Voer taste to THE wild.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Voer taste to THE wild.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 23:26

Wie kan mij ervaringen geven over dit voer? En hoeveel per dag een hond van 28 kilo moet krijgen?

Ik wil misschien over stappen op dit voer omdat ze van de huidige brokken (een bekend,duur merk) veel moet poepen.

Ze heeft wel beetje gevoelige darmen

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:40

Ik denk dat je Taste Of the Wild bedoelt?

Erg goed voer hoor! Hoeveel je exact moet geven aan jouw hond, weet ik niet. Is niet erg goedkoop ...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:47

Taste of the wild is wel goed voer.
Maar je moet ook kijken hoe je hond er op reageert.

Mijn hond kreeg bijvoorbeeld eerst Dog Lovers Gold Passion maar hij had daar breiige ontlasting van.
Terwijl het wel een goede voeding is, kwaliteit vergelijkbaar met taste of the wild.
Sinds hij Acana krijgt is dat probleem helemaal over.

T3mptati0n

Re: Voer taste to THE wild.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:50

Onze voergevoelige teef krijgt dit ook, ze weegt zo'n 25/30kg en krijgt ongeveer 300 gram per dag. Maar dit is totaal afhankelijk van je hond, ene hond is meer nodig als een andere hond.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:55

300 gram ?? Die van mij heeft ook zelfde voer weegt t zelfde maar eet 800 gram per dsg. Is een koningspoedel trouwens

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 00:07

Jep 2x150 gram :) tis een pitbull en blijft zo perfect op gewicht!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 00:54

Wij voeren het hier ook aan onze honden.
Wel alleen de vis variant dat is de enigste waar ze het goed op doen.
Krijgen hier ongeveer 200/250 gram per dag met een gewichten tussen de 12/14 kg

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:38

SternPhoto schreef:
300 gram ?? Die van mij heeft ook zelfde voer weegt t zelfde maar eet 800 gram per dsg. Is een koningspoedel trouwens

Mijn eigen poedels moeten ook flink meer eten dan de verpakking. Het is de moeite waard om dan te kijken waar relatief veel kcal in zitten, voer gaat van 3500kcal/kg tot 4300kcal/kg (±20% verschil).

Qua richtlijn is het normaal 1-1.2% lichaamsgewicht aan goede kwaliteit brok (waar TOtW onder valt). Ik heb een tijdje TotW gevoerd en het was prima voer. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op nutro choice omdat alle honden bij ons thuis dat mogen hebben, het er ontzettend goed op doen en goed betaalbaar is.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 09:42

Ik wil deze proberen alleen ben ik nog niet uit welke.

Ze heeft als pup giardia gehad, en dus veel diarree,
Ook door onverklaarbare koorts gehad en op de antibiotica gezet.

Nu wil ik wel iets wat de darmen ondersteund.

Ik twijfel welke ik zou doen
De gewone met bizon, of toch diegene met prebiotica. 1 is alleen op lam gebaseerd en de andere zit ook weer rund in.

Ik geef nu EUkanuba Duitse herder. Daar deed ze erg goed op ik begin gewoon keurig 1 tot 2x poepen nu 3 tot soms 4x

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:45

Een van mijn teefje heeft ook darm problemen, kan weinig voor verdragen.
Ben begonnen met de gele zak bizon, dit ging niet goed bij meerder honden niet.
Toen overgestapt op de vis variant en dat gaat nu al 1,5 jaar goed.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:49

Mizora schreef:
SternPhoto schreef:

Mijn eigen poedels moeten ook flink meer eten dan de verpakking. Het is de moeite waard om dan te kijken waar relatief veel kcal in zitten, voer gaat van 3500kcal/kg tot 4300kcal/kg (±20% verschil).

Qua richtlijn is het normaal 1-1.2% lichaamsgewicht aan goede kwaliteit brok (waar TOtW onder valt). Ik heb een tijdje TotW gevoerd en het was prima voer. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op nutro choice omdat alle honden bij ons thuis dat mogen hebben, het er ontzettend goed op doen en goed betaalbaar is.

Ik ga ook over op iets anders, deze wordt me te duur. Helaas tis een goede brok maar heb bijna anderhalve zak per maand nodig

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:51

T3mptati0n schreef:

Mijn kleinste eet 100 gram per keer. Vindt t voor een pit echt weinig. Mijn zus voert dit ook en heeft een bully xxl en een gwn pit maar die krijgt 400/500 gram per keer. Die is mooi gespierd en niet dik. Daarom stond ik er van te kijken van 300 gram.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 09:58

Ik ga denk ik eerst de gevogelte proberen. Aangezien EUkanuba ook voornamelijk kip in heeft. Ze doet het er verder prima op, op de vele ontlasting na. Wel gewoon normale ontlasting.

Ik hoop dat ik geen 1,5 zak per maand want dan wordt het IND een duur grapje.. Ik ga eerst voor een 6kg zak.

De orijeen vind ik erg duur. En door al die verschillende merken voer, zie ik door de bomen het bos niet meer haha.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:47

SternPhoto schreef:
T3mptati0n schreef:

Mijn kleinste eet 100 gram per keer. Vindt t voor een pit echt weinig. Mijn zus voert dit ook en heeft een bully xxl en een gwn pit maar die krijgt 400/500 gram per keer. Die is mooi gespierd en niet dik. Daarom stond ik er van te kijken van 300 gram.

Je bent welkom om te komen kijken hoor :) onze teef is ook mooi gespierd en absoluut niet dik, maar doet het prima op deze hoeveelheid. Als ik d'r meer ga geven word het een worst op poten en dat hoef ik niet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:58

Voor 30kg hond is de aanbevolen hoeveelheid voer 325g, als richtlijn voor de juiste hoeveelheid vitaminen en mineralen houd ik aan dat je minstens 75% van de aanbevolen hoeveelheid moet voeren, met 300g zit je daar ruimschoots aan, dus geen enkel probleem.

Als je meer dan het dubbele moet voeren dan aanbevolen zou ik kijken voor een ander voer of olie bij gaan voeren. Van sommige vitamines en mineralen wil je ook niet te veel voeren en eigenlijk geeft dat aan dat het niet zulk passend voer is voor je hond.

Om die reden heeft onze rottweiler een tijdje op RC Great Dane gestaan. Ik heb nog maar één kcalrijkere brok gevonden dan die (ook RC trouwens) maar die was erg slecht te krijgen. Daarmee is hij terug op gewicht geraakt. Nu hij metacam krijgt, is hij terug naar Nutro choice en zijn we nog altijd de hoeveelheid voer aan het afbouwen omdat hij wat spekkig blijft (eerder kon je zijn ribben duidelijk zien). Bij één van mijn poedels hebben we eindelijk de stress kunnen terugbrengen (3 gedragstherapeuten verder en met behulp van homeopathische middelen), sindsdien hebben ze beide genoeg aan iets meer dan de richtlijn.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 11:17

Het rare is. Ze is pas na haar sterilisatie 4 weken geleden) in eens meer gaan poepen.

Ik heb haar ook al ontwormd.
Of de darmen hebben een klap opgelopen door de narcose en 2 dagen ontstekingsremmer. En heeft nu tijd nodig om te herstellen.

Maar taste of THE wild wil ik best proberen, alleen de prijs..

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:05

Als je het alleen overweegt ivm de hoeveelheid ontlasting zou ik het overstappen nog eens overwegen. Die van mij poepte op de taste of the wild net zo veel als op de Hills die hij daarvoor altijd kreeg. Bij de taste of de wild viel hij ook af en moest ik bijna het dubbele geven dan van de hills dus ik ben terug geswitcht.. Overigens at hij het wel goed en dat terwijl het een zeer kieskeurige eter ks.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 13:54

Ik ga een 6kg zak bestellen om te zien hoe ze het doet. Terug gaan op de EUkanuba kan altijd nog