Hoe het gebeurde? Ik stond te wachten op ruime afstand van het hek op de eigenaar van degene die daar woont. Er was op dat moment niemand, ook geen honden. Dus uiteindelijk maar gebeld via telefoon dat ik er stond en rustig en op afstand afgewacht tot ze kwam. Ik heb dus NIET: het hek geopend en naar binnen gelopen. Ik heb dus NIET: over het hek gehangen of te dichtbij gestaan. Ik heb dus NIET: een dreigende houding aangenomen of druk gedaan. Nee!!! Ik stond daar heel rustig en afwachtend op afstand.
Wat gebeurde er toen ik gebeld had? De eigenaar zei, ze kwam er aan. Dat gebeurde. Inclusief de hele roedel van zo'n 30 honden. Ik ging NIET: zenuwachtig reageren, ik ging NIET een stap naar voren doen... nee ik bleef op zelfde afstand. De honden waren er natuurlijk veel eerder dan de eigenaar en kwamen luid blaffend naar het hek waar ik stond. Ik was er eerder geweest en was niet bang. Ik heb immers zelf een hond en weet dat ze hun territorium beschermen en dat ik gewoon rustig moet wachten tot het baasje komt tot die zegt tegen mij, het is veilig. Ineens sprong een zwarte, Ierse setter achtige hond vanuit de roedel naar voren, voordat ik er erg in had, zonder enige waarschuwing vooraf en beet me keihard in mijn linkerborst. Ik wist NIET WAT ME OVERKWAM. Dit gebeurde mij niet. Ik keek nog even snel voordat de eigenaresse kwam van het huis en zag geen bloed op mijn T shirt, maar het was wel pijnlijk. Gek genoeg leek ik het niet echt te voelen. Ik zei gelijk tegen de eigenaresse, jouw hond daar die zwarte heeft mij gebeten, terwijl ik rustig ACHTER jullie hek stond (denk je dat je veilig bent!! hek was 1.50 hoog ongeveer, voor zelfde geld had hij er over gesprongen of mij in nek gebeten of gezicht). De eigenaresse kon hond niet meer straffen, want was niet op heterdaad. Dat begreep ik. Later bij haar thuis nog even naar de plek gekeken en tot mijn schrik en ook de hare, was er een behoorlijk grote wond, dwars door mijn T shirt gegaan. Ik heb het ter plekke schoongemaakt met water en gedroogd. Maar later, een half uurtje later ongeveer, wilde diezelfde hond het zelfde kunstje nog een keer flikken met een andere bezoeker en toen was eigenaresse wel op tijd en gaf hem een behoorlijke trap.
Ik zit nu met hoop ellende en verdriet. Hoe kan dit nu? Ben naar huisarts geweest en die heeft me gelijk antibiotica gegeven en gelukkig heb ik paar maanden geleden al tetanusinjectie gehad. Ik ben er echt kapot van. Het gekke is, dat nu steeds die film van die hond naar boven komt. Hoe kan dat nu? Waarom niet gelijk? Ik was op moment van voorval alleen en dus geen getuigen, maar afgelopen maandag wilde dezelfde hond mij ook al grijpen alleen toen was eigenaresse wel in de buurt (en had ik wel een vriendin mee).
Het gaat dus niet om de wond en om de pencillinekuur. Ik heb gelukkig zelf een schat van een hond, anders was ik nu doodsbang geweest voor alle honden. Ik hoop dit nooit meer mee te maken!!!