Kitten (14wk) plast steeds in hondenmand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Kitten (14wk) plast steeds in hondenmand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 13:53

Toen mijn twee kitten meisjes 9 weken oud waren, heb ik ze opgehaald. Helaas ben ik noodgedwongen twee weken geleden verhuisd.
De kittens doen het onwijs goed en toen ze bij mij kwamen waren ze al zindelijk. Nooit geen problemen gehad.
Helaas, nu in het nieuwe huis plast 1 kitten steeds in de hondenmand. Ik heb geen idee waarom ze dit doet en wat ze me probeert te zeggen.
Ik heb twee kattenbakken en daar gaat ze netjes op om haar behoefte te doen, maar zeker twee keer per dag gaat ze ook op de hondenmand.

Ik maak het dan schoon met schoonmaak azijn, volgens Google schijnt dat te helpen want dat vinden ze vies. Maar dat maakt onze Lola niets uit. :D

Wie weet een oplossing? Ik ben er niet altijd bij als het gebeurd dus kan haar niet direct 'corrigeren'

Diane65

Re: Kitten (14wk) plast steeds in hondenmand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:01

Hondenmand even weghalen en daarvoor in de plaats de kattenbak neerzetten. Katten zijn kieskeurig. Als zij vinden dat de kattenbak verkeerd staat, gaan ze ergens anders zitten, zoals nu in de hondenmand.

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:10

Wat hierboven word gezegd.
En als de hondenmand ondergeplast is, maak hem dan echt goed schoon zodat er een geur van kattenplas aan zit. (Gebruik dan geen zeep met amoniak geur :') )

En als dit alles niet werkt gewoon de kattenbak verplaatsen. Misschien vinden ze dat plekje wel goed genoeg om te plassen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 09:55

Een paar dagen goed gegaan, helaas vanmorgen weer een plasje in de mand gevonden. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:57

Was dat dezelfde mand? Die mand kun je echt het beste weggooien.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 09:58

Anoniem schreef:

Die mand is een orthopedische mand voor mijn hond met atrose. Deze is net nieuw en 120,-
Is ga deze niet zo weg gooien....

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:01

De honden mand opbergen. Voor een paar weken minstens, of ergens neerzetten waar de katten niet bij komen.

Anders blijft dit denk ik terug komen.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:05

Niet schoonmaken met azijn, dit wekt juist extra plassen in de hand. Gebruik vloeibare zeep, deze is zo goed als geurloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:06

Giolli schreef:
Anoniem schreef:

Die mand is een orthopedische mand voor mijn hond met atrose. Deze is net nieuw en 120,-
Is ga deze niet zo weg gooien....

Maar de kattenpies krijg je er niet zomaar uit....Dus het kitten zal er in blijven plassen.
Heb je een grote vriezer? Dan kun je de mand daar een nacht in zetten.

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:15

De mand weghalen en in spuiten met urine off, dit is te halen bij de dierenarts of dierenwinkel.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:21

Anne_J schreef:
De mand weghalen en in spuiten met urine off, dit is te halen bij de dierenarts of dierenwinkel.

Urine off werkt inderdaad heel goed...
Het wordt zelfs in sommige bejaardentehuizen en zorginstellingen gebruikt...

lotje_elmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:46

lotje_elmo schreef:
Wat hierboven word gezegd.
En als de hondenmand ondergeplast is, maak hem dan echt goed schoon zodat er Geen geur van kattenplas aan zit. (Gebruik dan geen zeep met amoniak geur :') )

En als dit alles niet werkt gewoon de kattenbak verplaatsen. Misschien vinden ze dat plekje wel goed genoeg om te plassen.

Ik bedoelde natuurlijk geen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 12:56

Anne_J schreef:

Daar ga ik eens naar kijken! En dat vinden ze dan vies op om te plassen?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:01

Hier ook gebeurd met mijn orthopedisch hondenkussen -O- Met urine off kreeg ik het er wel uit.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:05

Urine-off of merknaam Ecodor is een enzym die de kattenpies lucht afbreekt. Kan je overal opspuiten. Niet afvegen maar zo op laten drogen, geeft geen vlekken. Maar ik ben toch bang dat het een soort terratorium drift is van je katje en dat ze zich bedreigd voelt. Moeilijk.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 13:24

Ze is gek op onze hond. Als de hond binnen is is ze altijd bij haar in de buurt, als ze de hond nou niet leuk vond had ik het nog begrepen. Ze ligt vaak bij haar in de mand tegen haar aan te knorren en te spinnen...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:28

Het zou best eens territoriaal kunnen zijn hoor. Als mijn vriend hier heeft geslapen, pist mijn kat daarna ook soms op bed :+

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:28

Fem schreef:
Urine off werkt inderdaad heel goed...
Het wordt zelfs in sommige bejaardentehuizen en zorginstellingen gebruikt...

Om de geur weg te halen of de mensen te ontmoedigen ergens te plassen waar je het liever niet hebt? :D

Sorry, stond er zo leuk...

Anne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:05

De Urine Off inderdaad op het kussen spuiten en in laten trekken.
Misschien voor de zekerheid even op een onopvallende plek spuiten om te kijken hoe het materiaal van het kussen reageert?

En misschien een Feliway verdamper ophangen? Mocht het plassen toch van de stress komen werkt dat vaak heel erg goed!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:29

antje_vip schreef:
Het zou best eens territoriaal kunnen zijn hoor. Als mijn vriend hier heeft geslapen, pist mijn kat daarna ook soms op bed :+

Omg, dan zou er denk ik een kat vliegles hebben :')

Urine off werkt hier ook heel goed, tegenwoordig een goedkope variant bij de action, die werkt ook aardig, weet niet hoe die het op stof doet..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:31

Ik zou er ook een kattenbak bij zetten. Als ze haar behoeftes wel op de bak doet en daarnaast in de mand kan het misschien zijn dat ze niet op de vieze bak wilt.
Algemene regel is het aantal katten plus 1 aan kattenbakken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:38

Zet even een open bakje met kattegrind naast de hondenmand.
katje goed in de gaten houden en desnoods af en toe even optillen en er op zetten.
denk dat je het bakje, een wasteiltje of wat dan ook echt even een paar weken moet laten staan.
heb er vroeger een gehad die het ook deed ging toen puur er om om de eigen geur bij de hond af te zetten omdat dat veiliger voelde.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:42

Je hebt ook kieskeurige katten die al ergens anders hun behoefte doen als er maar één keer in de kattenbak is geplast of gescheten. Zo eentje heb ik zelf namelijk ooit gehad, waarbij ik dus na ieder 'bezoek' de bak kon gaan uitscheppen. Anders zocht ze mooi een ander plekje.
Hoe vaak maak je de kattenbak schoon? Je zou eens kunnen testen of het werkelijk aan de in jouw kat haar ogen 'vervuilde' bak ligt.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:44

Het kan ook heel goed zijn dat je kitten uit stress in de hondenmand plast. Wat mogelijk helpt is zorgen dat ze een hoog lig /slaap plekje kan vinden. Katten vinden dat fijn, ze voelen zich daar veilig en hebben overzicht. En je kan ook een feliway verdamper in huis hangen. Dat zou ook goed kunnen helpen. En wat je ook nog kan doen is een tweede kattenbak aanschaffen. Katten vinden het fijn om hun behoefte te scheiden. Ik lees net dat je die al hebt.

_Kelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 16:05

Ik had wegens onverwachts gebrek aan tijd de kattenbak een dag later kunnen verschonen, mevrouw was het daar duidelijk niet mee eens. Ze stond gewoon gezellig in het waterbakje haar behoefte te doen :+