help,veel wespen in de tuin!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

help,veel wespen in de tuin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 10:13

Ik krijg de laatste dagen steeds meer wespen in de tuin,ik vermoed dat er ergens
een nest zit,maar kan nog niet ontdekken waar.
hebben meer mensen last van veel wespen?
is toch meestal veel later,augustus/september?
is er iets wat ik op mijn kleding kan doen zodat ze me me rust laten?
Ik durf bijna de tuin niet meer in.

secricible

Re: help,veel wespen in de tuin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:20

Andere kant vd tuin een val ophangen werkte hier vorig jaar super!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:22

Iemand laten komen die het nest opruimt.

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:23

Een val idd. Kan je gewoon maken van een oude colafles, dus hoeft niks te kosten. Gewoon fles doormidden knippen en in elkaar zetten met tape. Touwtje eraan zodat hij kan hangen en klaar. Op internet zijn wel foto's en een duidelijke uitleg te vinden. Heb dat altijd liever dan 1 uit de winkel want ik gooi ze weg als ze vol en vies zijn, dan hoef je niks schoon te maken. En blijven speuren naar het nest zodat er een verdelger kan komen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:41

Je kan het beste iemand bellen die er verstand van heeft.Je wil echt niet een zwerm boze wepsen achter je aan hebben.Of anders de hele zomer binnen zitten.We hebben een keer 3 nesten gehad.Voor het weghalen moesten de paarden naar binnen en wij ook.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:01

Britta31 schreef:
Je kan het beste iemand bellen die er verstand van heeft.Je wil echt niet een zwerm boze wepsen achter je aan hebben.Of anders de hele zomer binnen zitten.We hebben een keer 3 nesten gehad.Voor het weghalen moesten de paarden naar binnen en wij ook.

Wespennest volspuiten met bestrijdingsmiddel doe je liefst na zonsondergang, dan zit alles binnen te tukken en komen ze ook niet zo makkelijk achter je aan. Spul ervoor kan je gewoon in de winkel krijgen, maar je moet inderdaad eerst het nest zien te vinden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:12

Als de ingang van het wespennest goed zichtbaar is, idd als alle wespen slapen gif erin spuiten. Maar, er kan een enorm nest achter zitten en dan is het dweilen met de kraan open. Wij konden de ingang van het nest wel zien, maar na 2 keer gif spuiten was nest nog niet dood. Gemeente gebeld en die hebben het nest bloot weten te leggen en bleek enorm te zijn. Hadden wij nooit zelf kunnen doen :n

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:23

Het is dit jaar echt vreselijk.. Wij hebben nu ook een flink nest waar we al 4 keer in hebben gespoten maar het is nog niet weg. Helaas zit het in ons huis achter de windvangers. Echt zin om die af te breken om bij het nest te komen hebben we ook niet natuurlijk. Ik hoop dat we het met regelmatig spuiten wat onder controle kunnen houden..

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 11:35

Dat van die flessen ga ik doen.
ik weet nog niet of er een nest is en waar dat is,moet even goed in de gaten houden waar ze heen gaan vanavond.
ik heb een huurhuis dus als er een nest is kan ik bellen dat er iemand moet komen