Mijn hamster is een beetje een oudje aan het worden. Ze slaapt veel meer en daardoor zie ik haar minder. Hierdoor krijgt ze ook minder beweging ik heb haar gewoon dezelfde hoeveelheden gegeven. (1 eetlepel om de dag) In haar voer zitten extra noten, pinda's, en gedroogde bananen. Omdat ik er altijd op tegen ben om haar onnodig wakker te maken doe ik dit ook bijna nooit. Vandaag heb ik dat toch even gedaan en schrok ontzettend wat een ongelofelijke dikkerd is het geworden!
Is ze echt vet (dus voelt ze heel zacht en vet aan en heeft ze vetkwabben achter haar pootjes) of heeft ze echt een dikke buik? Want dat laatste kan op een ernstig medisch probleem duiden..
Muffin01
Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-16 15:59
Foto's van gister avond, ze wilde helaas niet echt blijven zitten.
Ze heeft een zachte vette buik. Geen kwabjes van boven is ze ook erg breed.
Ik zou wat minderen met "vet" voedsel zoals noten, maar echt schokkend vind ik haar er ook niet uit zien. Het enige wat je met zon beestje kan doen is minder voer geven.
Denk zelf dat dit in zijn voordeel kan werken. Mijn ervaring is dat hamsters in hun laatste maanden ineens heel mager worden. Jouw hamster heeft tenminste nu wat spek, om later op te teren.