Bang voor hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Bang voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 21:07

Hoi,

Ik werk als vakantie baan met dieren, in een huisdierenhotel.

Vorige week zaterdag kwam er een hond binnen, een pittige kruising.

Wij vragen aan de baas als wij met de hond kennis mogen maken door hem te aaien.
Nou dat mocht van de beste man maar toen ik hem aaide haaldde hij uit naar mij.
Ik kon nog net op zij springen. Ik ben hier erg van geschrokken terwel ik normaal nooit bang ben voor honden.

Vandaag moest ik hem met mijn baas buiten zetten maar hij kwam 2 x met zijn tanden ontbloot naar mij toe. Gelukkig stond ik achter een hek maar toch....

Ik ben nu gewoon bang van die hond.

Hebben jullie tips?

Grtjs Yenni.

MamaMiesje

Re: Bang voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:11

Lekker aan iemand anders overlaten die hond ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:13

De hond door je collega's laten doen.
Hond is er maar voor even.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:13

Onverantwoordelijk van de eigenaar van het pension om 15 jarige honden uit hokken te laten halen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:15

MamaMiesje gaf je al de beste tip. De hond voelt nu ook dat jij bang bent voor hem dus zal dit denk ik blijven doen. Overigens snap ik je angst na de eerste uithaal heel goed het is geen chiwawa(hoe schrijf je dat eigenlijk) die maar een krasje achterlaat. Een ander kan misschien wel beter met de hond over weg dan kun jij zonder angst de andere dieren doen daar.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:26

Alleen mensen mee laten dealen die dat wel durven en de overmacht hebben, is anders alleen maar gevaarlijk voor je en niet goed voor de hond. Heb lang stage gelopen in een asiel, en als ik een hond niet durfde naar buiten te doen (wat er gelukkig maar 1 was) liet ik het gewoon iemand doen die wel om kon gaan met het beest of me kon laten zien hoe ik ermee om moest gaan.

Dus in jouw geval, door je collega's laten doen! Hij zal binnekort ook weer weg zijn

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:51

Zou ook even na gaan hoe het met verzekering zit. Stel dat je wel eens gebeten wordt. (wat natuurlijk niet te hopen is)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 21:55

Ik doe ze ook niet alleen buiten hoor. We zijn altijd met 3 man maar om hem naar zijn hok te begeleiden lopen wij er een beetje achteraan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:01

Hoi ik zou aangeven dat je deze hond eng vind en niet meer in zn buurt komt, dat moet toch wel mogelijk zijn. ik heb een tijd geleden ook een hond ontmoet die uitviel terwijl ik ooit al met haar gewandeld had dus verwachte het totaal niet maar ze was gelukkig begrenst dat ze niet kon bijten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:10

kohtje schreef:
Onverantwoordelijk van de eigenaar van het pension om 15 jarige honden uit hokken te laten halen.

Beetje kort door de bocht >;)
Ik haal ook paarden uit de stal op mijn werk, maar dat doe ik ook met de paarden die ik rijd. Precies dezelfde handeling, maar het ene zou onverantwoord zijn en het andere niet. TS haar werk heeft met dieren te maken, als ze ze niet uit een hok kan halen, wat dan wel?

TS, inderdaad deze hond lekker laten en een andere pakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:13

Veiligheid voor alles. Zo'n hond voelt ook jouw angst dus laat iemand anders het lekker doen. Als je het goed uitlegt vinden ze dat heus geen probleem. :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 22:22

Dank jullie wel! Ik ga praten met mijn baas. :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:53

Geen risico's nemen. Niet mee bemoeien.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 23:03

Dankjewel

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:40

Wat een leuk baantje! Jammer van deze nare ervaring, maar hopelijk doe je nog genoeg positieve ervaringen op. Ik zou deze hond dus aan een ander overlaten. .

Als je kennis wilt maken met een hond, ga dan niet zomaar aaien. Al zegt de eigenaar van wel, niet alle honden vinden dit prettig.
Hoeveel weet je over gedrag en lichaamstaal? Mij heeft dit heel erg geholpen in de omgang met honden waardoor ik veel zekerder werd. Vooral het opmerken van stresssignalen kan je in de toekomst helpen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 12:42

Da's toch niet moeilijk!!!

Gewoon die hond links laten en het aan een ander overlaten, klaar!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:35

Zulke honden belden wij de eigenaar. Dan was er keuze de hond ophalen of ander pension of rest periode alleen in de kennel binnen en buiten maar er niet uit.

Bijt wonden zijn naar en honden die durven en beetje formaat hebben moet je niets mee doen. Je blijft nergens als zo n hond de aanval in zet. Een pension is al vreemd en druk en spannend en bijtgrage honden horen dan veilig in de kennel ;)

Wij hadden ook valse hondrn met regelmaat sommige waren goed een kennel gewoon of gingen er graag in die mochten los op speciaal plein dat aan de kennels vast zit. Zonder contact met de hond te hebben konden ze dan los spelen en rennen.
Kennel in? Dan koek binnen in etensbak. Hond komt luik dicht en veilig vergrendelen en kennel buiten dicht doen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 15:44

De eigenaar weet dat het een zeer moeilijke hond is. Maar wij kunnen zulke honden moeilijk weigeren...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 01:17

Dan weiger je ook niet maar geef je de eigenaar wel een keuze.

Ik heb ook 2 moeilijke honden zelf naast 4 makkelijke. Als ik op vakantie ga zonder hun dan zet ik ze in pension in een kennel en ik haal ze er weer uit. Tussendoor komen ze nooit de kennel uit. Wil ik niet ivm hun veiligheid en die van de verzorgers. Ook expres pension gezocht met veel ervaring en ruime kennels wel wat verder rijden maar anders geen relaxt weekend weg. Als we langer weg gaan dan gaan ze mee ;)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 06:55

Yenni schreef:
De eigenaar weet dat het een zeer moeilijke hond is. Maar wij kunnen zulke honden moeilijk weigeren...

Nou dat is natuurlijk onzin. Als je geen zin heb in een bepaalde hond in je pension dan kun je dat gewoon zeggen.
Sommige rassen zijn ook niet overal welkom.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:45

prugelpiet schreef:
kohtje schreef:

Beetje kort door de bocht >;)
Ik haal ook paarden uit de stal op mijn werk, maar dat doe ik ook met de paarden die ik rijd. Precies dezelfde handeling, maar het ene zou onverantwoord zijn en het andere niet. TS haar werk heeft met dieren te maken, als ze ze niet uit een hok kan halen, wat dan wel?

TS, inderdaad deze hond lekker laten en een andere pakken :)

Noem het kort door de bocht. Vaak is de verzekering niet in orde. TS is minderjarig en je werkt met honden van vreemden.
Hier komt echt niemand in de kennel. Stel je voor dat iemand gebeten wordt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 10:55

Daarom hadden wij vroeger kennels waarbij je de deur naar buiten door een touw open kon zetten en weer kon laten zakken.

In het pension waar ik werkte hadden wij ook weinig met de dieren te maken. Ja, de deur naar buiten open zetten bij honden die bij de vaste medewerkers betrouwbaar waren, maar verder vooral schoonmaken enzovoorts. Alleen de volwassenen die daar vast in dienst waren haalden moeilijkere honden er uit. Zelfs de makkelijkere die naar de speelweide mochten werden door hun meegenomen en niet door de jongeren.

Beetje apart dat er meteen geroepen wordt dat zo'n hond niet in een pension hoort. Mijn moeilijke hond, die zeer waarschijnlijk ook durft te bijten, gaat juist alleen maar naar een pension. Maar dan wel één waar ze honden goed inschatten en met rust laten. Niet alleen maar in een kennel laten zitten, maar ervaring hebben en dus ook oplossingen zodat ook de moeilijkere honden hun beweging/plezier kunnen hebben. (EDIT: Ah, ik zie dat dierenfan dus precies hetzelfde zegt, ik had maar half gelezen, sorry!)

Erg jammer dat de eigenaar zijn eigen hond onderschat heeft, trouwens. Of er te luchtig over doet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:37

Yenni schreef:

Nou en?
Dan doet de eigenaar het toch lekker zelf.

Dat hoef je niet te doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:57

Idd niet overal zijn moeilijke honden welkom. Ik heb ook rond gebeld en verhaal gedaan en moest ook terug bellen of kreeg te horen dat ze niet welkom waren.

In oktober gaan ze een dagje proef draaien ook dat is belangrijk bij moeilijke honden.

Bij die van mij is bijten niet het grootste probleem dat doen ze niet snel. Wel giga jacht instinct vals naar andere honden en enorm mensenschuw. Wij kunnen er alles mee thuis maar op straat kunnen wij de teef ook niet benaderen en hebben ze nu 1 jaar en ze kennen ons nu bijna 2 jaar. Gaat dus niet om beetje bang voor mensen maar echt extreem.

Ze heeft wel veel rust en is relaxt en veel plezier in het leven zo lang mensen maar op afstand zijn. Daarom lopen wij altijd in bos of op verlaten veld ;)