Sloopgrage hond in puppyren ipv bench?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Sloopgrage hond in puppyren ipv bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 23:48

Ik heb twee kleine hondjes waarvan de ene 6 jaar is en de andere bijna een jaar.
De jongste is helaas niet vertrouwd in huis.
Ik weet niet hoe het kan, zelfs als ik maar even boven ben dan heeft ze alweer iets te pakken en kauwt het stuk.
Vaak zijn het kussens maar ook onze bank, stoelen, muren en plinten zijn aangeknaagd..
Ze krijgt genoeg beweging, er wordt veel met haar gespeeld, we gaan vaak met de hondjes op pad naar mooie natuurgebieden, als ik de hele dag moet werken gaan ze naar mijn ouders die ook twee honden hebben.

Het gaat nu alleen om de periodes dat ik aan het werk ben, meestal werk ik zo'n 3/4/5 uur per dag.
Dan zit de jongste in de bench.
Ik heb het absoluut niet op benches maar het is voor haarzelf een rustmoment en voor mijzelf helemaal.
Helemaal neutraal reageren is namelijk erg moeilijk als je hond net je halve huis weer heeft gerestyled :+
We hebben haar vaak gefilmd terwijl ze in de bench zat en ze gaat dan gewoon rustig slapen.
Toch vind ik het geen fijn idee en vanavond kwam ik ineens op het idee om een stuk van de kamer af te zetten met een puppyren.
Die is bijvoorbeeld 100cm hoog en bestaat uit 6 stukken van 80cm breed.
Hier kan ik haar bench inzetten zodat ze daar lekker in kan gaan liggen.
Wat vinden jullie van dit idee? Beter dan de bench?

Zorry

Re: Sloopgrage hond in puppyren ipv bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:02

Het is dan alleen de vraag of ze dan ook echt in de ren blijft.
Heb er hier eentje die met 9 weken uit een puppyren van 80 cm hoog kwam, 100 cm hoog gekocht en daar kwam ze met 11 weken uit.
Dus hier geen succes, misschien dat je kan kijken of je hem van iemand kan lenen om het te testen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:05

Geef m eens een groot bot van buffelhuid, kan ie zich daar lekker op uitleven.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 00:10

Ik kan ze geen lekkers geven als er niemand bij is, dan krijgen ze ruzie.
En ik vind dat altijd een beetje eng omdat de oudste eens bijna gestikt is in een stuk pens.
Ik geef ze dus alleen botjes of pens als ik er bij ben.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:11

Heeft je hond geen verlatingsangst?
Ik heb d'r hier zo eentje zitten die helemaal doordraait als ze d'r achterkomt dat we weg zijn
Al geef ik haar wat lekkers in de bench (of los in huis ook geprobeerd)
En/of een uitdaging als het op is of de uitdaging is d'r vanaf verbouwd ze echt m'n hele huis
Niks staat of ligt nog op z'n plaats ze trekt echt alles uit kasten en noem maar op
Ze moet dus echt in de benche
Ik merk dat m'n hele leven veranderd is daardoor ze is nu minimaal alleen (met boodschappen doen ofzo) en dan wel in de bench
Moet ze langer alleen zijn bij n dagje weg of op visite moet ze of mee of ik zorg voor een oppas of breng haar ergens heen

Als je hondje in de bench zit wat doet hij dan?
Is er een mogelijkheid om haar in een gang of keuken te doen? Wat doet ze dan?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:16

Je kunt de ren ook nog vast maken aan de bench (meestal kun je hem op een plek los van elkaar halen), deurtje van de bench open, zodat hij als 'uitloop' fungeert. Dan heeft hij nog meer ruimte dan wanneer de bench er los in staat. Kan prima werken hoor. Voor jezelf een rustig idee en de hond heeft toch nog bewegingsvrijheid.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 00:24

Gentlegiant schreef:
Heeft je hond geen verlatingsangst?
Ik heb d'r hier zo eentje zitten die helemaal doordraait als ze d'r achterkomt dat we weg zijn
Al geef ik haar wat lekkers in de bench (of los in huis ook geprobeerd)
En/of een uitdaging als het op is of de uitdaging is d'r vanaf verbouwd ze echt m'n hele huis
Niks staat of ligt nog op z'n plaats ze trekt echt alles uit kasten en noem maar op
Ze moet dus echt in de benche
Ik merk dat m'n hele leven veranderd is daardoor ze is nu minimaal alleen (met boodschappen doen ofzo) en dan wel in de bench
Moet ze langer alleen zijn bij n dagje weg of op visite moet ze of mee of ik zorg voor een oppas of breng haar ergens heen

Als je hondje in de bench zit wat doet hij dan?
Is er een mogelijkheid om haar in een gang of keuken te doen? Wat doet ze dan?

Ik denk dat het puur verveling is. 's Ochtends als ik wakker wordt laat ik haar meteen uit de bench en gooi de deur open naar buiten.
Dan ga ik me opfrissen en aankleden. Duurt misschien een kwartiertje maar dan heeft ze al planten/kussens te pakken.
Ze vindt het volgens mij gewoon echt fijn om ergens op om te kauwen.
We hebben haar vaak gefilmd terwijl ze in de bench moest en wij weggingen. In het begin wilde ze nog wel eens piepen, dan verkorten we de tijd weer dat we weggingen en hebben het zo langzaam opgebouwd.
Nu gaat ze rustig liggen slapen.
Als ik heb gewerkt ga ik verder eigenlijk ook niet meer weg omdat ik ze dan niet weer alleen wil laten.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 00:25

Als ik haar in de gang doe eet ze de vloerbedekking van de trap en in de keuken eet ze de plinten op.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:29

Wij hebben hier ook een hondje van bijna een jaar en zij doet precies hetzelfde. Soms doet ze niets, maar meestal sloopt ze wel wat als ze alleen is.
Dat kunnen planten zijn, post die is blijven liggen en vandaag had ze de vuilnisbak geleegd. Ik denk dat het de leeftijd is. Wij hebben meerdere honden. De één sloopte wel, de andere niet. Maar allemaal hielden ze er na verloop van tijd mee op. Dus ik denk dat het dit keer ook wel overgaat.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:30

Lastig zeg...
Ik denk dat een puppy ren zonder "dak" haar dan niet tegen zal houden
Die waar ik het over heb is een Bordeauxdog en ik baal soms ook dat haar bench zo klein is (123 lengte grootste maat)
Maar niks houd haar tegen dus het is niet anders

Maar dan weet ik niet wat ik erger vind m'n interieur incl vloer vernielen of alles uit de kast trekken en daar mee spelen/vernielen

Lastige qwestie zeg
Anti bijt op je plinten smeren/spuiten? En op de dingen waar ze aan zit? Ik heb voor de paarden z'n fles van de Boerenbond/welkoop
Is doorzichtig spul en plakt niet en ruikt amper maar als je t perongelijk in je mond krijgt blijft die ranzige smaak echt uren hangen :r

Het is voor paarden dus lijkt me niet giftig ofzo maar dat zal je moeten na kijken/vragen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 00:37

Als ze zo graag ergens op kauwt, zorg dan voor in elk geval speelgoed waar dat op kan en geef daar vrij toegang toe. Grote bal, flostouw, enz. en een aantal, zodat er keus is. Vaak is dit combi van verveling en tandjes wisselen. Bij gebrek aan hondenspeelgoed gaan de tandjes maar in het meubilair is ervaring van vriendin die aardig wat jong spul rond heeft sjouwen ivm stukje huishond training. Er zwerft altijd aardig wat aan flostouwen, ballen en knuffels over de vloer en de meubels e.d. blijven keurig heel.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 00:46

Het kan natuurlijk nooit kwaad om nog meer speelgoed aan te bieden.
Ze hebben aardig wat maar de helft beland meestal onder de bank.
Het is een klein hondje. Kruising jack x boerenfox x franse bulldog van nog geen 40cm dus ik denk niet dat ze over een meter heen springt.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 01:28

DjunDjun schreef:
Het kan natuurlijk nooit kwaad om nog meer speelgoed aan te bieden.
Ze hebben aardig wat maar de helft beland meestal onder de bank.
Het is een klein hondje. Kruising jack x boerenfox x franse bulldog van nog geen 40cm dus ik denk niet dat ze over een meter heen springt.

Ben zelf 1.70 en kenden een jack russel die boven mijn middel sprong. Boerenfox kunnen ook erg goed springen.

Je hebt tegenwoordig nylabone daar kunnen ze veilig op kauwen.
Die van mij sloopte behoorlijk toen hij klein Was. Met Zo'n 1,5 jaar stopte hij ermee en pakt niks meer wat niet van hem Is. Dus er Is nog hoop :j

Zou je inderdaad geen ren kunnen lenen? Mocht het niet werken Is het geen weg gegooid geld. Mocht het niet lukken zou je nog kunnen kijken naar de grootste maat bench dan heeft ze ook meer ruimte.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 01:34

Niks mis met een bench hoor. Zolang ze er niet de hele dag in zitten. Mijn sheltie gaat ook in de bench als we weg zijn. Die sloopt ook. Kan me er niet druk om maken. Is maar paar uurtjes hondje gaat zelf de bench in en gaat slapen. Net als jou hondje. Je zou dr puppyren kunnen proberen maar dikke kans dat ze eruit klimt springt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:57

Zoals jij beschrijft dat je de bench gebruikt, relatief korte periodes en een hond die zich er bljikbaar prima in voelt , waarom veranderen wat werkt?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 12:11

Kuggur schreef:
Zoals jij beschrijft dat je de bench gebruikt, relatief korte periodes en een hond die zich er bljikbaar prima in voelt , waarom veranderen wat werkt?

Het is meer mijn gevoel dat ik haar opsluit. Ik dacht dat ze het prettiger zou vinden met iets meer ruimte.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:15

Je hebt ook overdekte konijnen/kippenrennen van hetzelfde materiaal als een bench, misschien is dat wat?
Afbeelding
Deze is 220x103 en 103 hoog in de "nok"

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:30

Op zich lijkt het mij een prima idee om uit te proberen. 1 m. daarentegen is niet zo hoog voor een Jack. Die van mij springt zonder moeite hoger. Ik hoop voor je dat ze er overheen groeit. Die van mij heeft 1 1/2 jaar vanalles gesloopt (gelukkig alleen eigen speelgoed) en sindsdien nooit meer iets.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 00:04

Of buiten in de tuin misschien een soort kennel maken?
Het is zo'n vervelend gevoel ook voor jezelf als je weg bent, ik ken het.. Heb zo'n kat, heb gelukkig een binnen serre die ik kan afsluiten, en kat proof gemaakt :D , dan heeft hij toch meer ruimte als een bench.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:17

Je geeft aan dat de hond gewoon gaat slapen in de bench en het zelf dus wel prima vindt, dan zou ik het gewoon zo houden. Een bench is echt geen straf voor een hond, wij hebben thuis ook nog een bench staan en sluiten onze honden er nooit in op maar ze gaan er gewoon heel graag en vaak in liggen dus daarom laten we hem gewoon staan. En sommige honden hebben een bench echt gewoon nodig als plekje voor zichzelf om tot rust te komen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:42

mijn kruising jack had/heeft enorme verlatingsangst. Die haalde de vinyl van onder mijn bed, at plinten op, knaagde alle elektrische snoeren door, verscheurde kussen en plaste en poepte alles onder. De enige manier om haar rustig alleen te laten is helaas in de bench. Dan gaat ze slapen totdat ik terug kom.
Ik heb geprobeerd haar meer ruimte te geven, voornamelijk omdat het in de zomer voor mijn andere hond aangenamer is op de vloer te kunnen afkoelen ipv alleen op een warm kussen te kunnen. Helaas van zodra een echte deur tussen mij en haar zit, dan begint ze aan de deur te krabben en alles wat in de buurt is te vernielen...
oh ja 1m hoge omheining houd haar niet tegen...

Een bench is "veilig" en een rusthaven. Ook al let mijn moeder op de honden en staat nu in de zomer de buitendeur vaak open, als ik er niet ben gaat mijn grote hond in z'n bench slapen en niet op het grote luxe kussen (zelfde type als in z'n bench, alleen 2 maten groter) in de woonkamer...

Ik zou ook denken dat zuiver verveling ook betekent dat in de bench dingen gesloopt worden, mss niet alles omdat ze graag hun nest in orde hebben, maar toch...

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 11:32

Daar hebben jullie gelijk in, dat het ook een veilige plaats is en een plek waar ze rust kan vinden.
Buiten een kennel maken gaat niet lukken, we hebben maar een klein tuintje.
Ik denk dat ik haar gewoon in de bench laat, waarschijnlijk zal ze daar ook gewoon in gaan liggen wanneer ik er een kleine ren aan maak.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:50

Onze jack russel is net een jaar, en begon idd in het begin ook overal aan te knagen.. Schoenen, plinten, deurposten. Eerst hebben we hem in de keuken gehad met een grote bench (voor zijn maat) met een stukje konijnen ren er bij.. Zodat die toch wat kon rondlopen en drinken kon. Speeltje er bij in, en een dekentje in de bench. Daarna is die de kamer in gegaan en begon het knagen aan alles. Hij had flink last van zijn tanden, maar we zijn direct consequent geweest. Zijn speelgoed is voor hem en onze spullen blijft hij af. Binnen 3 maand was het klaar en daarna heeft die nooit meer wat gesloopt. Inmiddels heeft die wat van die touwen, een grote knuffel een kussen en een kleedje en als die zich verveeld vermaakt hij zich daar mee.

Mij merkten bij onze hond dat we echt heel erg duidelijk moeten zijn.. Hij is vrij dominant, en probeerde binnen een week m'n moeder de baas te zijn (die past af en toe op hem als we een dag wegzijn) en een loopje met haar te nemen.

Wat doe je als hij ergens aan knaagt wat die niet mag?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 14:10

Die van ons sloopt eigenlijk alleen als je er niet bij bent.
Als ik het zie zeg ik hard: foei! Of nee! Of iets in die trant.
Afgelopen weekend pakte ze een knijper van de tafel, terwijl ze wist dat ik keek. Toen heb ik hem meteen afgepakt en hard nee! gezegd.
Het is best een gevoelig hondje dus meer doe ik ook niet.