Konijnenopvang omgeving Amersfoort

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goldwynn

Konijnenopvang omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 13:20

Weet iemand een fijn adres om konijnen onder te brengen gedurende 3 weken, in de buurt van Amersfoort?

Mijn twee konijnen (2 ongeholpen voedsters die naast elkaar leven, maar wel gescheiden) hebben een vakantieadresje nodig. Zelf ga ik eind augustus naar Zuid-Korea om daar een half jaar te studeren. In de periode dat ik weg ben zorgt mijn moeder voor ze, maar mijn ouders gaan in de periode dat ik weg ben ook op vakantie. De buren kunnen we niet vragen omdat mijn broertje en zusje thuis zijn, maar die twee vertrouwen wij ook niet als het op de zorg van mijn nijnen aankomt.

Dus lang verhaal kort, ik zoek voor ongeveer 2 a 3 weken een vakantieadres voor mijn twee konijnen in de buurt van Amersfoort. Liefst niet te duur, maar goede zorg komt in principe voor de kosten.

Het vakantieadres mag een opvang/pension zijn, maar particulier zou ook heel goed mogelijk zijn. Helaas heb ik zelf geen vriendinnen in de buurt waar ik ze onder kan brengen. De hokken zijn niet verplaatsbaar (buitenkonijnen).

Wie o wie kan mij helpen?

Foreverkliek

Re: Konijnenopvang omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:40

Knaag & co is de knaagdieropvang die is gekoppeld aan het asiel in Amersfoort. Volgens mij bieden ze ook pension aan.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 13:55

Natalie36 schreef:
Knaag & co is de knaagdieropvang die is gekoppeld aan het asiel in Amersfoort. Volgens mij bieden ze ook pension aan.

Dankjewel voor de reactie! Helaas gaat Knaag & co hem niet worden, omdat ze alleen koppels aannemen of konijnen die in hun opvang gekoppeld gaan worden. Mijn twee voedsters gaan helaas niet samen.

Maar misschien zou ik een konijn met hun kunnen 'ruilen'. Want in totaal 4 konijnen gaat hem niet worden, twee is de max.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:56

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:58

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 10:23

Roadracer schreef:
Misschien het Konijnenhotel van het Regionaal Voorlichtingsbureau Konijnen? http://www.rvbkonijnen.com/

Dit ziet er fijn uit! Die bewaar ik even :).

@Eoweyn: Dat klopt, ik bedoel inderdaad pension :P
Die link had ik idd ook al gevonden en een adresje bij mij in het dorp gevonden, maar het geeft me nu niet echt het 'yes dat is m' gevoel.

Maar we gaan alle opties even op een rijtje zetten :) Thanks voor de input ^^

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:15

Het Betuws Dierenpension is super fijn en zeker de moeite waard om een stukje voor te rijden. Wij hebben onze dames er met een goed gevoel achtergelaten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:38

Als ze dan toch hun vertrouwde hokken uit moeten, is het dan geen optie twee "logeerkooien" bij de buren te zetten?
Die komen altijd wel van pas en het kost je waarschijnlijk minder dan een pension.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:40

Ik weet wel bij een konijnen opvang privé in barneveld doet een meisje dit. Waar ze elke dag aandacht en los komen. Maar dat is via facebook...mag ik denk ik hier niet melden. Maar is goedkoper als menig opvang.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 09:50

Shirley schreef:
Als ze dan toch hun vertrouwde hokken uit moeten, is het dan geen optie twee "logeerkooien" bij de buren te zetten?
Die komen altijd wel van pas en het kost je waarschijnlijk minder dan een pension.

Mijn ouders willen de buren niet vragen omdat mijn broertje thuis is. Dat vinden ze raar. En aan de zorg van broertjelief overlaten is een doodvonnis.. binnenhokken hebben we er geloof ik nog wel 2 van staan, maar dan moet ik de schuur wel even omspitten :P.

Mioux schreef:
Ik weet wel bij een konijnen opvang privé in barneveld doet een meisje dit. Waar ze elke dag aandacht en los komen. Maar dat is via facebook...mag ik denk ik hier niet melden. Maar is goedkoper als menig opvang.

Ik heb je even een pb gestuurd!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:52

Ooooooh...ik dacht dat ze het raar vonden om de buren in de tuin toe te laten vanwege het broertje.
Als ze daar staan heeft hij er toch geen last van of zou hij zich dan gepasseerd voelen :(:)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:25

'Aan de Bettekamp' in Ede een optie?

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:46

Ik weet niet of ze het nog steeds doen en of het niet te ver is, maar de Sierkamp (vlakbij nijkerk, weet de exacte woonplaats even niet) heeft ook konijnenpension gedaan.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 17:00

Moet wel echt in de buurt van Amersfoort zijn. Ik zelf ben tegen die tijd al lang en mijn ouders gaan niet zo'n stuk rijden voor een tweetal konijnen.

Ik ben nu op vakantie, dus moeders zorgt er thuis voor, als ik volgende week weer terug ben ga ik wat gevonden opties naast elkaar zetten en contact zoeken met de verschillende opvangadressen. Hopelijk is er dan nog een plekje voor mijn twee dames :)