Even een kleine situatieschets; een vriendin is op vakantie en kon geen oppas regelen voor haar hamster, dus heeft ze gevraagd of ik er niet op wou passen tot ze terug is. Alleen thuis achterlaten met een berg voer is ook niks, dus toegezegd. Vroeger had ik ook een hamster, dus zo moeilijk kon het niet zijn.
Iets te simpel gedacht denk ik.

Hij lijkt niet lekker in zn velletje te zitten. Vieze, vettige vacht, gestresst, rent 3 voudige marathons zo gauw ik bij het hok ga staan.
Of het nou door het auto ritje (van toch dik 20 minuten), de nieuwe " thuis " situatie o.i.d komt, ik heb geen idee. Maar fijn voor het diertje kan het ook niet zijn, en dat wil ik graag wat prettiger maken.
Aangezien het kleine meneertje hier nog tot eind deze maand zit, wil ik er dus graag wat aan doen waardoor die zich meer thuis gaat voelen. Momenteel staat er een rad in het hok (Welke beide groot genoeg zijn

Is dit genoeg voor in een hamsterhok? Of moet ik er nog iets van wc-papier rollen, keukenpapier o.i.d bij in doen?
Qua voer krijgt hij nu standaard voer, volgensmij standaard knaagdieren voer met vrij weinig variatie, dus ik gok dat het verstandig is een zakje speciaal hamstervoer te halen? Ik las op internet dat standaard knaagdiervoer voor hamsters niet zo goed zou zijn, en vroeger voerden wij ook altijd speciaal hamstervoer, dus mocht het echt niet lekker/goed zijn voor hamsters, haal ik morgen bij de welkoop een zakje op.

Verder heb ik geprobeerd wortel te voeren, maar hier is niks van gegeten. Komkommer geprobeerd, en dit gaat in rap tempo op, dus valt in de smaak. Maar te veel van hetzelfde is vast niet goed, dus ook daar wil ik graag wat in variëren, maar ik weet niet zo goed wat allemaal tot te mogelijkheden behoort. Op internet staan zulke lange lijsten dat ik door de bomen het bos niet meer zie

En snoepjes, hoe zit het daar mee? Wel/ niet goed? Wel/niet geven? Eigenaresse van de hamster gaf het af en toe wel, maar het was op dus hij heeft het al een tijdje niet meer gehad. Kan ik het gewoon weer geven of beter van niet?
Op internet las ik ook dat hamsters eiwitten nodig zijn in de vorm van vlees/vis/eiwit. Nooit van gehoord, dus ook daar twijfel ik over. Ik wil best een paar meelwormen halen, kost geen drol, maar dan moet ie t wel eten

Last but not least: Hoevaak moet ie uit zn hok? Hij is niet bepaald tam, en vind oppakken eng en niet leuk en uit dit in mij bijten. Auw. Voor beide partijen niet leuk. Het is geen jonkie meer, dus nu nog tam maken word een lastigere opgave, maar als het moet dan doe ik het met alle plezier

Zo, wat een ontzettend lang verhaal is dit geworden, heel erg bedankt als je het helemaal hebt gelezen, en ik hoop toch iets wijzer te worden en Sjonnie (

PS: Niet denken dat mijn oude hamster een ontzettend rot leven heeft gehad hoor, doordat ik er niet zoveel mee deed en er daardoor niet alles over weet, maar diertje was zo blind als maar kon, dus ik kon er vrij weinig mee

Vandaar dat ik me iets verkeken heb op het houden van een niet-blinde hamster, en ipv zomaar van alles te doen, bedacht ik me dat ik beter kon googlen en bokt raadplegen, waar vast genoeg mensen met hamsters te vinden zijn

PPS: ik wil best kleine uitgaven doen, dat zijn dieren van andere mensen net zo goed waard, dus opties over voer, snoep en alles wat er bij komt kijken, mogen prima gedaan worden. Graag zelfs.