Op vakantie met hond (vakantiehuizen, parken etc.)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenvdB

Op vakantie met hond (vakantiehuizen, parken etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 18:41

Hoi allemaal,

Wij willen graag met onze hond op vakantie en wil graag jullie ervaringen horen.

Land:
Nederland of België

Accommodatie:
Vakantiehuis privé of op een vakantiepark

Voorkeur omgeving:
Aan het strand of in het bos

Personen:
2

Wie weet er wat leuks?

Google heb ik natuurlijk af afgezocht. Maar er zullen ook vast vakantiehuizen te huur zijn die niet zo snel op google te voorschijn komen zoals bijvoorbeeld Le Valy Paradis

Amyd

Re: Op vakantie met hond (vakantiehuizen, parken etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:43

Dogsincluded.nl heb ik ook net geboekt maar dan voor Duitsland. *\o/*

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 18:46

Amyd schreef:

Ik ga even kijken! Bedankt.
Duitsland wil ik zelf niet. Wij hebben een Stafford en ik had begrepen dat je dan een muilkorf bij moet hebben / aan moet hebben. Daar ga ik haar geen plezier mee doen haha

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:04

Texel <3
Op het Beach park van Landal heb je leuke huisjes waar je hond ook welkom is. Strand op loop afstand en bos prima met de auto te doen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:51

josewoos schreef:
Texel <3
Op het Beach park van Landal heb je leuke huisjes waar je hond ook welkom is. Strand op loop afstand en bos prima met de auto te doen.

Jaaaa Texel! Ben daar twee weken geleden geweest en het was zo hondvriendelijk *\o/* .
Overal waterbakken, los op het strand, bakfietsen te huur voor de hond etc. We hebben echt genoten!

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:54

Duinrell kan ook, wij hadden een mooi huisje vlakbij het bos. En leuk zwembad bij het park :) Geen idee of dat iets is voor je haha

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:01

Den Mollenhof in Winterswijk Meddo
Vlak bij groot meer het Hilgelo
en kilometers bos en ook ruiterpaden

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:03

Over 2 weken ga ik naar de gelpenhoeve, Aalden in Drenthe.
Omheinde tuin, speeltuin voor de hond en zelfs de paarden mogen mee.
Zowel bed and breakfast als vakantiewoningen.
Ik heb er alvast zin in.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:22

Mijn ouders gaan altijd met de hond op vakantie en zitten dan ook in een huisje.
Mijn vader zoekt hiervoor alleen maar naar particulieren huisje, omdat daar toch vaker een hond in mag. Zoek hier eens op ;)

Hou er wel rekening mee dat de hond overal mee naartoe moet. Ik denk namelijk dat een hond een onbekend huis niet heel laat als jullie bijv. weg gaan..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:20

Ik ga wel eens met de hond naar een huisje op de Veluwe. Het is particulier, dus geen park en toerisme, de tuin is goed omheind, dus hond kan lekker buiten. Je loop in enkele minuten het bos in en de heide op. Ik vind het er heerlijk. En het is spotgoedkoop ;)
Mocht het je iets lijken pb ik je even een link.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:51

Wij zijn regelmatig met onze Rottweiler bij centerparcs geweest. kost niet veel extra. Landal laat ook honden toe ( is duurder dan centrerparks). verder even goed uitzoeken welke vaccinaties er nodig zijn ( ivm. honden die uit het buitenland komen heeft centerparcs bv. de rabies vaccinatie verplicht)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:38

Ik geloof dat heel veel Landal parken helemaal oke zijn met honden. Meestal gaan wij naar dat soort parken en dan in het bos met 2 honden. Ze hebben zelfs aparte voorzieningen voor honden zoals het hondentoilet. Niet dat die van mij daar graag in gaan, maar het is het idee dat telt. :+

Ze vinden het vaak erg leuk, en mijn honden accepteren ook goed dat we een tijdje ergens anders gaan "wonen". Sommige honden kunnen hier wat meer moeite mee hebben, maar die 5 die ik mee heb gemaakt vinden het wel best allemaal. Ze zijn trouwens ook extra rustig in een vakantiehuisje. Iets minder waaks vaak maar toch nog enigszins wel.

En inderdaad wel even goed verdiepen in vaccinaties voor als je naar het buitenland gaat. Krijgen ze ook een mooi stel hangertjes van aan de riem vind ik persoonlijk. :)

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:49

MarleenvdB schreef:
Amyd schreef:

Ik ga even kijken! Bedankt.
Duitsland wil ik zelf niet. Wij hebben een Stafford en ik had begrepen dat je dan een muilkorf bij moet hebben / aan moet hebben. Daar ga ik haar geen plezier mee doen haha

Ik weet dat als je hond meer dan 20 kg weegt je altijd een muilkorf bij je moet hebben in Duitsland, maar over speciale rassen heb ik nog niet echt iets kunnen vinden.
Ik heb altijd een muilkorf bij me voor mijn labrador in DE maar die past niet eens :o

Mijn honden vinden het trouwens best als ze even alleen achter moeten blijven in het vakantie huisje.

In België zijn ze sowieso wel makkelijker met diverse rassen.
Staat ook zat België op dogsincluded.nl

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:52

In Nunspeet zit volgens mij een park dat ook echt bedacht is op honden. Ik weet de naam niet meer.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:04

Wij zijn vorig jaar dan naar het eiland Corsica geweest met de hond. Via Dogsincluded.nl geboekt en dat was zo onwijs goed geregeld allemaal. Via mail kregen we van te voren uitleg met wat me allemaal moesten regelen voor onze hond en waar dat kon en hoe. Ook helemaal uitgelegd waar de dichtstbijzijnde dierenarts zat, dierenwinkels en waar je bepaald voer kon kopen op Corsica in de buurt van het huis.

Wij zijn goed geholpen door de klantenservice toen we op zondag wat vragen hadden.

Kortom , wij hebben een zeer goede ervaring met Dogsincluded

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:22

Nadeel van de meeste parken zoals landal etc is de honden wel welkom zijn, maar je moet ze continu aan de lijn hebben
Bij dogsincluded heb je veel huisjes waar de tuin goed omheind is , kun je tenminste de deur opengooien zonder de hond vast te moeten leggen etc.

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 11:49

Wauw bedankt allemaal voor de reacties!

- Duitsland:
Ik lees verschillende dingen op websites over een Stafford mee naar Duitsland nemen. De ene site zegt dat als je hond 20+ kg weegt of een schofthoogte van meer dan 40 cm heeft, je een muilkorf bij moet hebben.
Een andere website zegt het volgende:

Pitbulls, Staffordshire terriërs, Staffordshire bullterriërs en Bullterriërs mogen in Duitsland worden ingevoerd, mits je niet langer dan vier weken in Duitsland verblijft of op doorreis bent.
Deze honden moeten altijd een muilkorf dragen. Ook moet je je hond altijd aanlijnen (dit geldt voor alle rassen).
Als je hond zwaarder is dan 20 kg. of een schofthoogte heeft van meer dan 40 cm. moet je (officieel) een muilkorf bij je hebben.

Ik zou natuurlijk altijd de ambassade kunnen bellen, maar het staat sowieso vast dat ik een muilkorf bij moet hebben. Indien ze straks besluiten dat ze er een aan moet heb ik spijt dat ik naar Duitsland op vakantie ben geweest. Ik doe haar daar namelijk geen plezier mee en zodra we in Nederland blijven of naar België gaan hoeft ze geen muilkorf om. Dan kies ik liever voor mijn hond :P

- Frankrijk (Crosica):
Mogen we dus niet komen met onze hond :P

- Hond alleen thuis laten in huisje:
We hebben er bewust voor gekozen om de hond mee te nemen op vakantie en zijn dan ook bereid om haar overal mee naar toe te nemen en niet alleen achter te laten in het huisje.

Ik heb even rondgekeken naar de tips die jullie gaven. Wij willen dit jaar augustus nog op vakantie en voor deze periode is het erg moeilijk om nog iets fijns te vinden. Ik ben namelijk geopereerd en zit nog met mijn voet in het gips. Vandaar dat we ook nog niet eerder geboekt hebben omdat ik toen geen zicht had op de herstelperiode.

We hebben besloten om 1 week later vakantie te pakken en de caravan van mijn ouders te lenen. We kunnen dan 2 weken naar een camping gaan. De hond zal waarschijnlijk op de camping vast moeten maar dit is geen probleem. Onze voorkeur gaat uit naar België.

Mocht iemand nog leuke hondvriendelijke campings weten in België hoor ik het graag!!

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:49

Oh ja dat klopt, in Frankrijk mag je bijna niks met "gevaarlijke honden", wat hilarisch is want die Jack Russels die ik bijvoorbeeld gekend heb waren 4x zo "agressief" (bijten als ze hun zin niet krijgen, bijten in de neus van een paard, etc.) als mijn hond op haar slechtste dag. Wij hebben een hond die enigszins verwant is aan een boxer, en die ander ook maar die lijkt op de een of andere manier lichtjes op een pitbull.

Duitsland vinden wij vaak ideaal met onze honden. Het is ook met het oog op bergwandelingen en wandelingen in grote bossen (hoewel je daarvoor in Brabant ook wel goed zit) ook veel leuker dan hier. Wij hebben honden van 30+ kilo, en eigenlijk nooit een muilkorf voor ze meegenomen. Ik heb echt geen idee of dat inderdaad een regeling is. Het kan geen kwaad om ze mee te nemen, wij hebben er nog 2 liggen van jaren geleden, toen we honden hadden gekocht die in een kennel waren geboren en die ze wel af en toe echt nodig hadden. Op zich zijn ze geloof ik ook niet zo duur. Nogmaals, we hebben geen pitbulls of iets dergelijks, maar sommige mensen zien haar voor zo'n hond aan, en ze is ook nog eens wat kleiner dan de meeste honden van haar ras(sen), dus misschien moet ze er ook wel een. We zijn in ieder geval nog nooit aangehouden met haar.

Als ik dat allemaal zo lees vind ik het toch prettiger dat we in Nederland (als het op de regering aankomt tenminste) een realistische kijk hebben op honden en hondenrassen. Je zou denken dat Duitsland, het geboorteland van 2 rassen (Rottweiler & Duitse Herder) waar mensen veelal bang voor zijn, dit ook wel zou snappen. En dan Frankrijk met de Bordeaux Dog, waar mijn hond die het land niet in mag een halfje van is. :n