voer kat met gevoelige darmen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

voer kat met gevoelige darmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 19:36

hoi bokkers, welk voer raden jullie aan? prijs is niet van belang! wel dat het ofwel makkelijk op internet te bestellen is of te koop in tom & co of in maxizoo.

Mijn katje van 15 maanden jong heeft sinds enkele weken last van gevoelige darmen. om de paar dagen heeft ze waterachtige stoelgang (geen echte diaree want ze doet gewoon zoals anders 1/2 keer per dag haar behoefte). ze is volledig onderzocht door de dierenarts en volledig gezond verklaard.
Nu krijgt ze sterilised cat van hill's. Ik zoek dus iets voor gevoelige darmen en liefst met weinig granen in het voer.
Het gaat om een binnenhuiskat.

wie heeft tips

Ilco

Re: voer kat met gevoelige darmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:44

Is er al een ontlasting onderzoek gedaan??
Zo ja, dan kun je sensitivity control/ hypoallergenic of gastro intestinal van Royal Canin proberen ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 19:46

is gebeurd, ze was volledig gezond

Ik zou liefst een voer dichter bij de natuur hebben dan wat ik nu voer. ik ben ook zelf sites aan het zoeken. zijn er mensen met ervaring met taste of the wild voer?

Nadia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:51

Als prijs geen factor is..dan heb je Natural greatness kattenvooer. Allemaal zijn graanvrij, en hebben 1 speciaal voor sensitive.
Wel duur, zelf gebruik ik hem niet omdat hij te duur is. Maar heb er goede reacties van gehoord.
Onze kitten is over zijn darm gevoeligheid heen (bleek een alvleesklier defect te zijn) en zit aan medicatie en een slag goedkoper voer. Dus de stap naar dit voer niet gemaakt, maar was onze volgende keuze geweest zijn tegen darm gevoeligheid.
Ook krijgt hij een deel versvlees dieet, Daily Meat vlees uit vriezer bv voor katten.
Meestal goed voor darmen, maar moet je wel goed ontwormen ivm met de risico's van rauw vlees.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 19:56

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:58

Misschien Orijen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 19:59

kan je meer over dat voer vertellen?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:01

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:03

klinkt goed! ongeveer zelfde samenstelling als taste of the wild. de website geeft wel aan met leveringstekorten te zitten voor dit merk.
zou je de vis en de vlees variant door elkaar kunnen geven zodat ze van beide dingen binnen krijgt, of is dat belastender voor de darmen?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:04

Dat weet ik niet. Ik heb de variant Cat en Kitten. Doen beide poezen het erg goed op.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:08

Mijn kat heeft ook gevoelige darmen.
Hij kan niet goed tegen koolhydraten. Ik voer tinlo barfmenu. De cattery variant, die is compleet.

Heb hiervoor applaws brokken gevoerd. Ging dus niet zo goed. Koolhydraten zitten in elke brok

Nadia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:17

Die feringa is nog wel betaalbaar, ik kijk even mee of mensen hier ervaring mee hebben. Mogelijk ook maar eens testen :)
Over Barf hoor ik ook goede dingen.
Ik voer als snacks trouwens ook graanvrije gevriesdroogde kip of ansjovis oid. Deze zijn ook wel te krijgen in dierenwinkels.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:20

het hoogste vleesgehalte heeft de natural greatnes gevolgd door de orijen. ik twijfel dus een beetje tussen die merken. het voordeel van natural greatness vind ik wel de sensitive lijn die orijen niet heeft.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:25

Ik heb voor mijn opvang katten
Royal Canin Gastro Intestinal Kat. Voorheen steeds ontzettend vieze diarree nu mooie vaste drolletjed

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:31

hmm, ik wil natural greatness bestellen om te proberen. kan je enkel met ideal betalen... volgens mij bestaat dat nieteens in belgië

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 22:33

Onze kat met gevoelige darmen knapte enorm op van Taste of the Wild, en als hij eens per ongeluk toch kattensnoepjes van Whiskas binnen kreeg had hij meteen weer diarree. Hij leek gevoelig voor granen te zijn. Hoor je vaker dus als je graanvrij probeert heb je best kans dat het verbetert. Lukt dat niet kun je nog overwegen om een eliminatie dieet te gaan volgen door een tijdje (minimaal 6 weken) alleen een eiwitbron te voeren die in het huidige voer niet voorkomt, zoals eend of paard of struisvogel. Maar misschien is dat niet eens nodig....