Dwerghamster met abces in oor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dwerghamster met abces in oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:45

-O-

Dus toch, helaas mocht het allemaal niet baten. Mila (mijn in oktober 2 jarige dwerghamster) is een enorm tam beestje, heel lief en knuffelig maar nu ze ouder wordt lijken de mankementen steeds erger te worden.

De had een ontstekinkje in haar oor, uiteraard mee naar de DA geweest, kregen AB en pijnstilling mee en dat heeft goed geholpen. We moesten er mee doorgaan tot het over was alleen nu raad je het misschien al, het is alleen maar erger geworden. Het abcesje wat toen heel klein was is nu 3 keer zo groot, morgen gaan we naar de DA terug.

Ze eet goed, drinkt goed en is nog steeds lekker actief. Doet dr oefeningetjes in dr radje :)) . Ze is dus nog steeds enorm levenslustig, vrolijk etc.

Foto van het abces nu:

Afbeelding
Afbeelding

Slechte kwaliteit, hammie zit nooit zo stil :(:) .

Ik vind het enorm rot om te zien, ze lijkt er geen last van te hebben, althans ze jeukt er wel aan.

Het woordje inslapen heeft al een aantal keer door mn hoofd gespookt, ze wordt al een oudje en wil haar niet in die periode krijgen dat ze echt echt ziek wordt.

Wat is nu toch wijsheid? Wat hadden jullie gedaan? En wat is het eerlijkste voor haar, ze is zo vrolijk en actief nog! :(:)

Nogmaals, we gaan morgen naar de DA toe, ik heb alles voor mijn dieren over, groot of klein.

xMalibu

Re: Dwerghamster met abces in oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:48

Jeetje dat ziet er niet echt lekker uit. :oo Zolang ze eet, drinkt en gewoon actief is zou ik haar niet direct in laten slapen. Ik zou gewoon even het advies van de dierenarts afwachten!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:50

Ai, het ziet er wel naar uit ja... Hoe merk je precies dat ze er geen last van heeft? Bij mijn cavia's merk is het altijd wel te merken als ze ergens last van hebben. Als je zeker weet dat hij er geen last van heeft, zou ik hem niet gelijk in laten slapen. Echter als je ook maar een beetje aan haar merkt dat het niet goed, zou ik hem laten gaan. Veel sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:54

Ja geen idee, dat lijkt zo omdat ze nog steeds eet, speelt, drinkt etc. Ze mag thuis ook lekker over de vloer rennen en dat doet ze dan ook hee graag. Ze bouwt nog steeds nestjes van wc papier. Wat ik wel merk is dat ze vaak met dr oogjes wat meer dicht zit, alleen wanneer je dr dus op je hand hebt en met haar bezig bent dan gaan ze wel helemaal open.

Ik merk dus niet echt ergens aan dat ze er last van heeft, behalve dat ze er jeuk aan heeft..

Ze vindt het alleen steeds minder fijn om opgepakt te worden maar dat gooide ik eigenlijk op het ouder worden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:04

Lijkt eerder een gezwel dan een abces.
Dat oortje ook...
Onbegrijpelijk dat ze geen pijn toont!

Kras dametje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:38

Helaas heb ik haar met heel heel veel verdriet in laten slapen.

Het was waarschijnlijk een kwaadaardige tumor, inmiddels ter grootte van een druif.. ;(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:41

Daar was ik al bang voor...

Arm ding :(:)
Heel veel sterkte!
Dapper besluit :*

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:42

Veel sterkte :(:)

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:51

He, wat vervelend. Je hebt wel de juiste beslissing genomen TS! :(:)