Kat met een tik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mnnkhfsgh

Kat met een tik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 22:54

Hallo lieve allemaal.

Ik heb een vraag.

Onze kat Solar is een erg bijzonder exemplaar. Ik ben zeker niet objectief maar hij is de liefste en gekste kat die ik ken. Wel denk ik dat hij niet helemaal 100 punten is en dit hoor ik vaak van bezoek e.d.

Hij is medisch helemaal onderzocht van bloed onderzoek tot foto's en van ontlasting onderzoek tot fysio maar er blijkt niets 'mis' met hem te zijn.

Er zit een heel verhaal achter maar Solar komt van een boerderij en heeft als kitten niesziekte gehad. Toen ik hem ophaalde en de volgende dag naar de DA bracht bleek hij wel de grootste te zijn van het nest maar door de vlooien had hij bloedarmoede. Een navelbreuk en heeft hij heel erg honger gehad omdat hij in zijn darmen allemaal hooi en stro had. Hij kreeg dan ook geen brokken maar brood.. afijn dat is inmiddels allemaal goed gekomen maar...

Solar bouwt steeds meer gekke tikken op. Zo kan hij niet over een deurpost lopen. Hij moet dan echt een meter in de lucht springen. Doordat hij een slechte motoriek heeft komt hij vaak raar terecht.

Nog een voorbeeld is dat hij niet zomaar van of op iets springen. Hij moet altijd via de kachel uit bed bijvoorbeeld ( wat veel moeilijker is omdat hij dan loopt op een soort van reling die nog geen halve centimeter dik is. Vervolgens verliest hij weer zijn evenwicht en duur het allemaal veel langer dan dat hij gewoon 30 cm uit bed springt.

Iemand bekend met dit soort rare capriolen bij een kat?

mika11

Re: Kat met een tik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:56

Waarschijnlijk heeft hij een achterstand opgelopen in het nest, dat niet meer hersteld is.

mnnkhfsgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 23:05

Barbet schreef:
Waarschijnlijk heeft hij een achterstand opgelopen in het nest, dat niet meer hersteld is.

En aan wat voor achterstand denk jij dan ? Geestelijk of lichamelijk ? En kan/ moet ik hier iets mee?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:09

Dat weet ik ook niet, maar dat leek me het meest logische uit jouw verhaal.
Hoe oud is de kat dan?
Als het al een volwassen kat is, zal het wel niet meer veranderen.

Je hebt hem toch al helemaal laten onderzoeken?
Ik denk dat dit dan bij je kat zal blijven horen.
Als het nog geen volwassen kat is, misschien dat het hopelijk nog iets verbetert? :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:09

Dan denk ik vooral geestelijk (of hersenbeschadiging) gezien de routes die hij kiest.
Heb zelf ook een beetje apart exemplaar, herkent mij soms niet direct en raakt dan in paniek en er gebeuren nog wel eens ongelukjes met plassen. :(:)

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:11

ik zou eerder denken dat hij slecht ziet?

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:20

Wat grappig, buiten het vallen en ongelukkig terecht komen natuurlijk. :(:)

Dit soort gekkigheidjes heb ik bij een paar honden wel eens gezien. Dat ging ook gepaard met een moeilijke start of een ongeluk waarbij er een klap op het hoofd geweest is.

Dus ik zou ook inzetten op een geestelijke beschadiging/achterstand, of je er wat mee moet? nee. Wat je ermee kan? Voornamelijk oppassen en wellicht wat aanpassingen maken waardoor hij zacht terecht komt waar hij zijn fratsen uithaalt. Wat kussen op de grond bij de kachel bij je bed bijvoorbeeld?

Dikke pluim dat je hem lichamelijk hebt laten onderzoeken!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 04:07

Ik heb even getemd, denk dat je topic beter past in BB.
Katten zijn rare wezens. Misschien heeft deze bij de geboorte wel zuurstof gebrek gehad. Je weet maar nooit bij boerderij katten.
Niesziekte als kleine uk kan ook zorgen voor tekorten als de kleine niet genoeg bij mamma heeft kunnen drinken door zn verstopte neus. Brood is geen kattenvoer dus er zal ook wel wat zorggebrek zijn geweest door de eigenaar.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:48

HTT--->BB

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:51

Majolen schreef:
ik zou eerder denken dat hij slecht ziet?

Ja is mijn gedachte ook.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:24

Wellicht heeft hij als kitten in het nest te kampen gehad met kattenziekte, vaak raken ze daar als ze het overleven motorisch wat minder getalenteerd van om het zo maar uit te drukken..