Wij hebben thuis 3 katten, 1 ex kater die perfect op gewicht is (zelfs iets te dik)
En 2 gecastreerde poezen.
Poes 1 is Noah. Zij is inmiddels 15 jaar oud, altijd veel te dik geweest, maar begint nu flink af te vallen. Noah wil soms ook wel eens binnen haar behoefte doen, ook als de kattenbak schoon is.
Diertje is gezond bevonden door de DA, maar ivm leeftijd gewoon wat 'dement'
Poes 2 is Sinti. Zij is nu 8/9 jaar oud, altijd al een smal poesje geweest maar nu echt de heupjes zichtbaar. Sinti is altijd heel actief, constant aan het spelen.
Alle 3 de katten komen buiten wanneer zij dit willen, Noah blijft tijdens niet te koude nachten (lees minimaal 10 graden) in de tuin(waar zij meerdere plekken hebben om te schuilen) ivm haar 'ongelukjes'.
De katten krijgen sinds ongeveer 4 jaar nu, het kattenvoer van de lidl. Dit komt omdat mijn vader niks met de katten heeft en daarom er ook geen geld aan wil spenderen.
Daarnaast kregen zij 1x per week 1 zakje (100 gram per kat) natvoer van felix (purina, dit zijn de zakjes met gelei).
Dit heb ik sinds een week of 3 opgeschroeft naar 1 zakje per 2 dagen.
Toch blijven de poezen mager en zie ik niks veranderen.
Aangezien ik de zakjes voer ook al betaal, de dierenarts ook, heb ik nu besloten opzoek te gaan naar goed voer voor alle 3 de katten. Ik wil iets waarvan ze nu aankomen, en dan eventueel later weer overschakelen naar iets anders (maar wel met meer dierlijke ingrediënten dan het voer dat ze nu krijgen; dat bestaat voornamelijk uit granen).
Aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie; wie kan me vertellen welk voer góed is voor mijn dotjes?
Waarvan kan ik ze nu op een gezonde manier laten aankomen, en kunnen ze daarop door, of moet ik daarna weer overschakelen?
*edit; alle 3 de katten krijgen 1x per half jaar een wormen behandeling (tabletjes) en worden ontvlooid wanneer nodig.
Alvast bedankt,
Groetjes van Noah, Kio & Sinti (en Dimphy)