Joep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 22:34

Ken je dat?
Ongeveer 2.5 jaar geleden...zat er een zwart bolletje wol bij een boom op een schoolplein in Porugal. Een iet wat viezig kitten van amper 6 week..qua inschatting. Aan de ene hand had ik mijn dochter van toen 4 en aan mijn andere hand mijn zoon van nog geen 3. Mijn dochter moest naar school, we waren zoals gewoonlijk laat maar ze wilde het kitten aaien. Ok..even dan. Na het aaien snel naar binnen, maar de" juffen" daar zeiden al...ah neem het kitten mee... hij heeft geen baasje.. ik zelfverzekerd: nee!! Doen we niet! In mijn achterhoofd onze 2 katten 'boei' en 'bob'die net 2 week ervoor waren vergiftigd en er niet meer waren..... dat wil je nooit weer mee maken. Maar goed..dochterlief naar de klas. Ik met zoonlief opweg naar de creche. Eerst weer langs die boom. En hij wilde ook nog eens aaien. Daarna naar de auto die om de hoek stond. Toen ik mijn zoontje er in wou tillen stond het zwarte bolletje wol naast mij. Ik zeer vast beraden....en heb hem terug gebracht naar de boom op het plein. Toen ik weer naar de auto liep sprak een buurt vrouwtje mij aan:"ah hij geeft geen baasje...neem toch mee" ik weer..."nee".. ik kijk om mij heen...en het kitten is weg! Maar aangekomen bij de auto om de hoek....ja hoor "mauw' daar stond hij op ons te wachten....zucht! Mijn man gebeld. Hij ging accoord en beestje ging mee.
Ontwormd, ontvlooid en de naam "joep" gegeven. 1,5 jaar later besloten wij terug te gaan naar nl omwille de kinderen. De quinta was verhuurd tot verkoop en die mensen pastten op de katten tot we een vaste plek hadden in nl om ze te verhuizen. Ik mistte joep. We hadden daar nog een lieverd genaamd knofje.... maar joep was de gene die ik mistte... aldaar jippie was de dag dat de boel was verkocht vlak na wij een vaste plek hadden en de katten konden overkomen!! Knofje en joep mee! Gewapend met paspoort en benodigde prikken en chip! Wat was ik blij!! Ruim 2 week binnen en als het gevoel goed is naar buiten. Dat ging prima en ze lopen in en uit.... nu al 2 maand. Maar ik zit pas rustig als joep binnen is... het gemke is dat ik mij geen zorgen maak om knof.... maar joep!? Op de een of andere manier heb ik daar een (eenzijdige) band mee.... hij ligt savonds alrind bij mij op de bank. Het kan een tiran zijn voor iedereen maar ik kan alles met hem. Afgelopen nacht gedroomd dat hij was aangereden en het niet zou redden...werd huilend wakker...zo gek? Was blij toen hij met een nachtelijk bezoek aan de wc kopjes kwam geven zoals hij altijd bij mij doet en deed vanaf dag 1 in huis.......het vkelt zo anders dan met de andere....zo vreemd..... ken je dat?

http://myalbum.com/album/9b4kBKe0uNj3