Nu zit ik dus met 6 baby konijntjes. Super leuk natuurlijk. Al was het niet de bedoeling.
Ik heb nog nooit een nestje konijntjes gehad. dus geen ervaring. (wel cavia's vroeger)
Waar het waarschijnlijk mis is gegaan: (sla gerust over)
Ik had 2 jonge konijnen. Ze zitten buiten in een groot hok, en toen we in april verhuisd waren had ik een mooi stukje gevonden waar ik een ren kon maken. vonden ze heerlijk. Normaal blijf ik er altijd bij maar ik was even naar binnen, en natuurlijk, ze waren ontsnapt. de een zat vooraan en kreeg ik meteen gevangen. de ander vluchtte naar de buren. 2 dagen later kon ik hem vangen.
Daarna waren ze nog eens ontsnapt. Het hok is meer een houten frame met veel gaas, en daarop en klein normaal buitenhokje. nu kun je het hok openen door een klep van de ren te halen. die lag gewoon op 2 balken. Ze hadden de balk aan een kant half eraf geknabbeld (en de 2 knaagblokken zijn nooit aangeraakt) en snachts de klep omhoog geduwd zodat deze half in het hok viel en ze er uit konden klimmen. Volgende dag waren er dus geen konijnen meer.
een heb ik tot nu nooit meer gezien. De ander zag ik soms bij de buren lopen (die ik toen nog niet kende) maar ik kon er niet bij. Dus een keer aangebeld. proberen te vangen. niet gelukt. Dag erna mocht ik weer komen. had hem bijna meteen.
Dus alles weer goed. Andere konijn komt misschien nog terug. Anders haal ik gewoon een vriendje bij. (Had ondertussen al een vrouwtje uit een nestje gereserveerd)
Tot vandaag dus. Ik heb er wel eens aan gedacht, maar geloofde niet dat ze zwanger was.
Waarschijnlijk heeft vriendjes gemaakt met een van de buurtkonijnen

Het nestje en mijn vragen
Het zijn er 6 en ze lijken gezond. Ze bewegen en piepen. Geen doden. Natuurlijk houd ik ze in de gaten.
Ze zijn zwart. Geeft dat al de kleur aan die ze gaan worden? (ik dacht namelijk dacht ze roze geboren werden

Mama konijn eet als een paard.
Heb natuurlijk het gebruikelijke opgezocht. Tot nu toe lijkt alles goed.
Het enige waar ik me een klein beetje zorgen over maakt is de mama. Ze lijkt kerngezond. eet en beweegt en doet braaf haar trucjes, maar ik heb even naar haar kontje gekeken en het ziet er wat anders uit. Misschien is het normaal, maar zal hier toch nog eens een foto plaatsen.
Stel de moeder voed de konijntjes niet genoeg. Zou ik dan zelf iets kunnen geven? (behalve konijnenmelk)
Ik ben van plan een vrouwtje te houden zodat ze toch weer samen zijn. De rest wil ik via via als het lukt, of via marktplaats een goed huisje geven.
Vinden jullie het leuk om te volgen hoe ze groot worden?
En zijn er mensen die ervaring en tips hebben?
Een reacties zou leuk zijn!