Bracco Sjors in de picture!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Bracco Sjors in de picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 17:35

Hallo allemaal,

Ik heb al tijden geen topic meer geopend, maar dit hondje verdient wel een eigen topic vond ik.

Afgelopen woensdag heb ik Sjors opgehaald uit Schotland. Hij is een Bracco Italiano reu van bijna 16 weken oud. De bedoeling is om hem volledig te trainen als mantrailer volgens de NSARDA standaard, maar voorlopig is hij nog lekker babyhondje.

Afbeelding
Zijn prachtige kijkers..

Afbeelding

Afbeelding
<3

Afbeelding

Afbeelding
"They told me I could be anything, so I became a rabbit."

Vanmiddag zijn we samen met vriendin, haar vriend en Aussie bij het water gaan kijken of hij ook watterrat genen heeft. Een beetje door de plasjes lopen was allemaal wel leuk, maar achter Maggie aan zwemmen hoefde nog niet.

Tot hij opeens helemaal dol werd en zo het water in sprong. Oeps! Gelukkig kan hij zwemmen.. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:39

!!! <3 ze zijn zo gaaf om op de foto te zetten!

Limoen

Re: Bracco Sjors in de picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:10

Hij is super leuk! :D <3

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 18:40

Klopt Denise! Hij heeft al die hele typische Bracco uitdrukkingen en houding, zo gaaf!
(En dat vel dat overal heen slingert als hij rent, het ziet er niet uit := )

Absoluut Limoen! :D

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:12

Mantrail, wat is dat? Speuren?

Wel een prachtige pup, heerlijk al dat losse vel

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 08:22

Mantrailing is het speuren naar vermiste personen. De hond leert dan één specifiek spoor te volgen van die persoon en dat maakt het mogelijk om ook iemand in een stad of bos iemand terug te vinden of na te gaan waar deze geweest is. :)

Dankjewel!

Terre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:55

Ach wat leuk en ook erg leuk dat hij echt een taak gaat krijgen. Veel succes met hem!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:08

Oh dat puppyvel <3 Ik kom er hier in het bos wel eens een tegen en ik vind hem echt geweldig! Hoe doen Bracco's het met loslopen? Als in: hoe zit het jachtinstinct? En weet je iets over de gezondheid binnen het ras?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:10

Ooo een Italiaanse gentlemen <3
Geweldig ras en zo te zien een prachtige exemplaar :j

Ben benieuwd hoe hij zijn werk op gaat pakken

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 16:09

Ik ook Seven!

Neus werkt prima in elk geval, dus gaan langzaam aan een beetje beginnen straks. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:11

Leuk ben benieuwd
Ik begin met pups ook altijd gelijk met speurwerk zo goed voor de concentratie en het smeden van een werk band :D

Maak je een keer een filmpje van de speur beginselen ben reuze benieuwd

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 16:14

Lisitano schreef:
Oh dat puppyvel <3 Ik kom er hier in het bos wel eens een tegen en ik vind hem echt geweldig! Hoe doen Bracco's het met loslopen? Als in: hoe zit het jachtinstinct? En weet je iets over de gezondheid binnen het ras?

Tja, ervaren fokkers hebben me verteld dat ik het jachtinstinct er niet uit krijg en dat ze tijdens het wandelen wel eens een ommetje maken als ze wat ruiken.
Nou zie ik daar dan alleen maar een uitdaging in. Jachtinstinct is niet erg, zelfstandig jagen wel.
Hij loopt nu probleemloos los, ruikt vanalles maar komt als ik fluit.

Mijn trainer in Schotland heeft al zijn jachthonden (en die worden vanaf september ook volledig gebruikt voor de jacht) en Bloedhonden altijd los lopen, geen enkele hond loopt weg of jaagt zelfstandig.
Ik heb er dus wel vertrouwen in dat dat goed komt, en anders boeken we een traintripje aan de overkant van de zee haha!

Qua gezondheid zullen ze wat gevoeligheid hebben voor HD, maar welk groot ras heeft dat niet.. Er zijn niet zoveel fokkers in Nederland en bij alle fokkers kun je met een gerust hart een pup halen is mij verteld. Het is niet een doorgefokt ras, er zijn er niet zo heel veel in Nederland en dat komt de gezondheid vast ten goede.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 16:15

Seven schreef:
Leuk ben benieuwd
Ik begin met pups ook altijd gelijk met speurwerk zo goed voor de concentratie en het smeden van een werk band :D

Maak je een keer een filmpje van de speur beginselen ben reuze benieuwd

Jong geleerd, is oud gedaan!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:17

Zeker :j
Het is lichamelijk licht maar geestelijk echt een uitdaging zouden veel meer mensen moeten doen met jonge honden :D

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:18

Mlies schreef:
Lisitano schreef:

Tja, ervaren fokkers hebben me verteld dat ik het jachtinstinct er niet uit krijg en dat ze tijdens het wandelen wel eens een ommetje maken als ze wat ruiken.
Nou zie ik daar dan alleen maar een uitdaging in. Jachtinstinct is niet erg, zelfstandig jagen wel.
Hij loopt nu probleemloos los, ruikt vanalles maar komt als ik fluit.

Mijn trainer in Schotland heeft al zijn jachthonden (en die worden vanaf september ook volledig gebruikt voor de jacht) en Bloedhonden altijd los lopen, geen enkele hond loopt weg of jaagt zelfstandig.
Ik heb er dus wel vertrouwen in dat dat goed komt, en anders boeken we een traintripje aan de overkant van de zee haha!

Qua gezondheid zullen ze wat gevoeligheid hebben voor HD, maar welk groot ras heeft dat niet.. Er zijn niet zoveel fokkers in Nederland en bij alle fokkers kun je met een gerust hart een pup halen is mij verteld. Het is niet een doorgefokt ras, er zijn er niet zo heel veel in Nederland en dat komt de gezondheid vast ten goede.

Dankje! Na mijn zelfstandige jagers zou mijn hart het niet nog eens aankunnen gok ik zomaar :')
Dus de Bracco blijft op mijn lijstje, ik vind ze zo ontzettend mooi. Die oren <3

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 16:18

Seven schreef:
Zeker :j
Het is lichamelijk licht maar geestelijk echt een uitdaging zouden veel meer mensen moeten doen met jonge honden :D

Vind ik nou ook haha! Iedereen vindt het leuk, honden vinden het heerlijk...

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-16 16:21

Lisitano schreef:
Dankje! Na mijn zelfstandige jagers zou mijn hart het niet nog eens aankunnen gok ik zomaar :')
Dus de Bracco blijft op mijn lijstje, ik vind ze zo ontzettend mooi. Die oren <3

Ik vind Sjors tot nu toe een erg makkelijk hondje! Als hij zich zo blijft ontwikkelen ben ik meer dan tevreden. :j

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:17

Agossie, wat een leukerd. :+: Heel veel plezier met hem en succes met zijn training, blijf vooral genoeg foto's spammen. Geweldig hoe zijn losse huid overal heen vliegt. :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:00

Wat gaaf dat je met deze knapperd gaat Trailen zeg!! Staat nog op mijn verlanglijstje! Mantrailen is zo ontzettend gaaf!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 12:15

Is het absoluut! In 2009 ben ik er in Schotland mee in aanraking gekomen, uiteraard met Bloedhonden. Sindsdien daar veel getraind en druk bezig om papieren te halen om volledig instructeur te zijn volgens de richtlijnen van national search and rescue association Scotland. Daar is het niet voor de fun, maar gaat het echt om het verschil kunnen maken. Dus Sjors moet nog flink aan de bak haha, met trainingen daar en in Duitsland.

Ben deze week begonnen met scent discrimination, de training voor het trailen aan. Dat eerst maar goed erin, dan zien we dan wel weer verder! :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:17

Succes!!

Het opsporen van vermiste personen enzovoort vind ik zo mooi... Dat dit gewoon kan met honden is toch geweldig!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 12:18

Zou veel vaker gebruikt kunnen worden! :j