3 jaar geleden hebben wij een nieuw hok voor onze konijnen gebouwd, met een vaste ren er aan. Gras als ondergrond, wat boomstronken erdoorheen, hok erbovenop met 2 verdiepingen en klaar.
Nu houden onze konijnen erg van graven, dus hadden wij halverwege het hok een plank gezet zodat het zand uit het hol niet door het hele hok zou verspreiden. Helaas hebben alle planken het niet kunnen tegenhouden, waardoor de grond met ong 10/20cm verhoogd is/was. Verder hadden wij een heel onstabiel en slecht nachthok, dat ook wel vervanging kan gebruiken. Het gaas is ook uit gaan rekken en verbogen. Dus ik ben met mijn vader gaan overleggen en gaan nadenken wat wij willen veranderen.
Ik hoop dat er mensen zijn die het leuk vinden om te volgen hoe wij ons konijnenhok verbouwen!
Dit is hoe het er eerst uit zag:
Doorgezakt of uitgerekt gaas

Hier zie je aan de rechterkant het 'grote' hol.

Half vergaan hok (overigens nog wel op een wonderbaarlijke manier waterdicht)

Plank om het zand tegen te houden

Rechtsachter zie je nog een hol

Zand...

We zijn begonnen met zand weghalen, heel. veel. zand. Dit doen we d.m.v. puinzakken voor een gedeelte te vullen en dan weg te brengen.
Rechtsvoor gedaan, en een muurtje neergezet zodat er niet weer zand op zou komen.

Rechterkant gedaan, gedeelte linksvooraan, planken weggehaald.

Het muurtje even verplaatst. Dat rekje vooraan ligt op de ren omdat wij het gaas grotendeels hebben losgehaald om te kunnen scheppen. We maken dit dan weer vast met een paar ijzerdraadjes, maar vanwege het grote aantal katten in deze buurt toch voor de zekerheid het rekje er overheen. De andere ren ligt op het hok omdat dat even praktisch is :p

En de bewoonsters nog even:
Snuffel

En Snoepie

Dat is eigenlijk ook het enige dat we tot nu toe hebben gedaan

Ik ben vast nog wat vergeten, maar voor nu wel even klaar!
Hopelijk tot de volgende update!