Help, Baby eend gevonden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Help, Baby eend gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 18:11

Hallo!

Ik kom net thuis van mijn werk en mijn vader vertelt dat er in het gras achter het huis een baby eendje ligt dat door 1 van onze katten mee gebracht is.

Ik heb het diertje opgehaald, een klein bakje vers water erbij neergezet en het in een afgesloten kooi gezet in mijn stille kamer.

Het diertje heeft geen zichtbare verwondingen en kan ook lopen.

Kan iemand mij vertellen wat ik verder kan doen?
De vogel/wild opvang hier in de buurt neemt de telefoon niet meer op..

Amalarab

Re: Help, Baby eend gevonden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:14

dierenambulance vragen wie er (vogel)dienst heeft deze week en t eendje daar heen brengen? zo doe ik t 'altijd'!

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 18:14

Ik heb zelf alleen een fiets en denk niet dat ze hierheen komen voor een eendje?

Zal straks even kijken wie ik daarvoor moet bellen hier in de buurt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:15

Warmte lamp er boven en kijken of je aan kuiken voer kan komen. En hopen dat de wild opvang of anders dierenambulance wel reageert en hem kan halen..

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 19:00

Ik hoop ook dat hij/zij ergens terecht kan. Wil het zelf wel proberen maar liever dat professionals het doen.

Afbeelding
Afbeelding

Diertje is iniedergeval goed alert, beweegt flink.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:03

Jawel, de dierambulance komt wel, dus gewoon even bellen. :) Eendje zal misschien ook antibiotica nodig hebben.

Ik snap zulke topics nooit zo goed.. :o hier zijn dierenambulances voor. Als ze niet kunnen komen, zorgen ze voor een andere oplossingen. Gewoon alijd de dierenambulance bellen als je een dier(tje) vindt.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 25-06-16 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:04

Leuk cadeautje van ja katten <3
Ik weet verder niet waar je ermee terecht kan, maar vind hem wel heel schattig hoor!

Muronia

Ik zou zeker de dierenambulance bellen. Zij kunnen het diertje ophalen en naar de vogelopvang brengen. Hij is nog wel vrij klein dus ik zou er niet zelf mee gaan aanmodderen.

Sokje_6

Je kunt eventueel een vogelopvang elders in NL bellen en vragen wat je het best kunt doen in de tijd dat je mort overbruggen, tot die in je buurt wel opneemt.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:10

Geryon schreef:
Jawel, de dierambulance komt wel, dus gewoon even bellen. :) Eendje zal misschien ook antibiotica nodig hebben.

Ik snap zulke topics nooit zo goed.. :o hier zijn dierenambulances voor. Als ze niet kunnen komen, zorgen ze voor een andere oplossingen. Gewoon alijd de dierenambulance bellen als je een dier(tje) vindt.

Dat hangt echt van je regio af. In Haarzuilens weigerden ze toen te komen voor een aangereden eend. Maar ik zou ze uiteraard even bellen voor de zekerheid.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:10

Afbeelding

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 20:06

Ambulance vertelde dat ze niet kwamen, gelukkig was de opvang (de Mikke) uiteindelijk bereikbaar!

Mijn vader heeft gelukkig mij en Ducky daarnet even gebracht. <3
Diertje zit nu in een goede opvang, in een prachtige bak met alles waar die maar behoefte aan kan hebben, inclusief soortgenoten en professionele hulp!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:12

Super ts!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:18

Goed gedaan!!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:20

Super!

Wij hebben er ook eens eentje gevonden, die is groot geworden in de paardenstal met een zwembad vol kroos en eendenvoer.. Toen hij wat groter was naar andere eendjes gegaan. Zijn erg lieve beestjes

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:29

Rare dierenambulance daar.
wij rijden voor alle dieren,ook voor alle vogels.

Fijn dat je vader hem weggebracht heeft,als het eendje door een kat gepakt is heeft het antibiotica nodig.
goed gehandeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:35

Tsja alle Dierenambulances hebben eigen regels.
Dus " De Dierenambulance " bestaat niet.
Helaas..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:39

ik bel ook bij een vriend in de regio liever de opvang dan die dierenambulance :') .. terwijl bij mij ouderlijke huis de dierenambulance wel altijd kwam. (waar ik nu woon heb ik ze nooit gebeld.)

fijn dat het eendje bij de opvang is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:44

Ja jammer dat het niet landelijk is.
Maar idd, fijn dat het eendje terecht is!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:46

Goed afgelopen, maar wat ik nou zo mis.... Heeft er ook iemand gedacht aan dat beest terug brengen naar water ergens achter jullie huis. De meeste katten gaan niet verder dan een meter of vijfhonderd weg van hun huis. Dus ver kan het niet zijn. En dan dat beest even (zachtjes) knijpen zodat hij zijn moeder roept. Moeder eend is vast nog in de buurt en zal hem komen halen. Beter en veel goedkoper da de dierenambulance

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 20:54

Er stond op internet om het diertje niet terug te brengen..

Probleem is ook dat er hier om ons huis aan de noord en de westkant 2 verschillende watertjes zijn, allebei ongeveer even ver weg (zeg max. 200 meter) en ook allebei met verschillende (broedende) eenden erin.

De opvang heeft het adres genoteerd en ook mijn telefoon nummer. Bedoeling is dat het diertje als het groter is ook weer hier uitgezet wordt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:59

mrie schreef:
Goed afgelopen, maar wat ik nou zo mis.... Heeft er ook iemand gedacht aan dat beest terug brengen naar water ergens achter jullie huis. De meeste katten gaan niet verder dan een meter of vijfhonderd weg van hun huis. Dus ver kan het niet zijn. En dan dat beest even (zachtjes) knijpen zodat hij zijn moeder roept. Moeder eend is vast nog in de buurt en zal hem komen halen. Beter en veel goedkoper da de dierenambulance

van kattenbeten kan hij doodgaan, beter in de opvang met antibiotica en dan later weer vrij dan dood van de beet.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 21:03

Klopt, dat wist ik. Als ik de opvang niet had kunnen bereiken was ik iniedergeval langs de DA gegaan zodat het diertje de beste kans had gehad.

Ook de medewerker van de opvang kon geen wonden vinden, dus hoe poeslief het gedaan heeft, geen idee, maar ducky heeft iniedergeval een hele goede kans om zonder problemen groot te worden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:37

Christiene schreef:
mrie schreef:

van kattenbeten kan hij doodgaan, beter in de opvang met antibiotica en dan later weer vrij dan dood van de beet.

Inderdaad, zeker een dier niet terug zetten dat gebeten is!

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 22:46

En het terug zetten: meeste gaan daar ook dood van. Ze ruiken anders, naar kat en mens. Of geld dit voor baby eendjes niet?