ik ben door een hond gebeten!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ornament

ik ben door een hond gebeten!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 19:28

Hallo, ik ben een groot liefhebber van dieren, met name honden en paarden. Gisteren is mij iets heel erg overkomen. Ik ben door een agressieve hond gebeten!! Het gekke was, het drong niet eens tot me door, ik dacht, dit gebeurt niet echt.
Hoe het gebeurde? Ik stond te wachten op ruime afstand van het hek op de eigenaar van degene die daar woont. Er was op dat moment niemand, ook geen honden. Dus uiteindelijk maar gebeld via telefoon dat ik er stond en rustig en op afstand afgewacht tot ze kwam. Ik heb dus NIET: het hek geopend en naar binnen gelopen. Ik heb dus NIET: over het hek gehangen of te dichtbij gestaan. Ik heb dus NIET: een dreigende houding aangenomen of druk gedaan. Nee!!! Ik stond daar heel rustig en afwachtend op afstand.
Wat gebeurde er toen ik gebeld had? De eigenaar zei, ze kwam er aan. Dat gebeurde. Inclusief de hele roedel van zo'n 30 honden. Ik ging NIET: zenuwachtig reageren, ik ging NIET een stap naar voren doen... nee ik bleef op zelfde afstand. De honden waren er natuurlijk veel eerder dan de eigenaar en kwamen luid blaffend naar het hek waar ik stond. Ik was er eerder geweest en was niet bang. Ik heb immers zelf een hond en weet dat ze hun territorium beschermen en dat ik gewoon rustig moet wachten tot het baasje komt tot die zegt tegen mij, het is veilig. Ineens sprong een zwarte, Ierse setter achtige hond vanuit de roedel naar voren, voordat ik er erg in had, zonder enige waarschuwing vooraf en beet me keihard in mijn linkerborst. Ik wist NIET WAT ME OVERKWAM. Dit gebeurde mij niet. Ik keek nog even snel voordat de eigenaresse kwam van het huis en zag geen bloed op mijn T shirt, maar het was wel pijnlijk. Gek genoeg leek ik het niet echt te voelen. Ik zei gelijk tegen de eigenaresse, jouw hond daar die zwarte heeft mij gebeten, terwijl ik rustig ACHTER jullie hek stond (denk je dat je veilig bent!! hek was 1.50 hoog ongeveer, voor zelfde geld had hij er over gesprongen of mij in nek gebeten of gezicht). De eigenaresse kon hond niet meer straffen, want was niet op heterdaad. Dat begreep ik. Later bij haar thuis nog even naar de plek gekeken en tot mijn schrik en ook de hare, was er een behoorlijk grote wond, dwars door mijn T shirt gegaan. Ik heb het ter plekke schoongemaakt met water en gedroogd. Maar later, een half uurtje later ongeveer, wilde diezelfde hond het zelfde kunstje nog een keer flikken met een andere bezoeker en toen was eigenaresse wel op tijd en gaf hem een behoorlijke trap.

Ik zit nu met hoop ellende en verdriet. Hoe kan dit nu? Ben naar huisarts geweest en die heeft me gelijk antibiotica gegeven en gelukkig heb ik paar maanden geleden al tetanusinjectie gehad. Ik ben er echt kapot van. Het gekke is, dat nu steeds die film van die hond naar boven komt. Hoe kan dat nu? Waarom niet gelijk? Ik was op moment van voorval alleen en dus geen getuigen, maar afgelopen maandag wilde dezelfde hond mij ook al grijpen alleen toen was eigenaresse wel in de buurt (en had ik wel een vriendin mee).

Het gaat dus niet om de wond en om de pencillinekuur. Ik heb gelukkig zelf een schat van een hond, anders was ik nu doodsbang geweest voor alle honden. Ik hoop dit nooit meer mee te maken!!! |(

Dreamy

Re: ik ben door een hond gebeten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:32

Jeetje, dat is een heftige ervaring :(:) hopelijk geneest je wond goed..

Een ding is me niet duidelijk: Je zegt dat je niet te dicht bij het hek stond en dat de hond er niet overheen is gekomen, hoe kan hij je dan zo vol hebben gebeten?

ornament

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 19:35

HOE hij het heeft gedaan, weet ik niet. Het ging als in een reflex, maar hij sprong blijkbaar gericht omhoog vanuit rennen en beet me gelijk. Zonder enige waarschuwing. Ik dacht ook echt, dat ik veilig stond en op voldoende afstand van het hek. Dat is ook met name de reden dat ik het zelf ook niet kon geloven dat het mij overkwam. En toen zag ik dat het mij wel was overkomen!!

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:42

Hoe rot het ook is, je stond er denk ik echt te dichtbij. Ondanks dat een hond niet uit het niets hoort te bijten, moet je wel zelf de juiste maatregelen nemen, zeker als je weet dat er daar zo'n grote roedel woont.

Setter-achtigen zijn trouwens héél lenig. Dat heb je wellicht niet goed ingeschat.

Hopelijk geneest je wond voorspoedig. :(:)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:43

Jakkes :(:) Volgende keer toch maar wat verder weg wachten zodat hij niet door het hek heen bij je kan.

Ik snap heel goed dat je geschrokken bent! Ik ben op een jaar of 10 in mijn gezicht gebeten door een hond, dat kan ik nog steeds zo voor me zien. Dat beest hing echt vast in mij en ik moest haar van me af duwen, dat bloedde ontzettend en er zit ook nog steeds een klein litteken. Daardoor heb ik wel minder met honden, maar het zakt uiteindelijk wel..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:45

Zou mijn hond niet moeten zijn.... en voor jou? Eigenaar aansprakelijk stellen en melding maken bij politie. Sterkte, is een traumatische ervaring....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 15-07-16 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:46

Ik ben ook met honden opgevoed en 2 jaar terug voor het eerst gebeten. Waakhond die los liep en ik over de openbare weg. Zo in mijn kont gegrepen. Ik heb een paar weken nodig gehad maar mijn vertrouwen in honden is wel weer terug. Het was wel een goede herinnering om goed op te letten.
Het zal nog wel even zeer doen, sterkte :(:)

ornament

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 19:48

Palmera schreef:
Hoe rot het ook is, je stond er denk ik echt te dichtbij. Ondanks dat een hond niet uit het niets hoort te bijten, moet je wel zelf de juiste maatregelen nemen, zeker als je weet dat er daar zo'n grote roedel woont.

Setter-achtigen zijn trouwens héél lenig. Dat heb je wellicht niet goed ingeschat.

Dan moet het echt centimeterwerk zijn geweest, ik zocht het gevaar echt niet op. Gebeten door een hond is een traumatische ervaring, weet ik nu uit ervaring. Heb hele nacht slecht geslapen en het dringt nu pas echt tot me door. Ik heb geluk gehad. Voor zelfde geld had hij me bij mijn hals gegrepen of in mijn gezicht. Was er ook eerder geweest en volgens eigenaresse deden de honden niets.... En de reactie en snelheid van de hond overkwam me gewoon, anders was ik zeker naar achteren gegaan!! Aan de andere kant: wie zegt dat de hond er niet overheen kan springen? En wat dan? Inderdaad heb ik geen ervaring met setter-achtigen, maar de eigenaresse wel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:50

Palmera schreef:

Wat een onzin! Zo'n hond hoort niet te bijten, als stond ze tegen het hek aangeplakt. Zo'n hond mag wat mij betreft afgemaakt worden veels te gevaarlijk.

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:53

Ik geloof best dat je er flink aangedaan door bent. :(:)
En ik zal ook echt niet zeggen dat jij fout zat. Maar echt, hou afstand met roedels, óók als de eigenaar zegt dat het allemaal engeltjes zijn. De eigenaar is onderdeel van de roedel, maar jij als bezoeker niet.

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:55

Maartje1990 schreef:
Palmera schreef:

Wat een onzin! Zo'n hond hoort niet te bijten, als stond ze tegen het hek aangeplakt. Zo'n hond mag wat mij betreft afgemaakt worden veels te gevaarlijk.

De hond bevond zich op eigen terrein. Het zou wél een goed idee zijn als de eigenaar van het terrein bordjes ophangt als waarschuwing.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:58

Ik had heel vroeger een verzorgpony en was toen zelf een jaar of 9/10?
Ik was in de wei de pony aan het vertroetelen en de hond vloog me vanuit het niets (die liep los in de wei en er was totaal niets aan fe hand waardoor de hond ineens besloot me aan te vliegen) en viel dus zonder waarschuwing aan. 5 hechtingen in mijn hoofd... Had geluk dat het niet mijn gezicht was. Hond is ook afgemaakt en eerlijk gezegd helemaal terecht. Ik ben een grote dierenliefhebber maar die hond had een steekje los. Ik zou toch echt een klacht indienen. Groot risico zo'n hond. En een bordje ophangen? Afmaken die handel :n Er zou maar een klein kind langs wandelen...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 19:59

Ten eerste TS heel veel sterkte :(:)

Ben zelf 2 x door een hond gebeten waarvan de eerste keer vol in mij gezicht toen ik 7 jaar oud was.
Aai maar , hij doet niks, HAP!

Ik zou in ieder geval de eigenaresse verantwoordelijk stellen en eigenlijk ook de politie want er zal nog maar eens iemand pal langs dat hek lopen %) .

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:00

Afgelopen maandag wilde de hond je ook al grijpen.
Dat schrijf je in de openingspost.

Waarom dan weer het gevaar opzoeken en zo dicht bij het hek gaan staan dat hij bij je borst kan?

Vind het heel erg voor je, maar ook wel een beetje dom :(:)

Beterschap!

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:00

Maartje1990 schreef:
Palmera schreef:

Dit ligt er helemaal aan waar de hond normaal voor gebruikt wordt. Is het een waakhond, dan deed hij alleen maar zijn werk. Het feit dat hij het bij de volgende bezoeker ook deed betekend dat er iets niet goed is, waarschijnlijk staat iedereen op 'zijn' terein en bewaakt hij dit.

Iedereen hier is zo kort door de bocht, bedenk eerst eens WAAROM hij bijt en laat hem niet meteen afmaken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:02

Palmera: nou en? Ts stond niet op dat terrein, dus de hond vloog haag op openbaar terrein aan. Maar dan nog den Hond hoort niet zomaar mensen aan te vliegen! Zou maar een kind zijm of zou maar iemand doodbijten.

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:03

Natuurlijk hoort een hond dat niet zomaar te doen. Maar een gewaarschuwd mens telt wél voor twee.

ornament

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 20:04

Het klopt dat afgelopen maandag de hond mij ook al wilde grijpen. Alleen toen was ik niet ACHTER het hek, maar OP het terrein en de eigenaresse was er toen bij en greep in. Nu stond ik, dacht ik... (maar blijkbaar heb ik het springvermogen van een Ierse setter onderschat, want ik heb maar een klein vuilnisbakkenras hondje) op veilige afstand. Het is een terrein waar veel mensen, inclusief kinderen komen. En wat als de hond er over was gesprongen??? Eigenaresse schrok er zelf ook van trouwens hoor. Zei de hond was van slag want het baasje was er niet.
Laatst bijgewerkt door ornament op 15-07-16 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:05

Maar hij kan toch nooit ver door dat hek heen springen, ik neem aan dat er niet meer dan een neus, hooguit kop door past?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:08

Maartje1990 schreef:
Palmera schreef:

Het is een hond, geen mens. Zo jammer dat mensen maar blijven verwachten dat een hond als een mens denkt, terwijl ze zelf het vermogen niet hebben om als hond te denken.
Een hond die zijn terrein verdedigt, kan bijten.
Wij hebben Cane Corso's, wakers dus. Toen we eens bij ons in het weiland stonden ( wat grenst aan ons huis en dus voor de honden hun terrein is), kwam de buurman er aan. Een van de honden begon hevig te blaffen, maar de buurman dacht gewoon door te kunnen lopen. Dus niet. De hond greep hem bij zijn broek. Dan kan ik wel zeggen dat een hond niet hoort te bijten, maar hij handelt vanuit zijn hond zijn en doet gewoon wat hij denkt te moeten doen.

ornament

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 20:09

melody7 schreef:
Maar hij kan toch nooit ver door dat hek heen springen, ik neem aan dat er niet meer dan een neus, hooguit kop door past?

Volgens mij is het niet onwaarschijnlijk dat hij er OVER kan springen. Maar goed, ik zit nu wel met een hoop ellende, heb hier niet om gevraagd. De honden zijn bijna allemaal zwerfhonden en de eigenaresse heeft paarden die ze verkoopt dus iemand die daar naar een paard wil kijken, moet altijd dwars door de roedel heen lopen. Natuurlijk altijd wel met de eigenaresse er bij.

PalmeraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:10

ornament schreef:
Het is een terrein waar veel mensen, inclusief kinderen komen.

Dan verbaasd het mij dat er nog geen incidenten zijn geweest.
Kan het zijn dat deze betreffende hond jou niet mag? Het bestaat met honden, hè.

Mijn vriend heeft twee rottweilerreuen. De één is dikke vriendjes met iedereen maar gromt mij op 50 meter afstand al niet liefdevol toe. :+ Ik blijf uit zijn buurt.

De tweede staat bekend als waker op hoog niveau die iedereen laat bibberen maar gedraagt zich bij mij als een uit de kluiten gegroeide schoothond.

Écht, honden hebben ook voorkeur.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:11

Maartje1990 schreef:
Palmera: nou en? Ts stond niet op dat terrein, dus de hond vloog haag op openbaar terrein aan. Maar dan nog den Hond hoort niet zomaar mensen aan te vliegen! Zou maar een kind zijm of zou maar iemand doodbijten.

De hond weet natuurlijk niet dat het buiten het hek niet meer bewaakt hoeft te worden. Als ik mijn hond in onze auto laat zitten, zal hij die ook willen verdedigen als er aan de buitenkant iemand probeert het slot open te breken, ook al staat diegene op de openbare weg.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 20:16

ornament schreef:
Het klopt dat afgelopen maandag de hond mij ook al wilde grijpen. Alleen toen was ik niet ACHTER het hek, maar OP het terrein en de eigenaresse was er toen bij en greep in. Nu stond ik, dacht ik... (maar blijkbaar heb ik het springvermogen van een Ierse setter onderschat, want ik heb maar een klein vuilnisbakkenras hondje) op veilige afstand. Het is een terrein waar veel mensen, inclusief kinderen komen. En wat als de hond er over was gesprongen??? Eigenaresse schrok er zelf ook van trouwens hoor. Zei de hond was van slag want het baasje was er niet.

Ik vind wel dat de eigenaar beter op moet letten dat betreffende hond niet buiten het hek kan komen. En als deze hond zo graag bijt, zou ik hem niet los laten als er zoveel mensen op het terrein komen.

ornament

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 20:19

Palmera schreef:
ornament schreef:
Het is een terrein waar veel mensen, inclusief kinderen komen.

Dan verbaasd het mij dat er nog geen incidenten zijn geweest.
Kan het zijn dat deze betreffende hond jou niet mag? Het bestaat met honden, hè.

Mijn vriend heeft twee rottweilerreuen. De één is dikke vriendjes met iedereen maar gromt mij op 50 meter afstand al niet liefdevol toe. :+ Ik blijf uit zijn buurt.

De tweede staat bekend als waker op hoog niveau die iedereen laat bibberen maar gedraagt zich bij mij als een uit de kluiten gegroeide schoothond.

Écht, honden hebben ook voorkeur.

Als de hond van tevoren had gewaarschuwd, had ik dat zeker NIET genegeerd maar in mijn auto gesprongen!! Maar nu ging het zo snel en dan kun je het amper bevatten. En ach de honden waren volgens eigenaresse allemaal lief (en lopen daar vrij rond dus je moet wel door de roedel heen als de eigenaresse er is natuurlijk).