Welk scheerapparaat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welk scheerapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:09

Onze langharige honden worden in het voorjaar geschoren zodat ze minder last hebben van de warmte en niet zo extreem verharen.

De dag van tevoren doe ik ze grondig wassen zodat de huid en vacht schoon is. Ik scheer ze met een Moser apparaat met opzetkammen maar dat kost me nog 3 uur per hond -O- . De messen hebben geen moeite met de vacht maar die opzetkammen zijn een drama. Ik knip ze nu eerst korter en dat helpt wel een beetje.

3 middelgrote honden scheren kost me een dag en dat gaat me toch echt te ver. Daarom ben ik op zoek naar een scheerapparaat die zonder opzetkammen maar puur op de messen kan scheren op een lengte van 0,5 tot 1 cm. Bij voorkeur op netstroom en maximaal €200,-. De honden zijn erg makkelijk en meewerkend dus een groot apparaat voor bijvoorbeeld vee/paarden is geen bezwaar. Wie kan mij op weg helpen???

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:21

Dan zal je bij Andis uitkomen met een #4 of #5 blade. Maar dan kom je al iets boven 200 euro uit
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 26-06-16 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:22

Ik zou inderdaad niet met kammen werken. Ben geen ervaren trimmer hoor, ik groom mijn eigen hond en mijn ervaring is dat het veel fijner scheert met een kop dan met een kam. Maar voor jouw Moser zijn ongetwijfeld ook andere scheerkoppen te koop hoor, misschien hoef je helemaal geen nieuwe tondeuse te kopen?

Ik heb zelf overigens een Wahl, Moser is van Wahl. Geen al te dure omdat ik er maar 1 hooguit 2 honden mee hoef te scheren en dan ook nog eens alleen de hals. Ik heb er geloof ik iets van 150 voor betaald nieuw, kan iets meer geweest zijn. In eerste instantie een set met kammen erbij gekocht maar vond dat toch niet heel prettig werken en toen heb ik er maar een kop bij gekocht, maar uiteindelijk scheer ik gewoon met de 1 en houd ik zelf mijn afstand omdat de kop voor het mooi eigenlijk net te veel overlaat. Zou een kleinere kop kunnen kopen maar dit werkt ook :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:20

Welke Moser heb je? Bij Zooplus kun je messen kopen van 2 tot 9 mm :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:58

Ik heb zo even uit mn hoofd een moser 1400. Laatst al nieuwe messen gekocht omdat ik dacht dat het daaraan lag. Maar zover ik me kan herinneren geen keuze gehad in lengtes.

Die oster bij zooplus ziet er goed uit. Zou met het juiste mes ook nog binnen budget vallen.

xSCWx

Re: Welk scheerapparaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:01

Oster heeft inderdaad ook fijne tondeuses

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:58

Ik heb net een oster met mes 4 besteld. Heel benieuwd hoe die het gaat doen :)