assie schreef:Mijn Aussies gaan 3-5 dagen per week overdag naar de opvang. Het is een groot pension, zeker in de vakantieperioden is het er loeidruk. Maar er werken zeer kundige mensen, die echt oog voor honden hebben en niet zomaar alle honden bij elkaar zetten. Bovendien luisteren ze ook echt naar de wensen van mij als klant.
De belangrijkste graadmeter zijn mijn honden. Ze gaan er altijd blij heen en zijn ook altijd heel blij als ze weer worden opgehaald. Soms blijven ze ook een nachtje slapen. Gaat prima.
Mijn reu heeft zijn eigen vriendinnetje daar. Die 2 zoeken elkaar echt op. En mijn teefje is zo'n blij ei dat ze met iedereen speelt. Dat maakt dat ik het pension voor mijn honden heel geschikt vind. Zij passen in iedere groep en amuseren zich er kostelijk. Zitten ze niet op de speelweide, dan liggen ze te snurken.
Voor ons is het de enige manier om honden te hebben terwijl we werken. Ik breng mijn hond ook liever naar een professional dan naar de buurvrouw. Daar heb ik meer vertrouwen in. Het is betrouwbaarder en heeft altijd tijd. Voor mij dus alleen positief.
Ok... een nadeel: de prijs.
Dat gezegd hebbend... zo'n groot pension is niet voor iedere hond geschikt. Ik zie er genoeg honden zitten die het er echt niet leuk vinden. Die hebben meer 1 op 1 aandacht nodig.
Samengevat: afhankelijk van de hond of het een succes of een no go is. Daar is imo dus geen standaard antwoord op te geven.
Mag ik nu eens onbeleefd zijn en vragen wat dat kost zo'n pension?Want daar gaat toch een groot deel van je loon dan heen?
Ik zou persoonlijk denk ik voor iemand kiezen die de honden uitlaat en de honden dan verder thuis laten.
Gelukkig heb ik altijd in de positie verkeerd dat de honden of mee naar het werk konden,of zoals nu dat ik voornamelijk thuis werk en de honden in huis en de tuin scharrelen als ik aan mijn buro zit.