laten. ze zijn gewent om naar binnen en buiten te kunnen wanneer ze willen en dat vind ik ook prima, maar ze moeten geen kikkers mee nemen haha.

heb een periode gehad dat ik ze inderdaad steeds er binnen en buiten liet, maar als het dan te lang duurde dan kon je wel oordopjes kopen. heb het een poos genegeerd, zodat ze leren dat ze niet altijd hun zin krijgen, maar het werd alleen maar erger. daar ben ik dus van af gestapt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:32

Heb je iets van een vijver? Of een vijver vlakbij?

Niet echt nuttig voor nu. Maar als je dat hebt, volgend jaar de kikkerdril weghalen en verplaatsen?

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 11:34

we hebben geen vijver maar wel een stuk of 5 sloten in een straal van 300 meter van ons huis :+

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:37

Allemaal gaan afzoeken op kikkerdril is zeker geen optie? :+ of misschien je kinderen of neefjes/nichtjes?

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 12:00

haha zou eventueel kunnen :+ maar denk dat als ik bij het eind ben, het begin al weer vol zit :') en ik weet niet of de mensen met hun eigen "grachtje" het zo'n goed idee vinden..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:01

Of je katten op eigen terrein houden door je tuin af te zetten. :o

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:03

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 12:07

tuin afzetten hebben we, doormidden van een heg met een soort gaas tot ander half meter hoog. alleen nu is het zo dat onder onze tuinhek een kier zit omdat er een soort afritje is gemaakt omdat mijn moeder een scootmobiel had.
en onze katten zijn bomenklimmers, dus die gaan er gewoon over heen :+

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:42

Als jij wilt dat je katten te pas en te onpas binnen kunnen komen, dan kunnen wij 1000 oplossingen roepen maar komen ze nog steeds met kikkers thuis.. :P

Dus of je tuin dusdanig proof maken dat ze niet uit de tuin kunnen, of een hor voor het raam en ze zelf binnen laten zijn in mijn ogen de enige opties om dit probleem te verhelpen..

Of je moet een kattenmuilkorf uit vinden haha :') _/-\o_

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:01

Joh, dan kun je wel zorgen dat je katten de tuin niet uit kunnen maar dan moet je je tuin ook anti-kikker-proof maken. Hier komen de kikkers zelf naar binnen, zonder kat. Het arme beest, de kat dus, schrok zich laatst het schompes toen er ineens een kikker naast de trap zat. Binnen dus. _O-

Enige oplossing is huis en tuin hermetisch afsluiten zodat de katten er niet uit en kikkers er niet in kunnen. Of er mee leren leven dat je katten kikkerbilletjes lekker vinden...

Een ietwat onorthodoxe manier is trouwens om alle kikkers te kussen. Dat schrikt af. Die ene die ik eens gepakt heb (nadat ie dagenlang elke avond op de mat voor de deur had gezeten) heb ik nooit meer terug gezien. En nee, ze veranderen dus écht niet in een prins. -O-